Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بالغ بر پنج هزار و 600 میلیارد تومان با 52 طرح در هفت حوزه برای شتاب بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان به تصویب هیات دولت رسیده است.

محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سفر به سیستان و بلوچستان با 2 هدیه از سوی هیات وزیران و رئیس جمهوری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بعد از سفری که معاون اول رئیس جمهوری در چند هفته قبل به سیستان و بلوچستان داشتند مقرر شد که ما یک برنامه کوتاه مدت حداکثر 2 و نیم ساله تا پایان دولت دوازدهم برای شتاب بخشی به توسعه این استان طراحی کنیم.
معاون رئیس جمهوری گفت: همچنین طرح ویژه ای برای مسکن محرومان داریم که موافقت نامه ای را با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت 12 هزار واحد مسکونی برای خانوارهای کم درآمد و کسانی که ویژگی خاصی را که تعریف کردیم دارند ساخته می شود.
وی ادامه داد: مسکن محرومان در مدت زمان یک سال و در دهه فجر سال آینده افتتاح می شود.
نوبخت با اشاره به درآمدهای ناشی از تفاوت قیمت ارز گفت: بدون تردید ما از بابت تفاوت قیمت ناشی از نرخ ارز هر ریالی که کسب کنیم جزء سیاست های دولت است که آن را دقیقا به خود مردم برگرداند.
وی ادامه داد: بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد تومان در چند ماه گذشته مابه تفاوت ارزی که برای خوراک پتروشیمی و پالایشگاه ها و فولاد داشتیم به خود مردم در قالب بسته های جبرانی و حمایتی برگرداندیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر سیاستی برای سال آینده در این خصوص اعمال شود همه ی مابه تفاوت قیمت ارز به خود مردم برمی گردد.
وی ادامه داد: به طور نمونه 14 میلیارد دلار برای سال آینده آنچه که در سالجاری در قالب بسته غذایی و حمایتی در حال اجرا داریم با ارز 4 هزار و 200 تومان برای 25 قلم کالای اساسی مردم دیدیم.
نوبخت تصریح کرد: اگر این به هر رقم دیگری به جای 4 هزار و 200 تومان برسد مثلا به ارز نیمایی برسد 60 هزار میلیارد تومان منابع به دست می آید که تصمیم داریم همه ی آنها را به خود مردم برگردانیم.
وی بیان کرد: چنانچه کالاها با نرخ ارز 4 هزار و 200 تومان انجام شود در ارائه این اقلام از کالاهای اساسی در حد 60 هزار میلیارد تومان یارانه به صورت کالایی و غذایی در بین مردم توزیع خواهد شد.
به گزارش ایرنا محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز/پنجشنبه/ وارد فرودگاه بین المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.
غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از مناطق حاشیه ای شهر زاهدان و شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های سفر نوبخت به زاهدان است.
3213**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تخصيص اعتبار توسعه سيستان و بلوچستان نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان - بیرجند زیر بار ترافیک رفت

عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در مراسم بازگشایی و بهره برداری از این مسیر ارتباطی که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاونین و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد افزود: این اداره کل مصمم است شبکه بزرگراهی استان را به سمت شمال کشور به فوریت تکمیل کند.

عطاء اله اکبری از تکمیل بزرگراه زاهدان - بیرجند در سه سال آینده خبر داد و گفت: با زیر عبور بردن این ۲۰ کیلومتر تاکنون ۵۵ کیلومتر باند دوم توسط این اداره کل از سه راهی دشتک به سمت بیرجند ساخته شده و در تداوم این مسیر برنامه ریزی شده سال آینده نیز ۲۵ کیلومتر بزرگراه ساخته شود تا زاهدان به سفیدآبه متصل شود.

وی با بیان اینکه برخورداری از پهناورترین شبکه راه‌های ارتباطی، قرار گرفتن در مسیر یکی از مهمترین کریدور‌های اصلی تجارت جهانی و صد‌ها مزیت اقتصادی دیگر، ضرورت وجود راه‌های مواصلاتی استاندارد را در پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور اجتناب ناپذیر کرده است، بیان کرد: شبکه بزرگراهی آماده شده به طول ۷۵کیلومتر به همراه پل شیله در سفر هیات دولت خدمتگذار افتتاح خواهد شد ولیکن با تصمیم استاندار و با هدف تسهیل سفر و کاهش تلفات جاده‌ای مقرر شد تا تاریخ افتتاح مسیر‌ها بازگشایی شود.

مدیرکل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش گسترده پیمانکاران طرف قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: پیمانکاران با وجود طلب بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی، صحنه تلاش و همت را ترک نکردند و برای بالابردن ایمنی محور‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای و نیز تحقق توسعه استان در کنار تعهد این اداره کل ماندند که جای قدردانی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۱۱ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان- میرجاوه زیر بار ترافیک رفت
  • بهره برداری از ۳۸ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ۱۱ کیلومتر بزرگراه زاهدان- میرجاوه زیر بار ترافیک رفت
  • افزایش سرعت وزش بادسیستان و بلوچستان
  • ۲۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان - بیرجند زیر بار ترافیک رفت
  • احیای حقوق عامه تبدیل به مطالبه مردمی شده است
  • تشکیل ۲۴ پرونده علیه مدیرانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند
  • ۲۷ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- زابل زیر بار ترافیک رفت
  • افزایش سرعت وزش باد در سیستان و بلوچستان
  • ۲۷ کیلومتر از بزرگراه زاهدان ـ زابل زیر بار ترافیک رفت