Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۲ اسفند ماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی کیمیا اندیمشک اظهار کرد: خوزستان با وجود نیروهای جوان و استعدادهای ذاتی که خداوند در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، پتروشیمی، گاز، نفت و بنادر و... به ودیعه گذاشته است، دچار عقب ماندگی هایی است که با همکاری یکدیگر و سریع تر حرکت کردن سعی بر جبران این عقب ماندگی ها داریم، البته تحریم ها نیز بر کندی روند کار تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: محصول پروژه کیمیا اندیمشک بسیار ارزشمند است و خریدار آن در حال حاضر وجود دارد و امیدواریم بتوانیم فازهای دیگر این پروژه را نیز توسعه دهیم.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به اینکه همه مسئولین شهرستان‌ مجموعه متحدی برای پیشرفت این شهرستان شده اند، تصریح کرد: سال آینده چند پروژه خوب و بزرگ برای افتتاح داریم از جمله: پالایشگاه گاز بید بلند دو خلیج فارس با هزینه ساخت ۳/۲ ملیارد دلار، پتروشیمی مسجد سلیمان با ۸۵۰ میلیون یورو، فاز ۲ فولاد روحینا دزفول با ۱۰۰ میلیون یورو و در اواخر سال آینده نیز فولاد شهید جهان آرا در خرمشهر را داریم‌ با هزینه ساخت، با بیش از ۳۰۰ میلیون یورو مورد بهره برداری قرار خواهیم داد البته اکثر آنها بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

شریعتی با انتقاد از وضعیت ناپایدار برق در شمال خوزستان گفت: اگر بنا بر سرمایه گذاری و تولید و فراهم سازی زیرساخت ها باشد، اولین زیرساخت تولید برق است که نیازمند تاسیس و ساخت نیروگاه در شهرهای شمالی استان خوزستان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت نیرو در حال ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی است، اما کافی نیست و باید نیروگاه دوم که قرار بود سازمان بازنشستگی ساخت آن را آغاز کند و همچنین طرح های دیگر در این راستا  را شروع کنیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: به محض ورود طرح ها در بخش روستایی مشکلی بابت پرداخت وام های روستایی نداریم و قسط چهارم وامها در حال ابلاغ است.

شریعتی در خصوص نگرانی مردم‌ مسجد سلیمان از افتتاح پروژه پتروشیمی اندیمشک، یادآور شد: پتروشیمی مسجد سلیمان یک پروژه دیگر است و مردم مسجد سلیمان نگران نباشند پتروشیمی اندیمشک هیچ ربطی به پروژه پترو پالایش مسجد سلیمان ندارد، تنها سرمایه گذار داخلی هر دو پروژه یک نفر است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد
  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک