Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفیعی با بیان اینکه ۲۰۵ مدیر زن در گیلان فعال هستند گفت: همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) بیش از ۲ هزار برنامه درهفته زن اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازرشت، «فاطمه رفیعی» امروز (پنج‌شنبه،2 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته زن اظهارداشت: زنان نقش ارزنده‌ای در پیشرفت جامعه دارند و باید نگاه ویژهای به قشر توانمند صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه زنان در جوامع غربی و شرقی جایگاهی ندارند گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی نگاه ویژه و خاصی به قشر زنان در جامعه داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور با جنگ تمام عیار اقتصادی روبه‌روست تصریح کرد: زنان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های چشم‌گیری داشتند و در دوران دفاع مقدس نیز پشت خط‌های مقدم نقش‌های ارزنده‌ای را ایفا کرده اند، امروز نیز در جنگ اقتصادی با مدیریت و توانمندیشان خواهند ایستاد.

 

رفیعی اذعان کرد: رعایت عدالت حقوق بین زن و مرد یکی از مهمترین مقوله‌های است که امور بانوان پیگیر آن بوده و تا تحقق این عدالت فاصله بسیاری وجود دارد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خاطرنشان کرد: زنان در حوزه‌های علمی و پژوهشی، سیاسی و فرهنگی نیز به مانند مردان باید به سهم لایق خود برسند.

 

وی اضافه کرد: تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان گیلان مهمترین مقوله‌ای است که انجام شده و در این سند به 9 آسیب جدی زنان اشاره شده است.

 

رفیعی افزود: کاهش طلاق، افزایش ازدواج، سالمندی، کاهش خشونت کلامی در خانواده، مبارزه با اعتیاد، توجه به ورزش، بهداشت و افزایش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه خانواده و زنان و ... از اهم برنامه‌های است که در این سند بدان توجه شده که در سال آینده راهکارهای رفع آن ارائه خواهد شد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان حمایت اقتصادی و معیشتی از بانوان سرپرست خانواده را از دیگر برنامه‌هایی دانست که مورد توجه قرار دارد و خاطرنشان کرد: مکان‌هایی جهت فروش تولیدات و دست‌ساخته‌های بانوان در نظر گرفته خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه 50 صندوق خرد روستایی در گیلان راه اندازی شده است افزود: بانوان جهت رفع نیازمندهای اعتباری می‌توانند بدان مراجعه کنند، پیش بینی می‌شود این طرح به 100 صندوق افزایش یابد.

 

رفیعی اذعان کرد: طرح روستای پاک با تفکیک زباله و پسماند و احیای نوغاندارای با آموزش‌های بانوان در استان اجرا شده است، تابآوری اجتماعی، فردی و کسب و کار من از دیگر ویژه برنامه‌های است که در استان اجرایی شده است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از ایجاد بانک اطلاعاتی آنلاین در حوزه‌های مختلف بانوان در دستگاه‌های اجرایی همزمان با بزرگداشت هفته زن در گیلان خبر داد، گفت: در گیلان 205 مدیر زن، 229 شورای زن در روستا، 25 شورا زن در شهر و 134 دهیار زن فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی همزمان با هفته زن در گیلان اجرا خواهد شد،اظهار کرد: همزمان با هفته زن فیلم یک ربع به یازده داستانی کوتاه از زندگی همسر جانباز در گیلان رونمایی و اکران خواهدشد.

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان حادثه تروریستی زاهدان آموزش و پرورش اردبیل استان بوشهر روزنامه کانون های مساجد جشنواره مدهامتان انقلاب به روایت هنر مسابقات قرآنی مدهامتان زن عدالت اجتماعی معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« ایتا » کانال فروشگاه پوشاک را به علت انتشار تصویر «چهره» زنان بست

«ایتا» یک کانال فروشگاهی را مسدود کرد.   مدیر یک فروشگاه پوشاک اعلام کرد پیام‌رسان «ایتا»، کانال این فروشگاه را به دلیل نمایش چهره مدل لباس مسدود کرده است.   «بنفشه ابراهیمی»، موسس و مدیر این فروشگاه پوشاک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X نوشت: «واقعا متاسفم برای ایتا که به خاطر تصویر چهره‌، کانال ۵ هزار تایی منو بست. حیف ما برندای ایرانی که داریم حمایتتون می‌کنیم.»     تصویر ویدئویی که ایتا به خاطر آن، کانال فروشگاه را مسدود کرد   بر اساس قوانین ایتا، کانال‌های فروشگاهی باید چهره مدل‌ها را به صورت «برش‌خورده» یا «محو» نمایش دهند. در این قوانین به جنسیت مدل اشاره‌ای نشده است.   قوانین ایتا، نمایش چهره مدل‌های زن را ممنوع کرده است   مدیر این فروشگاه اینترنتی در این مورد به دیجیاتو گفت:‌ «ما بعد از بسته شدن اینستاگرام با صرف هزینه‌های قابل توجهی در ایتا کانال ایجاد کردیم. صورت مدل‌های ما در فیلم‌های معرفی محصول در ایتا پوشانده می‌شد. یکی دو ماه پیش فیلمی ده ثانیه‌ای منتشر کردیم که چند ثانیه چهره خانم مشخص بود. به ما اخطار دادند که پاک کنید و پاک کردیم. یک بار دیگر فیلم دیگری منتشر کردیم که چهره خانم در آن مشخص بود و بعد از آن به ما اطلاع دادند کانال‌مان بسته شده است.»   او اضافه کرد: «من مشکلی با بسته شدن کانالم ندارم ولی ایتا خیلی ضعف دارد. بدا به حال آن آدم‌هایی که بنای کسب‌وکارشان را روی ایتا بسته‌اند و این پیام‌رسان یک‌شبه کسب‌وکارشان را می‌بندد. کسب‌وکار من در پلتفرم‌های دیگر فعال است و نیازی به ایتا ندارم. ایتا نه پلتفرم خوبی است نه برای ما بازدهی دارد.»   این نخستین بار نیست که ایتا دست به چنین اقداماتی می‌زند. پیش از آن نیز، در آبان ماه ۱۴۰۱، ایتا کانال «مهدی نصیری»، فعال سیاسی را به اتهام «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» مسدود کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • « ایتا » کانال فروشگاه پوشاک را به علت انتشار تصویر «چهره» زنان بست
  • توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران
  • مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران منصوب شد
  • گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • صدرنشین لیگ دسته اول در اندیشه راه اندازی تیم فوتبال بانوان
  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران