Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@08:21:46 GMT

قاضی پور: روزنامه سراسری ترکی منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۸۱۳

به گزارش فارس، نادر قاضی‌پور امروز در دیدار با حجت الاسلام سیدعلی حسینی، مدیر کل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارومیه تصریح کرد: مذاکراتی در خصوص روزنامه سراسری به زبان ترکی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مذاکرات با راه اندازی این روزنامه موافقت شده است و تا زمان چاپ اولین نسخه این روزنامه، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز دوم اسفند روز زبان مادری است و این روز را به تمام قومیت‌ها که اعتقاد به زبان مادری دارند و 40 میلیون ترک زبان کشور تبریک می گویم.

وی تصریح کرد: از صدا و سیما درخواست می‌شود با سراسری شدن شبکه استانی آذربایجان‌غربی موافقت کند تا در 24 ساعت شبانه روز برای تمامی ترک زبانان کشور شبکه سراسری به زبان ترکی داشته باشیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور سراسری سال۱۴۰۳ در قم آغاز شد

 عباس حبیب زاده، نماینده سازمان سنجش در قم با اشاره به آغاز کنکور سراسری سال۱۴۰۳ گفت: ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب از استان در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی شرکت می‌کنند که از این میان تعداد ۱۰ هزار و ۹۶۴ نفر داوطلب زن و ۶ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلب مرد هستند.

وی ادامه داد: داوطلبین در روز‌های پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

حبیب زاده افزود: از استان قم در گروه آزمایشی ریاضی از مجموع ٢ هزار و ۱۶۷ داوطلب ۷۴۹ نفر خانم و یک‌هزار ۴۱۸ نفر آقا هستند.

نماینده سازمان سنجش در ادامه با اشاره به اینکه در گروه آزمایشی تجربی از مجموع ۷ هزار و ۶۰۹ داوطلب ۵ هزار و ۷۷ نفر خانم و ٢ هزار و ۵۳۲ نفر آقا هستند، بیان داشت: در گروه آزمایشی انسانی از مجموع پنج هزار و ۷۳۳ داوطلب سه هزار و ۶۹۷ نفر خانم و ۲ هزار و ۳۶ نفر آقا، در گروه آزمایشی هنر از مجموع ۸۳۲ داوطلب ۶۱۴ نفر خانم و ۲۱۸ نفر آقا و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از مجموع یک‌هزار و ۱۷۳ داوطلب ۸۲۷ نفر خانم و ۳۴۶ نفر آقا در آزمون شرکت کردند.

وی همچنین در خصوص نوبت و تاریخ برگزاری آزمون سراسری اردیبهشت گفت: داوطلبان گروه ریاضی فیزیک و علوم انسانی از صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت آزمون خود را آغاز کرده اند.

نماینده سازمان سنجش گفت: آزمون گروه آزمایشی هنر و زبان هم عصر پنجشنبه و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

حبیب‌ زاده گفت: علاوه بر دانشگاه قم، دانشگاه‌های مفید، آزاد اسلامی، شهاب دانش و فنی و حرفه‌ای نیز در گروه‌های آزمایشی مختلف در استان قم به عنوان حوزه امتحانی در آزمون سراسری اردیبهشت سال ۱۴۰۳ تعیین شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کنکور سراسری سال۱۴۰۳ در قم آغاز شد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • (تصاویر) پریناز ایزدیار همزداش را پیدا کرد؛ شباهت عجیب دو بازیگر زن ایرانی و ترکی!
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی