Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:04:37 GMT

خط فلزی گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۸۸۴۱

خط فلزی گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی اجرا شد

یاسوج - ایرنا- رئیس شرکت گاز کهگیلویه گفت: خط انتقال فلزی طرح گازرسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه رئیسی این شهرستان به طول 74 کیلومتر تکمیل شد.

مسلم اکوانیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح شامل 74 کیلومتر خط انتقال فلزی 10 و هشت اینچ گاز و 300 کیلومتر لوله پلی اتیلن شبکه‌های داخلی شهر‌ها و روستا‌های مسیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 188 کیلومتر خط لوله پلی اتیلن شبکه‌های داخلی روستا‌ها در مسیر اجرا شده و روند اجرایی خوبی دارد.
اکوانیان بیان کرد: در این طرح سه هزار و 100 فقره علمک پیش بینی و تاکنون 700 علمک نصب شده است.
وی اضافه کرد: فاز علمک گذاری از سوی هفت پیمانکار به صورت همزمان در حال اجراست.
اکوانیان عنوان کرد: طرح گازرسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه رئیسی با اعتبار بیش از 550 میلیارد ریال اجرا شد.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح 732 خانوار در شهر قلعه رئیسی و 978 خانوار در شهر دیشموک از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه نزدیک به 50 هزار نفر جمعیت دارند.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی نزدیک به 132 هزار نفر دارای چهار بخش، چهار شهر، 10 دهستان و 365 روستای بزرگ و کوچک است.
بیش از 98 درصد جمعیت شهری و 40 درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
7531/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گازرساني قلعه رئيسي ديشموك توسعه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد

حدود دو هفته قبل، استوانه‌ای فلزی با وزن حدود یک کیلوگرم سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد. به‌نظر می‌رسید که این قطعه فلزی یک زباله فضایی مربوط به پالت باتری رهاشده در سال ۲۰۲۱ باشد. ناسا از همان روز بررسی روی این قطعه را آغاز کرد. حالا این سازمان تأیید کرده است که واقعاً سقف آن خانه در ایالات‌متحده با زباله فضایی سوراخ شده است.

به گزارش دیجیاتو، زباله فضایی مربوط به پالت باتری که در کل ۲.۶ متریک تن وزن داشت در تاریخ ۸ مارس ۲۰۲۴ (۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲) به‌صورت کنترل‌نشده وارد اتمسفر شد. در سال ۲۰۲۱ میلادی ۹ باتری ازکارافتاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی رها شدند. از همان زمان، این زباله که به اندازه یک ماشین اسپرت بود به‌آرامی به سمت زمین درحال سقوط بود. انتظار می‌رفت که این زباله به‌طور کامل در اتمسفر بسوزد، اما بخشی کوچکی از آن در نهایت به زمین رسید.

بسیاری از زباله‌های فضایی، قبل از آنکه به سطح زمین برسند، از بین می‌روند. برخی از این زباله‌های فضایی، بقایای ماهواره‌ها و فضاپیما‌های ازکارافتاده هستند.

ناسا تأیید کرد که جسم فلزی یک زباله فضایی است

صاحب خانه‌ای که قطعه فلزی سقف منزل او را سوراخ کرده است، بقایای جسم مربوطه را به مقام‌های ناسا تحویل داد. سخنگوی ناسا نیز اعلام کرده بود که ناسا با همکاری صاحب خانه، قطعه را جمع‌آوری کرده است. ناسا قطعه مربوطه را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا مورد بررسی قرار داد.

آژانس‌های فضایی بیش از ۳۰ هزار قطعه زباله بزرگ موجود در فضا را به‌صورت منظم بررسی می‌کنند. هرچند زباله‌های فضایی به این تعداد ختم نمی‌شوند و زباله‌های کوچک‌تری هم در فضا هستند. در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بقایای موشک اسپیس ایکس به مزرعه‌ای در واشنگتن اصابت کرد.

محققان روش‌های مختلفی برای پاکسازی مدار زمین پیشنهاد داده‌اند. جمع‌آوری زباله‌های فضایی موضوع مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

دیگر خبرها

  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • ابراهیم رئیسی یک قانون برای اجرا ابلاغ کرد+جزئیات
  • ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد
  • در دست اجرا بودن ۱۲ طرح راهداری در شهرستان باشت
  • ایمن‌سازی در ۵۴۷ کیلومتر راه‌های بوشهر اجرا شد
  • عملیات تکمیل کمربندی جنوب غرب و پل زیرگذر آبنیل به طول ۵ کیلومتر در دست اجرا است
  • پیام تسلیت رئیس جمهوری در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • پیام تسلیت رئیس جمهوری در پی درگذشت پدر سه شهیدی استان
  • کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان