Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@07:56:47 GMT

هوای پاک در تمام شهرهای بزرگ کشور

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۰۸۵

پول‌نیوز - روز گذشته نیز شاخص تمام شهرهای پرجمعیت، صنعتی و کلانشهرها در شرایط پاک و قابل قبول قرار داشت.
مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای تمام شهرهای پرجمعیت، صنعتی و کلانشهرها در شرایط پاک و قابل قبول قرار دارد.
شینا انصاری روز پنجشنبه  افزود: هوای شهرهای بجنورد با شاخص 26، یاسوج ٢٦، گرگان ٢٩، رشت ٣٠، بیرجند ٣٢، زنجان ٣٤، سنندج ٣٦، شهرکرد ٤٠، زاهدان ٤١، سمنان ٤٣ و مشهد ٤٧ در شرایط پاک قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت : همچنین هوای شهرهای ایلام با شاخص ٥٣، خرم اباد ٥٣، کرمانشاه ٥٣، یزد ٥٣، کرمان ٥٥، شیراز ٥٦، قزوین ٥٦، تبریز ٦٤، ارومیه ٦٥، اراک ٦٦، اصفهان ٧٠، هرمزگان ٧٠، همدان ٧٢، اهواز ٦٤، بوشهر ٧٧، تهران ٨٠ کرج ٨٥ در شرایط قابل قبول قرار گرفته است.
انصاری درباره وضعیت کیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته گفت: آلاینده منو اکسید کربن پاک (26)، ازن: پاک (27)، دی‌اکسید نیتروژن: سالم(70)، دی‌اکسید گوگرد: پاک(14)، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون: پاک(55)، ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون: سالم (80) قرار دارند.
روز گذشته نیز شاخص تمام شهرهای پرجمعیت، صنعتی و کلانشهرها در شرایط پاک و قابل قبول قرار داشت. 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: هواشناسی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت

هوای کلان‌شهر تبریز در حال حاضر امروز ‌چهارشنبه با قرار گرفتن روی شاخص ۵۳ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر تبریز شامل باغشمال، آبرسان، هتل مرمر و میدان نماز به ترتیب و به طور میانگین با شاخص‌های ۵۱، ۵۳، ۶۰ و ۳۴ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

وجود صنایع آلاینده در آذربایجان‌شرقی از جمله نیروگاه حرارتی تبریز موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی تبریز بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 745353

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در آخرین روز فروردین
  • هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • امروز هوای تهران پاک است
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت