Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما، امیر حسین رقیمی اظهار کرد: با احداث هزار و ۲۰ مجتمع آب رسانی در روستا‌های کشور، ­ هم اکنون بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تاکنون ۱۵۰۰ روستا از آب رسانی سیار خارج شده اند افزود: البته به دلیل خشکسالی و برداشت‌های بی رویه از چاه ها، تعدادی روستا، ­ نیازمند آب رسانی سیار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقیمی با بیان اینکه هزینه دریافت انشعاب آب از این مجتمع‌های آب رسانی برای روستائیانی که از قبل انشعاب داشتند، رایگان است گفت: هزینه برای روستاییانی که برای نخستین بار­ تجهیزات دریافت می‌کنند معادل ۲۶۰ هزار تومان است که روستاییان این مبلغ را هم می‌توانند به صورت اقساط پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: سلامت کاری اولویت مهم در صنعت آب و برق است

مدیر کل دفتر برنامه ریزی طرح‌های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفا کشور، ­ بیشترین نیاز روستاییان به مجتمع‌های آب رسانی را­­ در استانهای­ سیستان و بلوچستان، ​ فارس، هرمزگان، کرمان و گیلان دانست و ادامه داد: در استان گیلان کیفیت آب با مشکل مواجه است که به این دلیل یکی از بزرگترین مجتمع‌های کشور در این استان راه اندازی شده­ و نیاز آبی این منطقه از آب‌های سطحی تامین خواهد شد.

رقیمی نبود آب شرب پایدار و مستهلک شدن تجهیزات آب رسانی به روستا‌ها را­ دلیل اجرای طرح مجتمع‌های آب رسانی دانست و افزود: در مجمتع‌های آب رسانی، ​منابع مناسب آب شرب و با کیفیت، ­ شناسایی و­­­­ چند روستا به صورت مشترک به آن مجتمع متصل و از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور گفت: بیش از ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این روستا‌ها ساکن هستند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی طرح‌های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفا کشور افزود: هم اکنون ۷۴ درصد از روستا‌های کشور از تاسیسات آب رسانی سیار برخوردار هستند.

انتهای پیام/

۷۴ درصد از روستا‌های کشور از تاسیسات آب رسانی سیار برخوردارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو آب و فاضلاب اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان انتقال در نوروز هم تلاش و خدمت رسانی را تعطیل نکردند


هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز از عملیات تزریق گاز و راه اندازی خط تقویتی و افزایش حجم انتقال گاز به مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی منطقه شش عملیات انتقال گاز، رضا رفیعی گفت: در راستای افزایش تولید مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان و پس از بازرسی و تست های نهایی ، نیاز این مجتمع به سوخت و خوراک پاک با تزریق گاز و راه اندازی خط تقویتی بین cgs یک و دو مجتمع گل و گوهر سیرجان ، به همت کارکنان این منطقه در مرکز به ره برداری خطوط لوله سیرجان ، در تعطیلات ابتدای سال جدید به انجام رسیده و خط لوله مذکور راه اندازی و عملیاتی گردید.  
رفیعی ادامه داد: با تزریق گاز و راه اندازی خط لوله انتقال گاز ۲۰ اینچ اجرا شده، حجم گاز انتقالی به مجتمع مذکور به مقدار ۴۰۰ هزار متر مکعب در ساعت افزایش یافت.
وی بیان کرد: تا قبل از این مجتمع گل گهر از طریق یک CGS و در هر ساعت ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز دریافت می نموده است.

دیگر خبرها

  • اختراع میز آزمایشگاه سیار توسط فناوران کشورمان
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • پیشرفت ۴۸ درصدی طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های کردستان
  • ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند
  • تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)
  • احداث ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های استان بوشهر
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • مردان انتقال در نوروز هم تلاش و خدمت رسانی را تعطیل نکردند
  • احداث مجموعه‌های خدماتی چند منظوره در محلات کم برخوردار گلابدره و سیمین قلعه
  • ۱۰ جایگاه سیار در مرزهای کرمانشاه در حال سوخت‌رسانی است