Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست هم اندیشی عرف معاون سیاسی وزارت کشور و مدیران حوزه سیاسی با رییس و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران، در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور در آغاز این نشست با بیان این که در صحنه سیاسی کشور، هیچ راهی جز تعامل و گفتگو نداریم و راه های دیگر تجربه شده و بی نتیجه مانده است؛ گفت: راهی که کشور را به مقصد می رساند تعامل و گفتگو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما نسبت به ارزش های جمهوری اسلامی، آرمان های امام راحل(ره)، اهداف مورد تأکید مقام معظم رهبری، قانون اساسی و ...، هم التزام نظری و هم التزام عملی داریم؛ لذا باید نسبت به مسائل اصلی کشور تشریک مساعی داشته باشیم.
معاون سیاسی وزارت کشور خاطر نشان ساخت: همه باید تلاش کنیم مسیر را پیش برویم، هر قدر هم که شرایط سخت تر شود، انسجام باید بیش تر شود که در واقع این توصیه ای است که حضرت امام(ره) بارها در کوران حوادث اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس فرمودند و مقام معظم رهبری هم مکرر بر آن تأکید دارند.
عرف گفت: در این همراهی و همدلی و انسجام، واحد بودن هدف مهم است و مسیرهای رسیدن به هدف می تواند متفاوت باشد و یکی از جاهایی که این چتر وحدت در عین کثرت را ایجاد کرده، خانه احزاب است و قطعاً تلاش خواهیم کرد که این مجموعه تقویت شود.
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: باید تلاش کنیم کارآمدی را در نظام اجرایی و اداری کشور ارتقاء دهیم؛ چرا که با این که خیلی کار می کنیم اما در بطن جامعه نتایج آن خیلی حس نمی شود. در موضوع انسجام نیز همین موضوع دیده می شود.
وی ادامه داد: سال98، سال برگزاری انتخابات است و قاعدتاً اگر بتوانیم با رویکرد مسؤولانه همه نیروهای فعال و دخیل در امر انتخابات، فضای آرام و با ثبات موجود را استمرار ببخشیم، قطعاً انتخاباتی با چهار رکن اصلی مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت مطلوب، در پیش خواهد بود که خروجی آن، مجلس کار آمد است.
هم چنین در این نشست، لایحه جامع قانون انتخابات، از سوی موسوی مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور ارائه شد. موسوی در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: دفتر انتخابات وزارت کشور آمادگی دارد تمامی انتخابات های سیاسی و صنفی را در سطح کشور برگزار نماید. در ادامه نشست, نقطه نظرات اعضای خانه احزاب حاضر در نشست در این خصوص مورد تبادل نظر قرار گرفت.
حسین کمالی رییس خانه احزاب ایران با استقبال از جلسه مشترک معاون سیاسی وزارت کشور با خانه احزاب ایران که با فاصله یک ماه از انتصاب عرف برگزار شده است، آن را فرصتی مناسب برای بررسی لایحه جامع انتخابات با مشارکت وزارت کشور و خانه احزاب ایران ارزیابی کرده و نسبت به تداوم برگزاری این جلسات ابراز امیدواری کرد. وی هم چنین اظهار داشت که سرنوشت این لایحه، به نوع نگاه خانه احزاب و وزارت کشور به آن وابسته است.
در ادامه جلسه، کنعانی مقدم ضمن تأکید بر اهمیت بررسی دقیق و همه جانبه این قانون به ویژه از منظر تقسیمات کشوری و آمایش سرزمینی، اظهار داشت: نتیجه انتخابات می بایست لزوماً مجلسی کارآمد باشد.
همچنین مرتضوی دیگر عضو خانه احزاب در سخنان خود, به فعالیت میز احزاب در ستاد انتخابات که پیش تر وجود داشته است، اشاره کرد و خواستار برقراری مجدد آن شد.
کمیجانی نیز در نشست با اشاره به این که تجمیع قوانین انتخاباتی, گامی مغتنم و اقدامی مثبت است, اظهار داشت: با توجه به دیده شدن نقش و جایگاه احزاب در این لایحه, به نظر می رسد خواسته احزاب در لایحه برآورده شده است, اگرچه مناسب است این لایحه در سطح احزاب و جامعه منتشر شود.
در این جلسه هم چنین دیگر اعضای خانه احزاب ایران از جمله غفوری فرد، حکیمی پور, کاشفی، میرباقری و ولی زاده, به صورت مبسوط به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص لایحه جامع انتخابات پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خانه احزاب قانون احزاب وزارت کشور عرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال آینده را ابلاغ کرد

رییس مجلس شورای اسلامی بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، «قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)» را برای اجرا ابلاغ کرد.

امروز هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت که اصلاحات مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) سقف منابع عمومی و مفروضات منابع و مصارف بررسی و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین خبر از نشست تعیین دستمزد کارگران / احتمال موافقت با حقوق ۱۶.۵ میلیونی تقویت شد؟
  • آخرین خبر از نشست تعییت دستمزد کارگران / احتمال موافقت با حقوق ۱۶.۵ میلیونی تقویت شد؟
  • «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» به هیات دولت می‌رود
  • ارسال لایحه اصلاح موادی از قانون کار به هیئت دولت
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال آینده را ابلاغ کرد
  • تقویت مشوق‌های سرمایه‌گذاری مولد و رشد صادرات کشور در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • لزوم تقویت امید در جامعه/ بخش اصلی حضور مردم در انتخابات نتیجه تلاش رسانه‌ها بود
  • انتقاد مسکو از حربه آمریکا برای ضربه به انتخابات روسیه
  • انتقاد مسکو از حربه آمریکا برای ضربه زدن به انتخابات روسیه