Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@03:05:26 GMT

ایران نقش برجسته ای در حوزه سلامت منطقه دارد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۳۶۵

ایران نقش برجسته ای در حوزه سلامت منطقه دارد

رییسی در مراسم اهدای لوح ریشه کنی بیماری تراخم گفت: دریافت این لوح حاصل ۴۰ سال شبکه سازی در حوزه سلامت کشور است و هم اکنون ایران نقش برجسته ای در حوزه سلامت منطقه دارد .

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری شبستان: علیرضا رییسی در مراسم دریافت گواهی موفقیت ایران در مهار تراخم از سوی سازمان بهداشت جهانی که در بیمارستان فارابی تهران و با حضور نماینده سازمان بهداشت جهانی برگزار شد گفت: امروز روز بزرگی در حوزه سلامت برای ایران است و من این جایزه را از طرف اساتیدی مانند دکتر خدادوست و شمس می گیرم که ۴۰ سال در ایران برای طراحی و ایجاد شبکه بهداشت و درمان تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در شبکه بهداشت و درمان ایران هم اکنون بیش از  ۱۸ هزار خانه سلامت، ۲۷۰۰ مرکز جامع سلامت، ۵ هزار پایگاه سلامت و ۳۰ هزار بهورز در حال فعالیت هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا همجنان در معرض ابتلا به این بیماری هستند و کشورهای ایران، عمان و مراکش جزو ۸ کشوری هستند که تاکنون توانسته اند گواهی ریشه کنی بیماری تراخم را کسب کنند.

 

رییسی خاطر نشان کرد: کشورهای سودان، سومالی، پاکستان و مصر همچنان درگیر این بیماری هستند.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان خبرگزاری شبستان اردبیل اصفهان بیانیه گام دوم انقلاب حادثه تروریستی حضرت عباس کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب به روایت هنر کلنگ زنی تراخم بیمارستان فارابی فارابی رییسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت نوروزی تا ۲۵ فروردین/ فعالیت پایگاه‌های اورژانس در تعطیلات نوروز

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی و تداوم آن تا ۲۵ فروردین ماه گفت: در طرح سلامت نوروزی، ۳ هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس و ۴ پایگاه ویژه سلامت نوروزی در کلانشهرها و ۲ پایگاه ویژه در شهرهای کوچک فعال خواهند بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی امروز در بازدید از واحد ارتباطات مردمی اورژانس استان تهران با بیان این که طرح سلامت نوروزی وزارت بهداشت از 24 اسفند شروع شده و تا 25 فروردین ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: اورژانس کشور تا امروز در قالب طرح سلامت نوروزی 56 هزار و 117 ماموریت انجام داده است که 10 هزار و 600 ماموریت یعنی 23 درصد آن مربوط به حوادث جاده‌ای و ترافیکی بوده است.

وی افزود: در طرح سلامت نوروزی، 3 هزارو 345 پایگاه اورژانس، 4 پایگاه ویژه سلامت نوروزی در کلانشهرها و 2 پایگاه ویژه در شهرهای کوچک، هزار و 904 پایگاه‌ جاده‌ای و 5 هزار و 700 آمبولانس، فعال خواهند بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین 52 دستگاه بالگرد هوایی، 2 دستگاه بال ثابت و 64 اتوبوس آمبولانس‌ که عملکردی همچون بیمارستان سیار  دارند، برای ایام نوروزی پیش ‌بینی شده است.

وی گفت: 300 ایستگاه جامع سلامت در شهرهای پرمسافر و مراکز استان‌ها با حضور تیم‌های بهداشت و درمان آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی‌اند که مرتباً از طریق ستاد رصد می‌‌شوند.

تعطیلی بیمارستان‌ها در "تعطیلات نوروز" تخلف است/ نظارت‌ بر عرضه مواد غذایی در مراکز بین‌ راهی

عین‌اللهی از پوشش جاده‌‌های کشور توسط اورژانس هوایی خبر داد و افزود: علاوه بر پایگاه‌‌های موجود، امکاناتی از جمله انواع آمبولانس‌ها، اتوبوس آمبولانس‌ها و پایگاه‌‌های موقت در اماکن پرتردد در ایام نوروز فعال خواهند بود تا انتقال بیماران اورژانسی یا مصدومین حوادث ترافیکی با مشکل مواجه نشود.

وی بیان کرد: پیشگیری از بروز حوادث اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل سبک زندگی در ایام تعطیلات شامل تغذیه، ساعات خواب و مدت زمان رانندگی اهمیت ویژه‌ای دارد. در همین راستا اطلاعاتی که از اورژانس به دست می‌آید بسیار ارزشمند است و به زودی مرکز تحقیقات اورژانس کشور تأسیس و این اطلاعات جمع‌آوری خواهد شد زیرا برای پیشگیری از بسیاری از حوادث مؤثر خواهد بود.

به گفته وزیر بهداشت، طرح سلامت نوروزی با همکاری سه حوزه بهداشت، درمان و اورژانس طراحی شده و مسئولیت این سه حوزه به عهده معاونان بهداشت، درمان و سازمان اورژانس کشور خواهد بود، همگام با آنها در تمامی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی، کمیته سلامت نوروزی ایجاد شده است که در این کمیته به ‌صورت 24 ساعته تمام مشکلات حوزه سلامت در استان‌ها، رصد می‌شود. همچنین ایمنی موادغذایی و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از غذا، از جمله مهم‌ترین مباحث حوزه بهداشت است که توسط تیم‌های بهداشت محیط نظارت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت شبکه بهداشتی منجر به تاب آوری نظام سلامت/ ارتقای سواد سلامت سبب تقویت خودمراقبتی افراد
  • پلمب یک واحد متخلف در مهریز
  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • پلمب یک واحد قصابی شهرستان کلات
  • اجرای طرح سلامت نوروزی تا ۲۵ فروردین/ فعالیت پایگاه‌های اورژانس در تعطیلات نوروز
  • بررسی اولویت های حوزه سلامت کشور
  • خدمات سلامت روان در مناطق سیل‌زده | یک بیماری جدی در جنوب شرق کشور داریم
  • تعطیلی بیمارستان‌ها در نوروز تخلف است
  • پاسخ دامپزشکی کاشان به تلف‌شدن چند دام‌ به‌خاطر تب برفکی
  • حضور تیم بازرسی ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی سبزواردر خوشاب