Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@09:42:45 GMT

تعامل و گفتگو راهی است که کشور را به مقصد می رساند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۳۸۹

تعامل و گفتگو راهی است که کشور را به مقصد می رساند

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور در نشست هم اندیشی با رییس و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب برگزار شد، بر تقویت خانه احزاب تاکید کرد و گفت: در صحنه سیاسی کشور، هیچ راهی جز تعامل و گفتگو نداریم؛ راهی که کشور را به مقصد می رساند تعامل و گفتگو است و راه های دیگر تجربه شده و بی نتیجه مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه ما نسبت به ارزش های جمهوری اسلامی، آرمان های امام راحل(ره)، اهداف مورد تاکید مقام معظم رهبری و قانون اساسی هم التزام نظری و هم التزام عملی داریم؛ لذا باید نسبت به مسائل اصلی کشور تشریک مساعی داشته باشیم.

معاون سیاسی وزارت کشور یادآور شد: همه باید تلاش کنیم مسیر را پیش برویم، هر قدر هم که شرایط سخت تر شود، انسجام باید بیشتر شود؛ در واقع این توصیه ای است که حضرت امام(ره) بارها در کوران حوادث اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس فرمودند و رهبر معظم انقلاب هم مکرر بر آن تأکید دارند.

عرف اضافه کرد: در این همراهی و همدلی و انسجام، واحد بودن هدف مهم است و مسیرهای رسیدن به هدف می تواند متفاوت باشد و یکی از جاهایی که این چتر وحدت در عین کثرت را ایجاد کرده، خانه احزاب است و قطعاً تلاش خواهیم کرد که این مجموعه تقویت شود.

عرف گفت: باید تلاش کنیم کارآمدی را در نظام اجرایی و اداری کشور ارتقاء دهیم زیرا با اینکه خیلی کار می کنیم اما در بطن جامعه نتایج آن خیلی حس نمی شود. در موضوع انسجام نیز همین موضوع دیده می شود.

وی ادامه داد: سال ۹۸، سال برگزاری انتخابات است و قاعدتاً اگر بتوانیم با رویکرد مسؤولانه همه نیروهای فعال و دخیل در امر انتخابات، فضای آرام و با ثبات موجود را استمرار ببخشیم، قطعاً انتخاباتی با چهار رکن اصلی مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت مطلوب، در پیش خواهد بود که خروجی آن مجلس کار آمد است.

در این نشست، لایحه جامع قانون انتخابات، از سوی سید اسماعیل موسوی مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور ارائه شد؛ وی گفت: دفتر انتخابات وزارت کشور آمادگی دارد تمامی انتخابات های سیاسی و صنفی را در سطح کشور برگزار کند.

در ادامه نشست، نقطه نظرات اعضای خانه احزاب حاضر در نشست در این خصوص مورد تبادل نظر قرار گرفت.

حسین کمالی رییس خانه احزاب ایران با استقبال از جلسه مشترک معاون سیاسی وزارت کشور با خانه احزاب ایران، آن را فرصتی مناسب برای بررسی لایحه جامع انتخابات با مشارکت وزارت کشور و خانه احزاب ایران ارزیابی و نسبت به تداوم برگزاری این جلسات ابراز امیدواری کرد.  

وی همچنین اظهار داشت: سرنوشت این لایحه، به نوع نگاه خانه احزاب و وزارت کشور به آن وابسته است.

در ادامه جلسه، حسین کنعانی مقدم عضو شورای مرکزی خانه احزاب با تاکید بر اهمیت بررسی دقیق و همه جانبه این قانون به ویژه از منظر تقسیمات کشوری و آمایش سرزمینی، اظهار داشت: نتیجه انتخابات باید لزوماً مجلسی کارآمد باشد.

مرتضوی دیگر عضو خانه احزاب در سخنان خود، به فعالیت میز احزاب در ستاد انتخابات که پیش تر وجود داشته است، اشاره کرد و خواستار برقراری مجدد آن شد.

فرج کمیجانی نیز در نشست با اشاره به این که تجمیع قوانین انتخاباتی، گامی مغتنم و اقدامی مثبت است، اظهار داشت: با توجه به دیده شدن نقش و جایگاه احزاب در این لایحه به نظر می رسد خواسته احزاب در لایحه برآورده شده است؛ اگرچه مناسب است این لایحه در سطح احزاب و جامعه منتشر شود.

در این جلسه هم چنین دیگر اعضای خانه احزاب ایران از جمله محمدحسن غفوری فرد، احمد حکیمی پور، حسین کاشفی، محمدمیرباقری و ولی زاده، به صورت مبسوط به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص لایحه جامع انتخابات پرداختند.

کد خبر 4548886 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: احزاب جمال عرف وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس مشخص شد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلابن، محسن اسلامی امروز دوشنبه با اعلام اینکه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد گفت: این تاریخ بر اساس قانون به پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، تعیین شده است.

وی ادامه داد: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور اسامی این ۲۱ حوزه را به شرح زیر برشمرد:

«تبریز، آذرشهر و اسکو» ، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

۸ حوزه تمام الکترونیک

اسلامی همچنین تاکید کرد: بر اساس پیشنهادی وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آموزش به مردم شریف این هشت حوزه در خصوص چگونگی رای دادن، در دستور کار قرار دارد که از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و از طریق پویانمایی انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین اظهار کرد: به نحوی برنامه ریزی خواهیم کرد که صندوق‌های رای تمام الکترونیک در محافل عمومی همچون نمازهای جمعه این هشت حوزه قرار گیرد تا مردم شریف از نزدیک با آن آشنا شوند و در روز رای‌گیری ابهامی وجود نداشته باشد.

اسلامی درباره جدول زمان‌بندی مرحله دوم این انتخابات هم گفت: جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله زمان تبلیغات نامزدهای راه‌یافته به این مرحله طراحی شده است که به محض تایید شورای محترم نگهبان، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

کد خبر 840002 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت کشور خبر ویژه مجلس - انتخابات

دیگر خبرها

  • طالبان کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد
  • فلاحت پیشه: دولت رئیسی در حوزه تنش زدایی با آمریکا شکست خورد
  • زمان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس مشخص شد + جزئیات
  • آلمان: تمایل داریم با پوتین گفتگو کنیم
  • «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» به هیات دولت می‌رود
  • ارسال لایحه اصلاح موادی از قانون کار به هیئت دولت
  • زوج‌های لارستانی راهی خانه بخت شدند
  • وزارت‌خانه‌ها آماده‌اند اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مجلس بگذارند
  • بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو
  • نهاد آمریکایی: طالبان دلیل کمی برای پذیرفتن خواسته‌های غرب دارد