Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@09:31:38 GMT

تشریح نتایج سفر هیئت دولت نجات ملی یمن به بروکسل

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۴۲۹

تشریح نتایج سفر هیئت دولت نجات ملی یمن به بروکسل

رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نتایج سفرش به بروکسل را تشریح کرد. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از  المنار، محمد عبدالسلام رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در تشریح نتایج سفر خود به همراه عبدالملک العجری به شهر بروکسل مقر اتحادیه اروپا گفت: در جریان این سفر، جزئیات بحران انسانی غیرقابل تصور کشورمان را به طور کامل تشریح کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گزارش کوتاهی از برداشت مورد نظر خود درخصوص راه حل سیاسی فراگیر در یمن در نهادهای اجرایی مختلف این کشور و نیز مرحله انتقالی آتی و شراکت ملی بین همه طرف های یمنی ارایه کرد.

عبدالسلام گفت: کشورهای متجاوز حماقت ها و اقدامات ظالمانه بیشتری مرتکب می شوند که باعث تزلزل بیشتر اقتصاد ملی و بالارفتن قیمت ها می شود. آنها این کار را به عنوان یکی از ابزارهای جنگ و کشتار انجام می دهند. در سایه این وضعیت وخیم انسانی، ما از تلاش های اتحادیه اروپا که می تواند هرچند جزئی رنج ملت یمن را کاهش دهد، استقبال کردیم.

وی درباره توافقنامه سوئد گفت: ما تصویر کاملی با اسناد و تصاویر و نقشه ها از فعالیت های کمیته هماهنگی و آرایش دوباره نیروها از زمان آغاز کار این کمیته تاکنون به اعضای پارلمان اروپا ارایه کردیم. ما همچنین به موافقت خود با طرح اولی را که رئیس کمیته هماهنگی و آرایش دوباره نیروها در الحدیده اخیرا ارایه کرد، اشاره کردیم؛ هرچند که درباره برخی مفاد آن ملاحظاتی داریم.

عبدالسلام گفت: باوجود اینکه این موضعگیری در سایه تجاوزگری و تداوم نقض توافق و تقویت (نیروهای متجاوز) ساده و آسان و عادلانه نبود اما در وهله اول به خاطر پایبندی فراوان خود به بهبود وضع انسانی و نیاز به حل و فصل وضعیت بشردوستانه و در وهله دوم به خاطر آغاز روند سیاسی فراگیر آن را اتخاذ کردیم.

وی درباره آتش بس در استان تعز گفت: ما اشاره کردیم که کمتر از یک هفته از پایان رایزنی های سوئد، اسامی نمایندگان خود در کمیته آتش بس در استان تعز را به سازمان ملل تحویل دادیم و توافق بر این بود که یک هفته بعد از توافق سوئد کار این کمیته آغاز شود اما طرف مقابل کندی به خرج داد و به مدت بیش از دو ماه بهانه تراشی کرد و وقتی هم که اسامی را مطرح کرد، بهانه ها و شروطی را مطرح کرد و از جمله گفت که هرگونه آتش بس در استان تعز را صرفا بعد از اجرای آتش بس استان الحدیده می پذیرد و این طرف مقابل است که در میسر توافق الحدیده با طرح شروطی مانع تراشی کرده و می کند.

آمادگی هیئت ملی یمن برای اجرای طرح استقرار مجدد در الحدیده

 رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن درباره پرونده اسیران گفت: این تیم در جریان ملاقات های خود خلاصه ای از فعالیت کمیته اسیران و بازداشت شدگان و نشست هایی که در شهر امان پایتخت اردن برگزار شد، ارایه کرد و اطلاعاتی را ارایه کردیم که بازی طرف مقابل با جزئیات این فرایند را ثابت می کند.

وی درباره زمینه اقتصادی گفت: شمه ای از اوضاع وخیم اقتصادی و بهره برداری متجاوزان از آن به عنوان ابزاری در جنگ برای گرسنگی دادن به ملت یمن و وادار کردن آنها به تن دادن به خواسته های متجاوزان را ارایه کردیم. متجاوزان این کار را با تداوم محاصره و مانع تراشی در ورود کشتی‌های تجاری و کالاهای اساسی به یمن انجام می دهند.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و اجرای ۱۷ بورس جدید در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی شمسی‌پور در مورد توسعه بورس‌های دانشجویی گفت: در دو سال گذشته بورس‌های دانشجویی ۱۳ گانه ایجاد و سه بورس از میان آنها عملیاتی شده است.
وی توضیح داد: در سال ۱۴۰۲ برای بورس دانش، (ویژه رشته‌های راهبردی و علوم پایه) بورس صنعت (که صنایع دانشجویان را بورس می‌کنند) و بورس بنگاه‌های اقتصادی (برای حمایت از پایان نامه‌های دکتری و ارشد) دانشجو پذیرفته شد؛ بورس هنر نیز در حال عملیاتی شدن است.
سخنگوی وزارت علوم افزود: آیین‌نامه‌های ارتقای اعضای هیئت علمی و جهش علمی هم تدوین شده و اوایل ۱۴۰۳ نهایی و ابلاغ خواهند شد؛ همچنین آیین‌نامه‌ حمایت از دانشجویان سرامد هم تدوین و تصویب شده که دو تا پنج درصد از دانشجویان را پوشش می‌دهد.
شمسی پور از ابلاغ آیین‌نامه‌ تدوین کتب درسی به شکل یک کتابچه نیز خبر داد و گفت: از این پس کتب درسی به شکل یکسانی و بر اساس اصول معیاری تدوین می‌شود و برای اعضای هیئت علمی امتیاز دارد.

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • کمیته بین المللی نجات: اسراییل هیچ توجیهی برای قحطی در غزه ندارد
  • ارسال لایحه اصلاح موادی از قانون کار به هیئت دولت
  • آماده‌باش ویژه هلال احمر برای سیل احتمالی در ۵ استان/ هشدارهایی که باید جدی گرفته شود
  • رئیسی : تورم، هم مهار و هم کاهشی شده‌است
  • رئیسی: تورم، هم مهار و هم کاهشی شده‌است
  • طراحی و اجرای ۱۷ بورس جدید در دولت سیزدهم
  • تشریح اقدامات دولت سیزدهم از زبان استاندار کردستان
  • تشریح خدمات دولت سیزدهم در کردستان به نقل از استاندار
  • استاندار کردستان خدمات دولت سیزدهم را در کردستان تشریح کرد