Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - سفیر آفریقای جنوبی در تهران گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف به خصوص معدن، گردشگری و فناوری ارتباطات و ارتباطات در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می توان از آنها برای گسترش مبادلات تجاری و ارتباط بیشتر و بهتر بین 2 کشور و ملت استفاده کرد.

به گزارش ایرنا «ویکامازوری کومالو» شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار یزد افزود: وجود ظرفیت های فرهنگی و تجاری یک فرصت طلایی برای توسعه ارتباط بین 2 کشور و سرمایه گذاری در استان صنعتی یزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به ثبت بخشی از بافت تاریخی یزد در یونسکو و همچنین وجود ذخایر عظیم معدنی و رونق صنعتی و گردشگری این استان اشاره کرد و ادامه داد: وجود این همه ظرفیت ها عامل مهمی در تقویت ارتباط بین مردم و مسئولان 2 کشور است.
سفیر آفریقای جنوبی، انتقال دانش به یزد در بخش معادن را به خاطر معدنی بودن کشورش یک ظرفیت بیان کرد که می توان از آن برای توسعه بیشتر بهره گرفت .
کومالو با بیان اینکه آمریکا در سال های اخیر تحریم‌هایی علیه ایران برقرار کرد، تصریح کرد: یکی از راه‌ های دور زدن تحریم ها، ایجاد مبادلات مالی و تجاری با توسعه و تقویت بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است که در تیر رس تحریم‌ها قرار ندارد.
همچنین استاندار یزد به ظرفیت های فرهنگی، گردشگری، صنعتی و معدنی این استان برای توسعه ارتباط بیشتر با کشورها و آفریقای جنوبی اشاره کرد و گفت: وجوه مشترکی بین یزد و آفریقای جنوبی وجود دارد که باید از آنها برای ارتباط و توسعه استفاده کرد.
محمدعلی طالبی ادامه داد: این ارتباط می تواند در ابعاد مختلف بر حسب نیاز با خواهر خواندگی بین یزد و یکی از شهرهای آن کشور جدی تر محقق شود.
وی اظهار داشت: بخشی از شهر یزددر یونسکو ثبت شد و برای توسعه گردشگری و حضور گردشگران خارجی از آفریقای جنوبی یک فرصت محسوب می شود که برای توسعه آن آمادگی وجود دارد.
استاندار یزد تصریح کرد: وجود معادن زیاد، تولید کاشی و سرامیک در کنار فعالیت های فرهنگی و گردشگری یک فرصت دیگر است که می تواند در ارتباط بین یزد و آفریقا و مبادلات تجاری موثر باشد.
طالبی پیشنهاد کرد: برای مبادلات تفاهم نامه ای بین ایران و آفریقای جنوبی در خصوص این استان تهیه و امضاء شود که نقش موثری در گسترش رابطه خواهد داشت.
استاندار یزد همچنین به ظرفیت های علمی و دانشگاهی و وجود بندر خشک در این استان اشاره کرد که آفریقای جنوبی می تواند برای توسعه از آنها استفاده کند.
طالبی از آمادگی کامل استان با همراهی تشکل ها و پیگیری مدیران بر اساس ظرفیت های ایران و آفریقای جنوبی برای ارتباط بیشتر و توسعه در راستای منافع و خدمت به مردم تاکید کرد.
سفیر آفریقای جنوبی در سفر 2 روزه به یزد همچنین با فعالان اقتصادی و تشکل های صنعتی این استان دیدار و بر گسترش 2 جانبه در بخش های معدنی، علمی، صنعتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد.
آفریقای جنوبی از اعضای گروه صنعتی20 و 5 ، قدرت نوظهور اقتصادی (بریکس) دنیا، گروه 77 و جنبش غیرمتعهدها هست و با توجه به اینکه از اعتبار خوبی در دنیا برخوردار است می تواند شریک قابل اتکای ایران در حوزه وسیع قاره آفریقا و جهان باشد چرا که اقتصاد رو به رشد آن به دنبال منابع باثبات در حوزه اقتصاد انرژی است و ایران با دارا بودن منابع غنی انرژی و ثبات سیاسی حاکم، از جمله کشورهای قابل اتکا در این زمینه است.
آفریقای جنوبی در زمره کشورهای باثبات و تأثیرگذار در حوزه روابط بین الملل و مورد احترام نهادهای بین المللی است که چند دوره ریاست شورای امنیت سازمان ملل را نیز به عهده داشت و در شرایط افزایش اعضای دائم شورای امنیت یکی از کاندیداهای مطرح برای کسب کرسی عضویت دائم شورای امنیت است که در حوزه سیاست خارجی برای ایران حائز اهمیت است.
سه هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود 100 هزار نفر اشتغال در استان یزد وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در اختیار خود دارد.
یزد به عنوان چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و دومین استان معدنی شناخته می شود که در تولید محصولات کاشی و سرامیک رتبه نخست ، محصولات نساجی با 25 درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد ، جایگاه سوم ایران را دارد.
برپایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در آبان ماه سال 1395، استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد.
18 تیرماه 1396، 200 هکتار از 750 هکتار بافت تاریخی شهر یزد از سوی سازمان آموزشی، علمی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شد.
7536/ 2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مبادلات تجاري آفريقاي جنوبي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیانی: جدیت آیت الله رئیسی در گسترش روابط با همسایگان بی‌نظیر است

به گزارش «نماینده»، مهدی طغیانی گفت: جدیت و پیگیری آقای رئیسی در برقراری و گسترش و توسعه روابط در سطوح مختلف با کشورهای همسایه در سنوات و دولت‌های گذشته بی‌نظیر است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آیت الله رئیسی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه شخصا به این کشورها سفر کرده است، اظهار داشت: وزارتخانه‌های مختلف باید سرعت خود را به اندازه شخص رئیس جمهور در گسترش روابط با همسایگان و انجام اموری که به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مربوط است، بالا ببرند و همگام با آیت الله رئیسی در این مسیر پیش بروند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای ۱۰۰ درصدی توافقات ایران و همسایگان اظهار داشت: آمریکا با تصویب و اجرای تحریم های مختلف به دنبال عدم اجرای این توافقات است، اما دولت نیز با دیپلماسی اقتصادی قوی راهکارهایی را برای دور زدن و خنثی کردن تحریم ها اندیشیده است.

توسعه دیپلماسی اقتصادی به هماهنگی و انسجام بینِ بخشی نیاز دارد

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث دیپلماسی اقتصادی بیش از آنکه به تشکیل جلسات نیاز داشته باشد، به اقدامات جدی نیاز دارد. وزارت صمت در این حوزه در سازمان توسعه تجارت کارهایی را شروع کرده، وزارت خارجه نیز ذیل معاونت دیپلماسی اقتصادی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که وزارت امور خارجه باید به آن توجه داشته باشد، این است که یکی از شاخص‌های ارزیابی دفاتر و سفارتخانه‌ها، عملکرد آنها در تسهیل تجارت خارجی و کاهش مشکلات اقتصادی کشور به شکل عام باشد، سفرا نباید فقط به لحاظ سیاسی افرادی متخصص باشند، بلکه در حوزه اقتصادی هم باید فعال باشند.

طغیانی گفت: سازمان توسعه و تجارت نیز وظایفی در تسهیل تجاری و رفع موانع تجاری کشور به‌ ویژه موانع صادراتی و ایجاد زیرساخت‌های تجاری بر عهده دارد و باید در این چارچوب فعالیت کند تا موانع برداشته شوند.

به گزارش ایرنا، کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت از تجارت غیرنفتی ۵۰ میلیارد دلاری ایران و ۱۵ کشور همسایه در ۱۰ ماهه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱.۸ درصدی همراه بوده است.

دیگر خبرها

  • سفیر پاکستان در تهران: حجم تبادلات تجاری میان ایران و پاکستان باید به ۵ میلیارد دلار برسد
  • سفیر پاکستان در تهران: حجم تبادلات تجاری میان ایران و پاکستان باید به 5 میلیارد دلار برسد
  • طغیانی: جدیت آیت الله رئیسی در گسترش روابط با همسایگان بی‌نظیر است
  • سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • احداث مسجد در بخشی از پارک قیطریه/ هیچ درختی برای احداث مسجد قطع یا جابجا نمی‌شود
  • قدردانی انسیه خزعلی از آفریقای جنوبی به خاطر طرح دعوی علیه رژیم صهیونیستی
  • قدردانی از آفریقای جنوبی به خاطر طرح دعوی علیه رژیم صهیونیستی
  • روان‌سازی مبادلات تجاری بین تهران و آنکارا
  • ایران دارای بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه
  • بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه برای ایران است