Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد با بیان اینکه یزد آمادگی معرفی به عنوان پایلوت تفویض اختیارات وزارت‌خانه‌ها را دارد گفت: تقویت پارک‌ها و مراکز رشد و فناوری توسط وزارت علوم دنبال شود. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی طالبی امشب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه استان یزد داشتند و در طول دهه‌های گذشته ما این موضوع را به صورت کاملا محسوس در تمام شهرستان‌های استان یزد مشاهده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی در بحث دانشگاه‌های استان یزد اظهار داشت: این ساماندهی قطعا به معنای کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو نیست و ما به دنبال این موضوع هستیم که استان یزد به جهت موقعیت و ظرفیت بسیار خوبی که در بخش‌ها و موضوع‌های مختلف دارد این قابلیت را حتی برای افزایش ظرفیت دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که یک ماموریت ملی به اتکا این ظرفیت در آمایش سرزمینی به استان یزد داده شود و آن بحث تربیت نیروی متخصص در استان که زیرساخت‌های آن هم فراهم است.

استاندار یزد ادامه داد: بحث تقویت شرکت‌های دانش بنیان، تقویت‌‌ها در استان با توجه به فراهم بودن زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن در استان، انتظار ما از وزارت علوم در بحث تقویت پارک‌ها و مراکز رشد و فناوری است که بتوانیم جوابگوی این درخواست‌ها باشیم.

ظریف: فروش قاچاقی فناوری هسته‌ای به عربستان دورویی آمریکا را افشا می‌کندتلاش دولت ترامپ برای مجهز کردن سعودی‌ها به فناوری هسته‌ایتجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین در اردبیل حمایت می‌شود

 

وی با اشاره به اینکه برخی مراکز علمی و دانشگاهی یزد فضای مازاد در اختیار دارند افزود: انتظار است برای توسعه استان امکانات و کادر اداری مازادی که در مراکز دانشگاهی استان یزد وجود دارد هم در این زمینه استفاده شود.

طالبی افزود: ضرورت تمرکززدایی و ایجاد انعطاف در سرفصل‌ها و حتی نوع رشته‌های آموزشی که در استان وجود دارد یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر از این موضوع تمرکززدایی شود و نیاز نباشد که برای موضوعات کوچک تهران تصمیم بگیرد قطعا می‌توان بسیار بهتر و سریع‌تر اقدام کرد.

استاندار یزد با اشراه به توان و ظرفیت مدیریت استان یزد گفت: استان یزد در حوزه‌های مختلف و در ارتباط با تمام وزارتخانه‌ها این آمادگی را دارد که به عنوان پایلوت تفویض اختیار فعالیت کند.

کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اظهار داشت: ما به صنعت یزد نمی‌توانیم بنازیم و افتخار ما به نخبگان و جامعه دانشگاهی استان است.

نماینده مردم تفت و میبد و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های گسترده استان یزد در مباحث علمی اشاره کرد و افزود: اینکه استان یزد توانسته 25 سال رتبه نخست کنکور سراسری کشور را کسب کند اقدامی ارزشمند است.

انتهای پیام/

R41376/P4001/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند هر چه فضای سبز در فاصله سه چهارم مایلی خانه کودک بیشتر باشد، علائم اضطراب و افسردگی آنها در سنین ۲ تا ۵ سالگی کمتر خواهد بود.

«نیسا تو گودمن»، محقق ارشد از مؤسسه رشد کودکان فرانک پورتر گراهام در دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «تحقیقات ما از شواهد موجود مبنی بر اینکه بودن در طبیعت برای بچه‌ها مفید است، پشتیبانی می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که سال‌های اولیه کودکی زمان بسیار مهمی برای قرار گرفتن در معرض فضاهای سبز است.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۲۱۰۰ کودک را در ۱۹۹ شهر در ۴۱ ایالت آمریکا بررسی کردند.

این تیم علائم افسردگی و اضطراب کودکان را که بین ۲ تا ۱۱ سال داشتند با داده‌های ماهواره‌ای در مورد فضای سبز واقع در نزدیکی خانه‌هایشان مقایسه کردند.

به گفته محققان، فضای سبز بیشتر به طور قابل توجهی با اضطراب و افسردگی کمتر در میان بچه‌های کوچک‌تر مرتبط است، حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل. آن عوامل دیگر شامل جنسیت کودک، تحصیلات والدین و کیفیت اجتماعی و اقتصادی محله آنها بود.

با این حال، محققان هیچ ارتباط قابل توجهی بین فضای سبز و علائم سلامت روان در سنین ۶ تا ۱۱ سالگی، پس از شروع مدرسه کودکان پیدا نکردند.

نیسا تو گودمن در یک بیانیه خبری گفت: «در آینده، ما باید بررسی کنیم که چگونه ایجاد یا حفظ مناطق طبیعی در اطراف خانه‌ها و مدارس ممکن است در سلامت روان کودک تفاوت ایجاد کند.»

کد خبر 6077130

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد
  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد
  • تحقق شعار سال با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و پارک‌های علم و فناوری
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • پروژه هوشمندسازی خدمات دانشگاهی ایران در بخش جوائز سازمان ملل منتخب شد
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از عملیات غرور‌آفرین «وعده صادق»
  • رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منصوب شد
  • ۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم
  • دو برنامه وزارت علوم برای توسعه دیپلماسی علم و فناوری
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند