Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@12:52:44 GMT

انقلاب معدنی در راه است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۶۱۹

آئین احداث واحد ۴۰ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت شهرستان کلیبر ظهر امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل هتل پارادایس کلیبر برگزار شد.

رضا رحمانی در این آئین ضمن تأکید بر برخورداری شهرستان کلیبر از منابع و پتانسیل‌های متعدد ابراز کرد: با اینکه شهرستان کلیبر از بعضی جهات جزو شهرستان‌های محروم به شمار می‌رود، اما باید به یاد داشت که این شهرستان از بسیاری جهات مانند بحث گردشگری و معادن جزو شهرستان‌های برخوردار کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: در آینده‌ای نزدیک انقلاب و نهضت معدنی در کشور روی می‌دهد و در این انقلاب که نیازمند توجه ویژه به بحث اکتشاف، بهره برداری و ایجاد صنایع مرتبط با مواد معدنی است، از تمام سرمایه گذاران خارجی استارت آپ‌ها و تمام عزیزانی که میل به همکاری دارند، دعوت به همکاری می‌شود.

وی افزود: در انقلاب پیش روی معدنی توجه به اکتشاف، بهره برداری و ایجاد صنایع مرتبط با معدن جزو امور ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه معادن عنوان کرد: در دوران حکومت طاغوت، تنها ۱۹۶ معدن در ایران وجود داشت که این آمار به برکت انقلاب اسلامی ایران به ۱۰ هزار معدن پروانه دار و ۶۸۰۰ معدن فعال رسیده است.

رحمانی تأکید کرد: درآمد سالانه معاون کشور به طور متوسط ۲۰ میلیارد دلار است که در سال گذشته مبلغ ۹ میلیارد دلار از این درآمد را به کشور‌های گوناگون صادر کردیم.

وی ادامه داد: وابستگی از لحاظ معادن اتلاف انرژی کشور را به دنبال دارد و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در این عرصه از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچینن تصریح کرد: بازسازی معادن کوچک از دیگر اولویت‌های دلار برای سال آینده است که در این زمینه آماده همکاری با تمامی کسانی که میل به همکاری دارند، هستیم.

رحمانی ابراز کرد: پروژه‌های ویژه‌ای در حوزه معادن در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بررسی است و در حال حاضر در این زمینه تعداد ۴۰۰ پهنه امیدوار کننده در دست بررسی است که در برخی از پهنه‌ها مطالعات اولیه به اتمام رسیده است.

وی در پایان با اشاره به سهم ۱۰ درصدی آذربایجان شرقی در معادن کشور اظهار کرد: در سرتاسر استان آذربایجان شرقی منابع معدنی سرشاری وجود دارند که این معادن نیازمند توجه ویژه هستند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معدن و تجارت گردشگری انقلاب سرمایه گذاران معدن تجارت انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران درآمد معاون دلار انرژی جمهوری اسلامی ایران اسلامی ایران آذربایجان شرقی استان آذربایجان شرقی انقلاب صنعت معاون وزارت صنعت معدن و تجارت وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد

دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم با نشر خبرنامه ای می‌گوید، که داوطلبی معدن نفرایت ولسوالی قره‌باغ ولایت ‎کابل به‌گونه شفاف برگزار شد.

این وزارت افزود یک شرکت خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۱۸ میلیون افغانی، برنده این داوطلبی اعلام شد.

به گفته این وزارت، قرار است این شرکت در کنار سرمایه‌گذاری روی این معدن، مبلغ ۱۵ میلیون و ۹۹۰ هزار افغانی را در بخش خدمات اجتماعی به‌مصرف برساند.

گفتنی است که با تامین امنیت در کشور معادن افغانستان از سوی دولت به شرکت های خصوصی به منظور استخراج قرارداد می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند
  • ضرورت جذب سرمایه گذاری مالی و مشارکت مردمی در توسعه معادن
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم
  • ۲۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی ِ معادن استان کردستان