Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@05:59:35 GMT

خودروهای الکتریکی ارزان‌ترند یا بنزینی و دیزلی؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۷۱۴

به گزارش ایسنا، شورای بین‌المللی حمل و نقل پاک (ICCT)، مطالعه‌ای درباره سیاست‌های مالیاتی خودروها انجام داده است تا دریابد که چگونه دولت‌ها مصرف‌کنندگان را در انتخاب وسایل نقلیه مناسب هدایت می‌کنند.

هدف از این بررسی، اطلاع‌رسانی درباره این موضوع است که مصرف‌کنندگان را ترغیب به خرید وسایل نقلیه بدون انتشار آلایندگی و در نتیجه کاهش آلایندگی در بخش حمل و نقل در اروپا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان در این بررسی، مدل‌های متعددی از اتومبیل‌های الکتریکی، هیبریدی و بنزینی در اروپا را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که خودرو الکتریکی، ارزان‌ترین وسیله در کشورهای مورد مطالعه است.

کارشناسان توصیه می‌کنند که دولت‌ها باید مزایا و تخفیف‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه بدون انتشار آلایندگی را در زمان خرید ارائه کنند، چرا که این امر می‌تواند تاثیر بیشتری در انتخاب مصرف‌کننده داشته باشد.

برای مثال، نروژ برای وسایل نقلیه‌ای که آلودگی منتشر نمی‌کنند، ۲۵ درصد معاف مالیاتی در نظر گرفته است تا مصرف‌کنندگان را برای خرید این نوع وسایل نقلیه ترغیب کند.

در نتیجه، نروژ بزرگترین بازار وسایل نقلیه الکتریکی در اروپا را دارد، به طوری‌که ۳۹ درصد از تمام خودروهای ثبت شده در سال ۲۰۱۷ در این کشور، از خودروهای الکتریکی بوده‌اند.

انتشار گاز دی‌اکسیدکربن حاصل از بخش حمل و نقل در اروپا، در بالاترین سطح قرار دارد و همچنان در حال افزایش است.

نتایج گزارش‌ها حاکی از آن است که در بریتانیا، حمل و نقل به عنوان بزرگترین عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای شناخته می‌شود؛ به طوری‌که ۲۷ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۱۷ مربوط به این حوزه بوده است.

دولت انگلیس، ۴۸ میلیون پوند برای کاهش انتشار گازهای حاصل از اتوبوس‌ها در نظرگرفته است  که این روش می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلایندگی شهرها داشته باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت:با توجه به اثرگذاری ویژه طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه بر وضع و کیفیت زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن، در کنار اثرات حمل و نقلی در شهر تهران، استفاده از خدمات شرکت‌های مهندسان مشاور، دارای تخصص‌‎های مرتبط با موضوع، مطالعه موردنیاز است.

شهریار افندیزاده با اشاره به آغاز فرایند انتخاب مشاور از طریق فراخوان آگهی گفت: از شرکت‌های مشاوری که دارای حداقل رتبه ۲ در تخصص حمل و نقل هستند، دعوت کردیم برای دریافت اسناد انتخاب مشاور، از اول تا هشتم اردیبهشت به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران مراجعه کنند.

وی افزود: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی (به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت) با در نظر گرفتن معیار‌های ترافیکی (اثرسنجی ترافیکی)، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تامین برق ایستگاه‌ها) و مکانیکی موردنیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین به تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان اشاره کرد و گفت: مدل‌های اقتصادی نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت برقی با توجه به قیمت موجود تاکسی و موتور بنزینی، از دیگر موارد بررسی در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران است.

دیگر خبرها

  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • کشف خودروهای مسروقه در دامغان
  • مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • خبرهای جدید از طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • خودروهای چینی باکیفیت و چشم‌نوازی که به ایران نمی‌آیند /عکس
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • ۳۸ درصد خودروهای قزوین آلایندگی دارند