Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وبگاه خبری نون پست (Noon Post)، منابع بلندپایه عربی از تلاش‌های محرمانه برخی کشورهای عربی برای انجام معامله تسلیحاتی بزرگ با رژیم صهیونیستی طی هفته های آتی خبر دادند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود گفتند: آمریکا به عنوان میانجی میان کشورهای عربی و اسرائیل برای انعقاد این معامله که ارزش آن بیش از دویست میلیون دلار خواهد بود، ایفای نقش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع می افزایند: رایزنی ها و دیدارهای محرمانه برای عملیاتی شدن این معامله نظامی بزرگ و پیشرفته از اوایل ماه ژانویه گذشته آغاز شد و پیش بینی می شود تا ماه آوریل پایان یابد. این معامله تحت فشار آمریکا بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای پذیرش آن و تحویل سلاح به کشورهای عربی صورت گرفته است.

این منابع در رابطه با هویت کشورهای عربی شرکت کننده در این معامله که بزرگترین معامله تسلیحاتی در سال های گذشته خواهد بود تصریح کردند: کشورهای عربی طرف معامله عربستان سعودی و امارات هستند و رایزنی ها در این خصوص به مراحل پایانی خود رسیده است و به زودی شاهد تحقق آن خواهیم بود.

به گفته این منابع، این معامله نظامی شامل تسلیحاتی همچون تجهیزات پیشرفته جاسوسی، خودروهای زرهی و تانک های پیشرفته با سرعت بسیار بالا خواهد بود که البته رژیم صهیونیستی برای موافقت با آن شروطی را وضع کرده است.

براساس این گزارش، اسرائیل تاکید کرده است که این کشورها حق ندارند از این تسلیحات علیه خود اسرائیل و یا در هر زمینه ای که به فعالیت های آن در منطقه مربوط می شود، استفاده کنند و فرآیند حفظ و نگهداری این تسلیحات باید در اختیار شرکت های اسرائیلی باشد.

این منابع همچنین، اعلام کردند: طی روزهای گذشته چند هیئت عربی به طور محرمانه به تل آویو سفر و در چارچوب رایزنی های خود برای این معامله با مسئولان نظامی و سیاسی اسرائیل و نیز مسئولان آمریکایی دیدار کردند.

این منابع با اشاره به نقش آمریکا در متقاعد کردن اسرائیل برای پذیرش معامله، تصریح کردند تمام هزینه دویست میلیون دلاری این معامله پیش از تحویل تسلیحات پرداخت شده است و این تسلیحات ماه آوریل تحویل عربستان و امارات خواهد شد.

این منابع تاکید کردند: بیشتر تسلیحاتی که عربستان و امارات در جنگ های خود علیه دیگر کشورها و به ویژه یمن از آن استفاده می کنند تسلیحات اسرائیلی هستند که به میانجی گری آمریکا تحویل آنها شده است. ارزش معامله های نظامی صورت گرفته میان این کشورهای عربی با اسرائیل میلیاردها دلار تخمین زده می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عربستان امارات تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ!

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

شیخ حسن البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید میکرد من حمله موشکی به ایران نکرده ام!

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد گفت: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران