Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به اتفاق نماینده مردم ماکو، شوط و پلدشت طی جلسات متعدد با مسوولان به ویژه معاونت امنیتی وزارت کشور برای تحقق این حق مردم تلاش شد و مدیرکل امنیتی وزارت کشور نیز مکاتبات لازم با مدیر تقسیمات کشوری انجام داد که با اصلاح این مصوبه کارمندان منطقه از این مزیتی که همه مناطق مرزی دارند، برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: واردات بحث اعظم کالاهای همراه مسافر در راستای رونق بازارچه های مرزی و برای رونق گردشگری و شب عید تا 31 فروردین سال جدید آزاد شد.
وی ادامه داد: کالاهایی که تا 15 بهمن سال جاری وارد گمرکات شده است با دستورالعمل ابلاغی گمرک با ثبت سفارش ترخیص می شوند و این گروه کالاهای اعلامی تا 31 فروردین 98 با ثبت سفارش و تخصیص ارز نیمایی می توانند ترخیص شوند.
وی بیان کرد: با مصوبه دولت تعداد 100 قلم کالا توسط وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ شده اند که با معافیت عوارض گمرکی مرزنشینان می توانند از آنها بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: فعالان اقتصادی و واردکنندگان کالاهای مورد نیاز منطقه را وارد کنند تا در شرایط ویژه تحریم های فعلی بخشی از مشکلات مردم منطقه مرتفع شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اقتصاد مقاومتی ترکیه گمرک مشکلات مردم مناطق آزاد 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ولیلودر تشریح این خبر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حوزه آزمایشگاه‌ها فعالیت‌های مؤثری انجام داده که برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آزمایشگاه همکار غذا و دارو دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو با همکاری منطقه آزاد و راه‌اندازی آزمایشگاه تجزیه مواد غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برای ارائه خدمات به «مرز رازی» از نمونه‌های آن بوده که کمک شایانی به بازرگانان و تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

وی درادامه گفت: اخذ مجوز مرکز آموزش همکار استاندارد دانشگاه آزاد اسلامی که به‌وسیله آن دانشگاه در آموزش دوره‌های تخصصی مدیران کنترل کیفی مراکز تولیدی استان مشارکت خواهد داشت و آزمایشگاه بتن واحدهای ارومیه، مهاباد و سلماس در حال شکل‌گیری بوده که از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حوزه آزمایشگاه‌هاست.

ولیلو در پایان گفت: کارگاه مرکزی ساخت و تولید قالب‌های صنعتی و قطعات مورد نیاز بخش صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی نیز راه‌اندازی شده است و اکنون در حال فعالیت است.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • برنامه جهانی غذا: برای مهار قحطی در غزه به آتش‌بس نیاز داریم
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی