Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی روز پنجشنبه در ششمین همایش علمی سلامت معنوی، در قم افزود: بر همین اساس عوامل فعال در دانشگاه ها از جمله دانشجو، استاد، نظام برنامه ریزی فرهنگی، آموزشی و نظام مدیریتی دانشگاه باید به سمت معنویت گرایش داشته باشند تا سلامت معنوی محقق شود.
وی با تاکید بر این که برای سلامت معنوی دانشگاه ها باید برنامه داشته باشیم، گفت: دانشگاه سالم معنوی، دانشگاهی است که در تمام مولفه ها برنامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: دانشگاهی که بینش توحیدی بر تمام شئون آن و اندیشه دانشگاهیان حاکم است، علم آموزی را عبادت می داند، سرشار از مفاهیم معنوی و هدف آن رشد شخصیت افراد است.
رستمی با اشاره به این که دانشگاه محیطی است که در فضاهای اجتماعی جریان ساز است، افزود: زندگی پاک دانشگاه و مراقبت از محیط دانشگاهی برای دوام و ارتقاء آن مهم است.
وی با بیان این که در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، محیط دانشگاهی و اساتید مخاطب رهبری می باشند و به اخلاق و معنویت توصیه شده است، بیان کرد: اخلاق و معنویت جهت دهنده همه حرکت ها و محیط های اجتماعی است، نیاز اصلی جامعه می باشد و باعث احساس خوشبختی می شود.
وی تاکید کرد: اخلاق و معنویت 2 عنصر مهم در فضاهای اجتماعی است و باید جایگاه مهمی در نظام آموزشی دانشگاهی داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که قرآن امر به معروف و نهی از منکر را نشانه سالم بودن جامعه می داند، گفت: مهم برشمردن این فریضه باعث می شود با عوامل مخل آن مقابله و عوامل تامین کننده سلامت در جامعه تقویت شود.
وی با اشاره به نگاه قرآنی به سلامت معنوی، گفت: بر اساس آیات قرآنی جامعه زنده سالم جامعه ای است که در آن زندگی پاک حاکم است و عمل صالح همراه با ایمان می باشد.
وی در پایان گفت: خروجی همایش سلامت معنوی باید منجربه ایجاد باور عمومی برای ایجاد سلامت معنوی و نشست های تخصصی آن به گفتمان تبدیل شود.

* عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز گفت: در روایت های مختلف سه واژه سلامت، عافیت و صحت برای بیان سلامتی انسان به کار رفته است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل ساجدی افزود: سلامت به معنای سلامت معنوی و اخلاقی، صحت به معنای سلامت بدنی و عافیت به معنای هر دو نوع سلامت جسمی و روحی می باشد.
وی با بیان این که سلامت معنویت به معنای فراتر رفتن از سلامت ظاهر می باشد، گفت: اگر در مسیر برترین کمال ممکن، ظرفیت موجود را به فعلیت برسانم، سالم هستیم درغیر اینصورت به سلامت مطلوب نرسیده ایم.
وی با بیان این که سلامت معنوی علاوه بر سعادت اخروی، برای انسان امید، نشاط، آرامش و رضایت از زندگی را به همراه دارد، افزود: با توجه به این که خداوند بالاترین کمال جهان است، برای رسیدن به سلامت مطلوب باید در حد بالاترین ظرفیت ممکن به خداوند نزدیک شد.
ساجدی افزود: والدین باید بینش خود را اصلاح کنند تا در مسیر تحقق سلامت معنوی، اعضای خانواده را رهنمون باشند و در این مسیر باور سبک زندگی اسلامی را در زندگی جاری کنند.
ششمین همایش ملی سلامت معنوی با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید مسعود خاتمی دبیر شورای عالی بسیج جامعه پزشکی و سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم آغاز شد.
این همایش فردا با معرفی و تجلیل از صاحبان مقاله های برتر به کار خود پایان می دهد.
/2085/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اخلاق امر به معروف و نهی از منکر دانشجو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیئت وزیران رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال، پس‌از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی افزود: مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه، اهداف کمی، احکام قابل رصد و تعیین مواعد گزارش‌گیری منظم از میزان پیشرفت برنامه‌ها، از ویژگی‌های این برنامه و پیوست‌های آن است. رهبر انقلاب در پیام تبریک نوروز ۱۴۰۳، امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید
  • اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیئت وزیران رسید
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیات وزیران رسید
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم