Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@07:59:34 GMT

حکم عجیب یک قاضی برای مزاحم نوامیس +عکس

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۹۹۹۰

حکم عجیب یک قاضی برای مزاحم نوامیس +عکس

 مشرق: یکی از قضات دادگستری شهرستان نی ریز در پاسخ به سوال آیا تاکنون مواردی پیش آمده است برای متهمانتان تنبیه قرآنی داشته باشید؟

گفت: برای نمونه در یک پرونده که جوانی برای خانمی در خیابان ایجاد مزاحمت کرده بود بعد از رضایت شاکی در خصوص جنبه‌ی عمومی جرم، بنده آن جوان را مکلف به حفظ ۱۵ حدیث در خصوص حرمت و مذمت ایجاد رابطه با نامحرم و ایجاد مزاحمت برای آن‌ها نمودم که آن شخص می‌بایست بعد از حفظ و خواندن همزمان و بدون اشکال همه احادیث در دادگاه سپس احادیث را به صورت بروشور در مساجد شهر نصب نماید و علاوه بر آن مکلف به حفظ سوره‌هایی از قرآن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قاضی که در سن ۱۱ سالگی و در مدت ۱ سال در مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی موسسه قرآنی بیت الاحزان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است در ادامه افزود: در خصوص تنبیه قرآنی باید بگویم بله موارد زیادی بوده است.

به عنوان مثال در قانون مجازات اسلامی قانون گذار یک نهاد و تأسیسی بنام تعلیق اجرای مجازات ابداع نموده است که در آن تأسیس، قاضی پرونده در یک سری جرایم خاص و وجود شرایط مقرر در قانون، می‌تواند اجرای مجازات را تعلیق و در مدت تعلیق محکوم را مکلف به انجام یک سری دستور‌های خاص نماید؛ برای نمونه در یک پرونده که جوانی برای خانمی در خیابان ایجاد مزاحمت کرده بود بعد از رضایت شاکی در خصوص جنبه‌ی عمومی جرم، بنده آن جوان را مکلف به حفظ ۱۵ حدیث در خصوص حرمت و مذمت ایجاد رابطه با نامحرم و ایجاد مزاحمت برای آن‌ها نمودم که آن شخص می‌بایست بعد از حفظ احادیث را به صورت بروشور در مساجد شهر نصب نماید و علاوه بر آن مکلف به حفظ سوره‌هایی از قرآن شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: قاضی متهمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم که هزار و ۳۱۰ دختر دانش آموز مکلف پایه سوم ابتدایی از ۲۵ مدرسه سطح شهر همدان حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی از جمله شعر خوانی، اجرای دکلمه و نمایش با محتوای شیوه نامه‌های دینی برای افراد مکلف برگزار شد.

در این مراسم باشکوه، فرشته‌های زمینی، ورود به ساحت عبادت خدای متعال و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند.

حضور دانش آموزان تازه مکلف شده با چادر و جامه‌ای متحدالشکل و آراسته جلوه ویژه‌ای به این مراسم داده بود.

در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن عبادت است، برنامه‌ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • نویز کنسلینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان
  • فیلم| لحظه عجیب ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما
  • هزار دانش‌آموز پسر البرزی بهار تکلیف خود را جشن گرفتند
  • توقیف ۶ دستگاه موتورسیکلت مزاحم در شیروان
  • نقش مدیران شهرستانی در برنامه توسعه شهرستان تأثیر گذار باشد