Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز پنجشنبه در نشست کارگروه تولید و اقتصاد استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: نمی توان گردشگری را با اتخاذ تصمیم های مقطعی و تصادفی در سمنان توسعه داد و برای رونق این بخش باید هدفمند حرکت کرد.
وی خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری سمنان در چند سال گذشته قابل توجه بوده و بانک های عامل استان با برنامه ریزی باید برای به سرانجام رسیدن این طرح های اقتصادی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان ادامه داد: واگذاری بناهای تاریخی مانند کاوانسراها به بخش خصوصی از راهبردهای اساسی برای افزایش اشتغال در بخش گردشگری است که مسئولان در عملیاتی سازی این برنامه ها اقدام کنند.
عسگری با بیان اینکه واگذاری تعدادی از بناهای تاریخی به بخش خصوصی در سال های گذشته به صورت ناقص در سمنان اجرا شد، گفت: روند واگذاری کاروانسرهای میاندشت و لاسجرد به بخش خصوصی چندان رضایت بخش نبوده است.
وی تصریح کرد: اقتصاد کشور مناسبتی است و مسئولان امر با توجه به این رویکرد برای رونق اقتصادی در بخش های مختلف استان تلاش کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان برنامه جامع برای توسعه گردشگری سمنان برای سال آینده تدوین کند و استانداری با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در بخش های مختلف از صنعت گردشگری حمایت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مهدی جمال سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، سید عباس دانایی فرماندار سمنان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.
در این استان بیش از 700 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است که از این تعداد حدود 30 درصد بناهای تاریخی در شهر سمنان وجود دارد، با مشارکت بخش خصوصی 133 طرح با 10 هزار میلیارد ریال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در حال اجراست.
7339/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اشتغال اقتصاد کشور دستگاه های اجرایی استان صنایع دستی و گردشگری گردشگری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ پیشنهاد برای عبور از خشکسالی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا در حالی کشورمان چهارمین سال پیاپی خشکسالی را پشت سر می‌گذارد که گرمای هوای تقریبا در همه نقاط کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه) بالاتر از حد نرمال بوده است، به‌گونه‌ای که آبان و آذرماه گرم‌ترین آبان و آذر تاریخ کشور بوده‌اند. طی آذر و دی‌ و بهمن‌ماه نیز برف چندانی نبارید و با وجود بارش‌های خوب اسفندماه کشور همچنان درگیر خشکسالی است. در این شرایط احد وظیفه -رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور- پیشنهادهایی را با کاهش تبعات خشکسالی ارایه می‌دهد:

- ایران و همه مناطق مجاور آن با تغییر اقلیم دچار تغییراتی شده‌اند، به‌گونه‌ای که دما به‌شدت بالای حد نرمال و بارندگی زیر نرمال بوده و تقاضا برای آب در کشور نسبت به گذشته افزایش یافته است. در این شرایط انجام اقدامات بلندمدت و کوتاه‌مدت نیاز است.

- از جمله اقدامات بلندمدت می‌توان به سرمایه‌گذاری دولت در بخش آب مثل انتقال آب اشاره کرد.

- از بارگذاری صنایع جدید و توسعه کشاورزی  در مناطق مرکزی یا کشت محصولات پرآب‌بر در دشت‌های دچار تنش آبی جدا خودداری شود. صنایع پرآب‌بر شامل صنایعی مانند مجتمع‌های تولید برق، پتروشیمی و صنایع مربوط به نفت و گاز و فولاد می‌شود.

- توسعه صنعتی در مناطقی انجام شود که این پتانسیل را دارند مثل سواحل جنوبی که با شیرین‌سازی آب دریا می‌توان صنعت را راه‌اندازی کرد.

- تصفیه پساب‌ها برای استفاده صنعتی و بازچرخانی آب در مجتمع‌های صنعتی از دیگر اقداماتی است که باید به آن در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت توجه کرد.

- اگر وضعیت کنونی بارش تداوم یابد شاید مهمترین کار خودداری از کشت بهاره است چون سدها کم‌آب خواهند شد و در صورت کم‌بارشی در فصل بهار،‌ کشت دیم هم خسارت زیادی خواهد دید.

- مردم نیز برای عبور از شرایط خشکسالی باید به مصرف بهینه آب توجه کنند.

دیگر خبرها

  • توسعه جاذبه‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی
  • شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، بازوی قدرتمند گردشگری اصفهان / مشارکت ویژه با بخش خصوصی
  • مشکلات مسجد تاریخی جامع سمنان زیر ذره بین جمعی از موثرین و مطالبه گران سمنانی!
  • مجموعه تاریخی شیخ احمد جام، نقطه عطفی در بازآفرینی و تحول هنر و معماری خراسان
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • ۷ پیشنهاد برای عبور از خشکسالی
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس‌ها نسبت به سال گذشته در فارس
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • سفر نوروزی به شهر گردشگری بسطام
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است