Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شبکه دامپزشکی جوانرود گفت: در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با نحوه شیوع بیماری و روش های انتقال و پیشگیری و چگونگی دفن لاشه های طیور تلف شده آشنا شدند.
احمد امیری افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و پرندگان می باشد که دارای واگیری و تلفات بسیار بالا تا 90 درصد می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، غیرقابل پیش بینی بودن، سرعت انتشار زیاد، سرایت به انسان و تهدید سلامت و بهداشت عمومی و ضر و زیان اقتصادی را از مهمترین دلایل توجه به این بیماری عنوان کرد.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود یادآور شد: در صورت وقوع به دلیل توانایی ویروس در تغییر شکل دادن راه کنترل و مقابله با آن بسیار سخت می باشد.
شهرستان جوانرود با 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 پرندگان ویروس حاد آنفلوانزای فوق 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پاسدار حسین حیاتی در رزمایش واکسیناسیون طرح شهید زاهدی در دهستان فامور از بخش جره و بالاده کازرون بیان داشت: رزمایش ۲۵۰ هزار دام در استان فارس به نام طرح شهید زاهدی برگزار شد.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون با بیان اینکه امروزه بخش دامپروری یکی از مشاغل مهم و تأثیرگذار در اقتصاد ملی است، افزود: رزمایش جهاد دامپزشکی استان فارس به مدت دو هفته با مشارکت بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی و اداره دامپزشکی برگزار شد.

سرهنگ حیاتی تصریح کرد: شهرستان کازرون در رزمایش طرح شهید زاهدی با واکسیناسیون بیش از ۲۵ هزار رأس دام فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی، تولید محصولات دامی سالم و کاهش هزینه‌های تولید از مهم‌ترین ویژگی‌های واکسیناسیون در سطح شهرستان است، اذعان داشت: خدمات بسیج مهندسین جامعه کشاورزی، بسیج دانشجویی و اداره دامپزشکی در راستای خدمات به جامع بزرگ عشایری بخصوص خدمت در مناطق کم برخوردار صورت می‌گیرد.

حیاتی با بیان اینکه برگزاری اردوهای جهادی در چارچوب گام دوم انقلاب اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد، افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه مجموعه دامپزشکی در راستای مقابله با شیوع بیماری‌های دامی در واقع واکسیناسیون و رصد و پایش بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در حراست از سرمایه‌های دامی، بهداشت جامعه و امنیت غذایی نقش سازنده‌ای دارد.

امنیت غذایی کشور در گروه سلامت مواد غذایی است

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون نیز گفت: امروز تأمین امنیت غذایی و سلامت شهروندان در گرو سلامت مواد غذایی آنها بوده که واکسیناسیون دام و طیور در سلامت فرآورده‌های گوشتی و در نتیجه سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد.

محمدجعفر شفیعی هدف از رزمایش را حفظ سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی شهروندان دانست و افزود: واکسیناسیون به موقع دام و طیور یکی از عوامل مؤثر در کاهش بیماری‌ها و پیشگیری با برخی بیماری‌ها است که در طول سال در مناطق مختلف شهرستان انجام می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه فعالان مجموعه دامپزشکی و مهندسین علوم دامی در حقیقت سربازان گمنام عرصه سلامت هستند که در کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، خاطر نشان کرد: بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون و دامپزشکی همه ساله فعالیت گسترده‌ای را در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌دهد که در این راستا در وهله نخست واکسیناسیون دام و طیور و به دنبال آن پایش و مراقبت بیماری‌ها در جمعیت‌های دامی در سطح شهرستان است.

وی گفت: رزمایش ملی جهاد دامپزشکی در سطح گسترده در خردادماه سال جاری نیز با توجه به پتانسیل و ظرفیت شهرستان در مناطق محروم کازرون انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6087063

دیگر خبرها

  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • آغاز ششمین فصل آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری مازندران
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود