Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@08:35:17 GMT

افشاء نقص امنیتی واتس‌اپ در گوشی‌های آیفون

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۰۱۷۵

برخی دارندگان گوشی‌های آیفون توانسته‌اند با بهره‌گیری از نقصی امنیتی در پیام‌رسان واتس‌اَپ کنترل‌های امنیتی طراحی شده برای کاربران این پیام‌رسان را دور بزنند.

به گزارش یورونیوز، در پی انتشار اخباری در خصوص وجود نقص امنیتی در پیام‌رسان واتس‌آپ که طی چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخید، این پیام‌رسان که اخیرا تحت مالکیت فیس‌بوک درآمده روز پنجشنبه دوم اسفند ادعاهای مطرح شده در این زمینه را تائید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افشاگری در حالی اتفاق می‌افتد که شبکه‌های پیام‌رسان رقابت روز افزونی را در تشدید کنترل‌های امنیتی با هدف حفظ اطلاعات کاربران خود به اجرا گذاشته‌اند.

در همین حال پس از رسوایی اخیر فیس‌بوک مبنی بر سهل‌انگاری در حفظ اطلاعات شخصی کاربرانش، بروز باگ امنیتی در پیام‌رسان واتس‌اَپ می‌تواند ضربه دیگری به ارزش سهام مجموعه فیس‌بوک وارد کند.

سامانه امنیتی جدید واتس‌اَپ به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پروسه اثر انگشت یا تشخیص چهره را جایگزین رمز عبور خود کنند. اما در گوشی‌های آیفون این امکان وجود دارد که با فعال‌سازی قابلیت «به اشتراک‌گذاری» بدون وجود مانعی فایل‌های مدنظر را از پیام‌رسان واتس‌اَپ ارسال کرد.

دارندگان گوشی‌های آیفون می‌توانند گزینه الزام مداوم ارسال اثر انگشت و نمونه چهره را برای هر بار ورود به واتس‌اَپ انتخاب کنند و یا محدود زمانی تا یک ساعت را برای به کار افتادن این الزام انتخاب کنند. در چنین شرایطی اگر کاربران هر گزینه‌ای به جز الزام مداوم را انتخاب کنند، موانع امنیتی واتس‌اَپ از کار می‌افتد.

سخنگوی واتس‌اَپ برای حل کوتاه مدت این مشکل به دارندگان گوشی های اپل توصیه کرد که قفل صفحه نمایش خود را با گزینه الزام مداوم ارائه اثر انگشت یا نمونه چهره هماهنگ کنند. اما از سوی دیگر شرکت اپل تاکنون در مورد دلایل بروز این نقص امنیتی در گوشی‌های خود اظهارنظری نکرده است.

ماه گذشته نیز برخی دارندگان گوشی‌های اپل متوجه شدند که نرم‌افزار تماس ویدئویی فیس‌تایم دارای نقصی امنیتی است که با استفاده از آن می‌توان کاربران را پیش از تائید تماس شنود و رویت کرد. البته شرکت اپل این نقص را با بروزرسانی نرم‌افزار آی‌اواِس رفع کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: علم و فناوری واتس اپ نقص فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال شخصی خود گفت پیام‌رسان موردبحث در رتبه‌ی اول دانلودشده‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین قرار دارد و محبوبیتش روزبه‌روز در حال افزایش است.

تلگرام در چین فیلتر است و کاربران برای دسترسی به آن باید از VPN استفاده کنند. دورف می‌گوید چینی‌ها از تلگرام خوش‌شان می‌آید و همواره راهی برای استفاده از آن پیدا می‌کنند.

هفته‌ی گذشته دولت چین به اپل دستور داد که تلگرام، واتساپ، سیگنال و تردز را از اپ استور این کشور حذف کند. دورف می‌گوید از آن زمان آمار دانلود تلگرام در چین به‌هیچ‌وجه افت نکرده است.

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین، در واقع اقدامی علیه اپل محسوب می‌شود: «مقامات چین در حال فشار آوردن به تعداد بیشتری از مردم برای مهاجرت از آیفون به گوشی‌های اندرویدی تولیدشده توسط شرکت‌های چینی نظیر شیائومی هستند.» او در ادامه به قابلیت سایدلود در گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد و گفت حذف تلگرام از اپ استور در نهایت باعث مهاجرت تعداد بیشتری از مردم این کشور به پلتفرم اندروید خواهد شد.

پاول دورف در ادامه‌ی سخنانش گفت که «اپل بار دیگر گل به‌خودی زد» و دلیل این اتفاق، سیاست انحصارگرایانه‌ی «باغ محصول» است. به اعتقاد دورف، حذف پیام‌رسان‌ها از اپ استور چین در نهایت باعث کاهش سهم آیفون در بازار موبایل این کشور خواهد شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟