Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، منصور غلامی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با بیان این که جایگاه کنونی ایران در حوزه پژوهش نشان از به ثمر رسیدن فعالیت دانشگاهیان دارد افزود: وزارت علوم در طرح ساماندهی مراکز آموزشی به دنبال ماموریت‌ گرا کردن مراکز آموزشی است.
وی با بیان اینکه باید درباره دستاوردهای انقلاب نباید فقط نیمه خالی لیوان دیده شود، خاطر نشان کرد: رفع نیازهای کشور از متخصصان و کارشناسان خارجی از دستاوردهای نظام آموزشی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جایگاه امروز ایران در حوزه های پژوهش بین المللی نشان می دهد فعالیت دانشگاهیان در این حوزه مثمر ثمر واقع شده است.
غلامی تقویت ظرفیت‌های بین‌المللی را از جمله اقدامات در دستور کار وزارت علوم دانست و بیان کرد: برنامه های منسجم به منظور ارتقای جایگاه علمی ایران در عرصه های بین المللی تدوین و در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تبیین اهمیت ایجاد اشتغال پایدار با تقویت شرکت‌های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری اظهار داشت: حمایت از شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و تلاش های علمی در راستای کاهش چالش های اجتماعی و صنعتی با تقویت تعامل در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.
غلامی با تاکید بر واگذاری امور مختلف به بخش غیردولتی برای کیفیت بخشی کارها، تاکید کرد: ایجاد هم افزایی دانشگاه های کشور نقش مهمی در توسعه جامعه دانشگاهی دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عصر چهارشنبه در سفری 2روزه وارد یزد شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
بهره‌برداری از 2 طرح عمرانی، دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و بازدید از پارک علم و فناوری از برنامه‌های نخستین روز سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یزد بود.
شرکت در آیین گرامیداشت سی‌امین سال تأسیس دانشگاه یزد، بازدید از طرح‌های عمرانی و فناوری سایت اصلی دانشگاه های یزد، اردکان و میبد و حضور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از برنامه‌های دومین روز سفر وزیر علوم به یزد بود.
استان یزد حدود یک‌صد هزار دانشجو دارد که در 68 مرکز آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند و از این تعداد حدود 14 هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند.
این دانشگاه افزون بر 400 عضو هیات علمی و 100 رشته تحصیلی دارد.
این استان بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
7532 / 2047
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 انقلاب دانشجو علوم تحقیقات و فناوری کتاب درسی وزارت علوم 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، شش محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی خیرالدین مشاور وزیر علوم رونمایی شد.

این شش محصول فناورانه شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابرجاذب پالاسیل (گرید روغن)، هواساز دومرحله ای، گالینگور سنتی و مینی بوس بین شهری هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه رونمایی از محصولات فناورانه از دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بازدید و با پژوهشگران و فناوران استان سمنان گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6081972

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • ثبت سفارش کتاب های درسی به تعویق افتاد