Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت مغرب به اخبار برخی رسانه‌های صهیونیستی درباره سفر قریب‌الوقوع نتانیاهو به رباط واکنش نشان داد.  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دولت مغرب روز پنجشنبه خبر‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره سفر قریب‌الوقوع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مغرب را تکذیب کرد.

«مصطفی الخلفی» سخنگوی دولت مغرب در کنفرانس خبری امروز پس از نشست کابینه وزرا درباره سفر احتمالی نتانیاهو به این کشور گفت: «مغرب به شایعه‌ها پاسخ نمی‌دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین برخی خبر‌ها درباره دیدار نتانیاهو با وزیر امور خارجه مغرب در ماه سپتامبر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را تکذیب کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز سه‌شنبه فاش کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات سراسری در سرزمین اشغالی که نهم آوریل ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد به مغرب سفر می‌کند.

این روزنامه خبر داد که نتانیاهو تلاش دارد تا دستاورد‌هایی را که در جهان اسلام به دست آورده تا پیش از انتخابات ۹ آوریل تقویت بخشد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که وزارت خارجه اسرائیل هرگونه اظهار نظر درباره سفر احتمالی نتانیاهو به مغرب خودداری کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌زده‌ها می‌گویند: این یک نمایش است

به گزارش قدس آنلاین، این مواضع اما با حمله مستقیم ایران به سرزمین‌های اشغالی که از شامگاه شنبه آغاز شد، به شکل دیگری ادامه یافت. اگر از واکنش‌های سرشار از شور و شوق مردم منطقه - آن‌گونه که در سریع‌ترین زمان فضای مجازی را درنوردید و باید با چشم خود ببینید - بگذریم؛ قدردانی اقدام ایران و مقایسه آن با بی‌تفاوتی سران کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم اشغالگر، فصل مشترک دیدگاه بسیاری از چهره‌های رسانه‌ای عربی است.

صفحات شخصی
«عبدالباری عطوان»، روزنامه‌نگار فلسطینی ساکن لندن و سردبیر «رأی الیوم» در حساب «ایکس» خود نوشت: «حمله تاریخی و بی‌سابقه ایران به عمق رژیم صهیونیستی تأکید می‌کند رهبری ایران می‌گوید و عمل می‌کند و بدون تردید مقابل تجاوزگری می‌ایستد. منطقه وارد مرحله جدیدی شده در حالی که تل‌آویو تصمیم‌گیر نیست و آمریکا دیگر کسی را نمی‌ترساند و از عوامل خود محافظت نمی‌کند...». او می‌افزاید: «بایدن از کدام پیروزی اسرائیل صحبت می‌کند... نفس تصمیم به انتقام و اجرای آن و رسیدن حتی یک موشک به پایگاه نظامی اسرائیل و بسته شدن فرودگاه تل‌آویو، شکستی بزرگ برای رژیم و سقوط هیمنه و بازدارندگی او است».

در همین حال، «ناصر قندیل»، نماینده سابق پارلمان لبنان و سردبیر روزنامه البناء می‌نویسد: «به‌عنوان یک قاعده این را حفظ کنید: کسی قدرت بازدارندگی دارد که با رفتن به جنگ شجاعت خطر کردن دارد؛ ایران چنین کرد، آیا آمریکا و اسرائیل هم این کار را انجام خواهند داد؟».

یحیی أبوزکریا، اندیشمند و روزنامه‌نگار الجزایری هم که از آغاز عملیات ایران بارها احساسات خود را در حساب کاربری‌اش به رخ کشیده، خاطره‌ای از سال‌های نخست فعالیت رسانه‌ای‌اش نقل می‌کند: «از امام خمینی در تهران، در خانه‌اش در جماران، پرسیدم: قدرت شما از کجاست؟ گفت: از خدا». و در پست دیگری به فارسی می‌نویسد: «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خامنه‌ای نگه‌دار».

همچنین «نجاح محمد علی»، چهره مشهور رسانه‌ای عراقی که در پستی، از کشته شدن دست‌‎‎کم ۴۴ افسر موساد و زخمی شدن ۱۸نفر دیگر در حمله به پایگاه هوایی «نواتیم» خبر داده است، ضمن سرزنش حکام عرب می‌نویسد: «صهیونیست‌زده‌ها می‌گویند: این یک نمایش است!... اما ما امیدواریم حکومت‌های عربی اهل عادی‌سازی، حتی برای یک‌بار در زندگی‌شان مثل این نمایش را روی صحنه ببرند. دنیا صحنه بزرگی است و این فرمان الهی است که صهیونیست‌زده‌های جدید لیاقت آن را ندارند... این اعراب!».
 

رسانه‌های رسمی
در میان رسانه‌های رسمی اما «الجزیره» در مقاله‌ای تحلیلی به قلم «محمد مختار الشنقیطی»، استاد امور بین‌الملل دانشگاه قطر، به پیام‌های نبرد ایران و رژیم اسرائیل می‌پردازد و پاسخ ایران با هدف «تثبیت خطوط قرمز بازدارندگی میان طرفین» را طبیعی و ضربه زدن به رژیم صهیونیستی از داخل خاک ایران را ورود به جنگ مستقیم می‌داند. الشنقیطی در ادامه با بررسی نسبت واکنش ایران با مسئله فلسطین و نبرد غزه، این پرسش را مطرح می‌کند که «آیا این اقدام به یک جنگ ادامه‌دار با اهداف و اطراف مختلف منجر می‌شود؟». او در پایان، نتیجه می‌گیرد که روزهای ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (طوفان الاقصی) و ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ (وعده صادق) دو روزی است که در آن رژیم صهیونیستی بخش مهمی از بازدارندگی خود را از دست داد؛ نه به خاطر حجم خسارت‌های اسرائیل بلکه به دلیل لرزشی که در اعتماد به نفس صهیونیست‌ها ایجاد شد، همچنین درهم شکسته شدن مصونیت پروژه سیاسی و احساس ناامنی و اطمینان مردم و تضعیف اراده و اعتماد آن‌ها به آینده این دولت نامشروع.

از سوی دیگر، «العربیه» رسانه وابسته به عربستان سعودی که با سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفت‌وگو کرده، از قول «آفیخای ادرعی» عملیات ایران را شکست‌خورده و بدون نتیجه اعلام می‌کند. این شبکه همچنین به نقل از وب‌سایت اسرائیلی «واللا» به گزینه‌های در دست بررسی رژیم صهیونیستی برای پاسخ به ایران می‌پردازد؛ از ترور فرماندهان عالی‌رتبه ایرانی تا هدف قرار دادن کشتی‌ها و پایگاه‌های نظامی.

اما شبکه خبری «المیادین» که بار رسانه‌ای محور مقاومت را به دوش می‌کشد هم با بررسی واکنش رسانه‌های اسرائیلی به عملیات «وعده صادق» ایران، از مقاله روزنامه‌نگار اسرائیلی «بن‌کسبیت» نقل قول می‌کند: «اسرائیل در معرض تحقیر عمومی بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است، چرا که شنبه‌شب شاهد نقطه حضیض حکومت بود». گزارش المیادین همچنین به بیان نظرات «لیلاخ شوفال» خبرنگار امور نظامی «اسرائیل هیوم» می‌پردازد که می‌گوید: «پاسخ ایران در مقابل اسرائیل بازدارندگی ایجاد کرد، از این جهت که برای انجام هر کاری باید دو بار فکر کند».

المیادین در پایان، واکنش شبکه‌های ۱۲ و ۱۴ تلویزیون اسرائیل را از نظر می‌گذراند؛ آن جایی که خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تأکید می‌کند: «ایران جرئت، قدرت آتش و توان تخصصی خود را اثبات کرد  و این در حالی بود که رئیس‌جمهور آمریکا با ایستادن در کنار اسرائیل به ایران گفته بود واکنش نشان ندهد». به گزارش المیادین، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم پاسخ ایران را از نظر اهمیت و سبک آن، شدیدترین اقدام از زمان تأسیس اسرائیل توصیف می‌کند.

مصطفی لشکری

دیگر خبرها

  • بی‌اعتمادی جنگ سالاران رژیم صهیونیستی به یکدیگر
  • ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
  • اظهارات خبرنگار برجسته اسرائیلی از وحشت در کابینه نتانیاهو
  • صهیونیست‌زده‌ها می‌گویند: این یک نمایش است
  • ولایتی: فروپاشی رژیم صهیونیستی قریب‌الوقوع است
  • ولایتی : فروپاشی رژیم صهیونیستی قریب الوقوع است
  • ولایتی: فروپاشی رژیم صهیونیستی قریب الوقوع است
  • روایت خبرنگار ارشد انگلیسی از اقدام هوشمندانه ایران در تنگه هرمز/ حمله موشکی ایران قریب الوقوع است
  • واکنش پرتغال به توقیف کشتی با پرچم این کشور توسط سپاه
  • اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ تن رسید