Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: نباید در برخورد با توزیع‌کنندگان تجهیزات پزشکی غیرمجاز چشم‌پوشی کرد و اجازه داد دستفروشان هر وسیله‌ای بفروشند. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج،  علی خداویسی عصر امروز در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت‌محور که در سالن جلسات معاونت غذا و دارو در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: سالانه طبق اعلام آمارهای رسمی ستاد مبارزه با کالا و قاچاق ارز معمولاً بین 15 تا 20 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آمار اقلام کالاهای دارویی و تجهیزات پزشکی قاچاق در کشور نگران‌کننده است بطوریکه حدود 300 تا 350 میلیون دلار هزینه این اقلام غیربهداشتی می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه باید تمام استان‌های سطح کشور نظارت خود را بر اقلام‌های دارویی و پزشکی به‌ویژه بیمارستان‌ها بیشتر کنند، به قاچاق اقلام مصرفی سبک و سنگین تجهیزات پزشکی اشاره و تصریح کرد: اقلام سبک تجهیزات پزشکی از طریق تولیدکننده‌ها و یا به صورت قاچاق کلی وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس آمار‌ها، در استان کردستان و شهر سنندج در این حوزه مشکل جدی وجود ندارد چراکه از 20 داروخانه سطح شهر شاید یک داروخانه تخلف داشته که با نظارت دقیق کنترل شده است!

عوارض خرید لوازم آرایشی از دستفروش ها35 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بانه کشف شدکردستان|23 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در سروآباد کشف شد

خداویسی افزود: نباید در برخورد با توزیع‌کنندگان تجهیزات پزشکی غیرمجاز چشم‌پوشی کرد و اجازه داد دستفروشان هر وسیله‌ای بفروشند چراکه کالاها ارتباط مستقیمی با سلامت آحاد مردم دارد و در اینصورت عملاً سلامت مردم را به خطر انداخته‌ایم.

وی اظهار کرد: از دستگاه‌های نظارتی تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی انتظار داریم از برخورد با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، به هیچ‌عنوان اغماض و چشم‌پوشی نکنند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: بنده نخستین کسی هستم که مقصر فروش لوازم آرایشی توسط دستفروشان هستم و نباید اجازه داد این محصولات عرضه شود.

به گفته خداویسی، آمار مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار نگران‌کننده است و استفاده از این محصولات در میان نوجوانان به‌شدت افزایش پیدا کرده بنابراین باید نظارت‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/ ت

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • ۱۰ دستگاه خودروی شوتی در اراک توقیف شد
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • قتل مدیر عامل شرکت لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه | ۳۷ ضربه چاقو بر پیکر جوان ثروتمند
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود