Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 52 طرح با اهمیت در هفت حوزه با اعتبار پنج هزار و 600 میلیارد تومان برای اجرا در سیستان و بلوچستان تصویب شد که باید در 2 و نیم سال باقی مانده از دولت دوازدهم به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا محمد باقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی سفر معاون اول رئیس جمهوری به این استان برنامه ویژه ای برای توسعه سیستان و بلوچستان به هیات دولت ارائه و در ماه گذشته تصویب شد که 52 طرح یادشده از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: کلنگ ساخت 12 هزار واحد مسکونی ویژه محرومان سیستان و بلوچستان بطور نمادین در یکی از روستاهای شهرستان خاش به زمین زده می شود و تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: این تعداد واحد مسکونی محرومان در هیچ استانی تصویب نشده و در واقع سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد مسکن را در این طرح به خود اختصاص داده است.
نوبخت افزود: این واحدهای مسکونی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته می شود.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست تفاهم نامه ساخت 12 هزار واحد مسکونی محرومان بین رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید.
محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز/پنجشنبه/ وارد فرودگاه بین المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای زاهدان از مناطق حاشیه این شهر بازدید کرد.
9908**3213 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شوراي برنامه ريزي و توسعه معاون رئيس جمهوري نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، وزیر کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه در جنوب استان برای توسعه سواحل مکران بسیار مفید است، زیرا راه؛ زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم و مسئله راه‌ها در دستور کار جدی مسئولان باشد.

وحیدی وزیر کشور افزود: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به زودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل می‌شود البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.
وی گفت: اقدامات اساسی برای تامین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم نگرانی در هنگام بارندگی نداشته باشند.
وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند، وباید سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باشد، تصریح کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.
وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سد‌ها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگرو‌ها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستا‌ها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح‌های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگرو‌ها را ساماندهی کنیم.

 

استاندار سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه با فعالیت سامانه بارشی در این استان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، گفت: بخش‌های خصوصی در کنار دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن معضلات هستند.
 کرمی بیان کرد: در برخی شهرستان‌های جنوبی این استان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شده است.
وی افزود: به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع شده و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، همچنین اختلالاتی در ارتباطات به وجود آمد که بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن این معضلات هستند.
وی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، همچنین با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفته که باید کمک برای جایگزینی آنها انجام شود‌.
کرمی گفت: برق تعدادی از روستاها به علت وزش شدید باد و باران قطع شده که باید هرچه سریعتر مشکل برطرف شود، پست برق کهیر نیز دچار مشکل شده که تلاش تیم‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.
وی تاکید کرد: تامین آب شرب مردم یکی از مهم‌ترین وظایفی است که باید به درستی انجام شود، در این زمینه یکی از اقدامات آبرسانی توزیع آب معدنی در نقاط درگیر سیل است.

دیگر خبرها

  • فیلم/ آخرین وضعیت امداد رسانی در سیستان وبلوچستان
  • دادستانی مرکز استان سیستان‌ و بلوچستان علیه شهردار کنارک و زاهدان اعلام جرم کرد
  • سیستان و بلوچستان بر سکوی سوم رقابت کوراش قهرمانی کشور قرار گرفت
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • واحد صنعتی بزرگ فروسیلیس خاورمیانه در دامغان افتتاح شد
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • حضور وزیرکشور درمناطق سیل زده جنوب،سیستان وبلوچستان
  • ازمشکل آب تاهشدارها ودغدغه های مردمی درتلنگر سیستان وبلوچستان