Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@15:39:59 GMT

راهپیمایی بازگشت فردا متفاوت خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۰۴۸۵

"حسام بدران" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که راهپیمایی بازگشت فردا منحصر به فرد و متفاوت از راهپیمایی‌های قبلی خواهد بود.

وی در صفحه خود بر روی توئیتر نوشت: تمام قدس مانند تمام فلسطین حق ما است و ما هرگز از آن چشم پوشی و بر سر آن سازش نخواهیم کرد. صدای ملت بلندتر از صدای سیاستمداران و رهبران است.

بدران گفت: فردا فلسطینیان در قدس و کرانه باختری در حالت آماده باش هستند و آن‌ها از ما حمایت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو ارشد حماس اظهار داشت: اگر رژیم اشغالگر تصور می‌کند که ملت ما برای دفاع از مسجدالأقصی به پا نمی‌خیزد متوهم است.

بدران تاکید کرد که ملت فلسطین بزرگتر از همه موانع و قوی‌تر از همه تهدیدات هستند.

فلسطینیان ساکن نوار غزه فردا در راهپیمایی بازگشت که "وفادارای به شهدای فاجعه حرم ابراهیمی" نامگذاری شده شرکت خواهند کرد.

از سوی دیگر هیئت ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره از شهروندان فلسطینی خواست است که فردا در راهپیمایی جمعه اعلام وفاداری به شهدای فاجعه حرم ابراهیمی شرکت کنند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود. از آن زمان تاکنون بیش از ۲۶۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حماس توئیتر فلسطین آماده باش غزه شورای امنیت سازمان ملل توئیتر حماس شورای امنیت سازمان ملل غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای جنگ غزه به 33هزار و 843 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از  الجزیره، در 193مین روز از جنگ علیه غزه وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته  5 جنایت را مرتکب شد که طی آن 46 فلسطینی شهید شدند و 110 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر سال 2023 میلادی تا کنون به 33هزار و 843 شهید رسید.

شمار زخمی ها نیز به 76 هزار و 575 نفر رسید.

 

 

دیگر تحولات:

تیراندازی وحشیانه صهیونیست‌ها به سمت آوارگان فلسطینی

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که اشغالگران صهیونیست بار دیگر با محاصره محل اسکان آوارگان فلسطینی در غزه به سمت آنها تیراندازی کردند.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که نظامیان متجاوز یک مدرسه را که به محل اسکان آوارگان فلسطینی در بیت حانون واقع در شمال باریکه غزه تبدیل شده تحت محاصره خود درآورده‌اند.

بر اساس این گزارش، عناصر صهیونیست علاوه بر محاصره این مدرسه اقدام به تیراندازی به سمت آوارگان فلسطینی کرده‌اند.

رسانه‌های عربی تاکید کردند که نظامیان صهیونیست به سمت مراکز اسکان آوارگان فلسطینی در بیت حانون حرکت کرده و به صورت گسترده به سمت آنها شلیک کرده‌اند.

این نخستین باری نیست که اشغالگران صهیونیست به سمت آوارگان بی پناه فلسطینی تیراندازی می‌کنند. پیشتر عناصر متجاوز رژیم صهیونیستی چندین نوبت صفوف آوارگان فلسطینی را که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در باریکه غزه بودند به گلوله بستند.

این جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به قدری تکرار شده که جامعه بین الملل دیگر واکنشی به آن نشان نمی‌دهد.

 

 

 

هشدار وزارت بهداشت غزه درمورد از کار افتادن ژنراتورهای برق بیمارستا‌ها

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هشدار داد که پس از گذشت 193 روز از جنگ، نگرانی زیادی در مورد توقف ژنراتورهای برق در بیمارستان‌های این باریکه وجود دارد.

 این وزارتخانه اشاره کرد که شواهد نشان می‌دهد ژنراتورهای برق در بیمارستان‌های غزه هر لحظه ممکن است از کار بیفتد که این مسئله منجر به وقوع فاجعه‌ای بهداشتی خواهد شد.

وزارت بهداشت غزه تمامی نهادهای ذی‌ربط را به تهیه ژنراتورهای جدید یا تلاش برای بازگرداندن خطوط برق به بیمارستان‌ها فراخواند.

 

اسارت 3 هزار فلسطینی در غزه از آغاز جنگ

مرکز حقوق بشر "میزان" در گزارشی اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه 3 هزار فلسطینی را در این باریکه به اسارت گرفته است.

 این مرکز اشاره کرد که در میان بازداشت شدگان ده‌ها زن و کودک و افراد مسن دیده می‌شود.

مرکز میزان تاکید کرد که این افراد در زندان‌های نفحه و النقب محبوس هستند و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارند و کسی حق ملاقات با آن‌ها را نیز ندارد و حتی از داشتن وکیل هم محروم هستند.

این مرکز حقوقی اشاره کرد که تمامی این افراد به شیوه‌های مختلف هم حین بازداشت، هم هنگام بازجویی و حبس تحت شکنجه قرار گرفتند.

مرکز میزان خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل و عمل به مسئولیت‌های اخلاقی و قانونی خود و حمایت از غیرنظامیان در غزه به ویژه افراد بازداشت شده ش

 

ارسال کمک های غذایی فاسد و کرم زده به ساکنان غزه 

کاربران شبکه‌های اجتماعی فیلمی از بسته های کرم زده کمک‌های غذایی ارسال شده به باریکه غزه را به اشتراک گذاشتند.

این فیلم زنی را نشان می‌دهد که بسته‌ی سازمان خواربار جهانی حاوی مقداری غذای کنسرو شده پر از کرم و آلوده به خاک را در دست دارد.

این خانم از اینکه بسته کمک پر از کرم بوده و قابل استفاده نیست شکایت کرد و آن را دور انداخت.

طبق تصویر داخل محصول، کنسرو «گوشت ناهار مرغ» متعلق به شرکت یونی فود ترکیه است.

این اولین بار نیست که محصولات آسیب دیده در سایه گرسنه نگاه داشتن وحشیانه به دست فلسطینی های باریکه غزه می رسد، سازمان ملل متحد پیش از این نیز ً محصولات تاریخ مصرف گذشته یا چند روز مانده به انقضای تاریخ را ارسال کرده است.

صدها کامیون بارگیری شده کمک ها در مقابل گذرگاه رفح در سمت مصر در مرز با باریکه غزه انباشته شده اند که اشغالگران از آوردن مستقیم آنها به باریکه غزه امتناع می ورزند و باید ابتدا آنها را بازرسی کنند، در حالی که روند بازرسی شامل مراحل و موانع طولانی است .

 

اثبات استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان

 

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی با اشاره به نسل‌کشی اشغالگران علیه مردم فلسطین اعلام کردند که ارتش اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی برای افزایش تلفات انسانی در میان غیرنظامیان در نوار غزه و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی آن استفاده می‌کند.

بعد از افشای گزارش‌های متعدد درباره استفاده مخرب رژیم اشغالگر از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان در باریکه غزه، کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند که آمار بالای شهدا و گستردگی ویرانی تاسیسات غیرنظامی در باریکه غزه به دلیل استفاده اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی در این جنگ است که از 7 اکتبر 2023 تاکنون ادامه دارد.

این کارشناسان در گزارشی مشترک تاکید کردند که اطلاعات زیادی درباره استفاده ارتش اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی در کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و خانه‌ها در باریکه غزه وجود دارد. بعد از گذشت بیش از 6 ماه از تجاوزات اسرائیل به غزه، بیشترین تعداد خانه و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه در مقایسه با دیگر جنگ‌ها ویران شده است.

بر اساس این گزارش، تخریب سیستماتیک و گسترده خانه‌ها و مراکز خدماتی و زیرساخت‌های غیرنظامی غزه، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است که «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، همه آنها را مستند کرده و به شورای حقوق بشر ارجاع داد. بر این اساس تنها در 6 هفته اول تجاوزات اسرائیل به غزه حدود 15 هزار فلسطینی یعنی تقریبا نیمی از کل شهدای غزه تاکنون، قتل عام شدند. اطلاعات نشان می‌دهد که اسرائیل در این بازه به شکل گسترده‌ای از سیستم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف غیرنظامی استفاده کرده است.

کارشناسان سازمان ملل همچنین درباره احتمال استفاده ارتش صهیونیستی از هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن خانواده‌های فعالان حقوق بشری و امدادی و ... در غزه به صورت شبانه ابراز نگرانی و تاکید کردند که به ویژه در هفته‌های ابتدایی جنگ، اسرائیل بسیاری از ساختمان‌های غیرنظامی را با هدف وارد کردن تلفات زیاد انسانی و تحریک غیرنظامیان برای تحت فشار قرار دادن حماس بمباران کرد.

در این گزارش آمده است که بین 60 تا 70 درصد کل خانه‌های غزه و 85 درصد خانه‌های شمال غزه به طور کامل ویران شده یا آسیب دیده است.

این درحالی است که اخیراً یک رسانه آمریکایی در گزارشی پرده از همکاری شرکت‌های اطلاعاتی آمریکا با ارتش اشغالگر در هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی برداشت و اعلام کرد که یک شرکت آمریکایی به‌نام "Palantir Technologies" خدمات بی‌شماری در اختیار یگان سایبری ارتش صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین قرار می‌دهد.

طبق این گزارش، پلت‌فرم هوش مصنوعی که از مجموعه‌ای از اطلاعات محرمانه برای هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌کند، بخشی از برنامه‌ای است که توسط شرکت مذکور آمریکایی به وزارت جنگ اسرائیل فروخته شده است. اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌های هوش مصنوعی این شرکت، حاوی گزارش‌های اطلاعاتی درباره فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی است و آژانس اطلاعات ملی آمریکا برای دهه‌ها منبع اصلی و بسیار محرمانه این اطلاعات برای اسرائیل بوده است.

پیش از این وب‌سایت مجله «972+» تحقیقی را منتشر کرده بود که بر اساس آن، ارتش اسرائیل از هوش مصنوعی برای افزایش بانک اهداف غیرنظامی خود در غزه استفاده می‌کند که تلفات میان غیرنظامیان را افزایش می‌دهد و این اهداف شامل منازل مسکونی و زیرساخت‌ها و ساختمان‌های دولتی غزه می‌شود، درواقع هدف از این کار آسیب زدن به جامعه مدنی غزه است و اسرائیل می‌خواهد با افزایش هرچه بیشتر تلفات غیرنظامیان، مردم غزه را وادار به تحت فشار قرار دادن حماس کند.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل با استفاده از هوش مصنوعی حتی در فاصله کمی قبل از حمله می‌تواند اطمینان حاصل کند که چه‌تعداد غیرنظامی قرار است در این حمله کشته شوند. یکی از افسران اطلاعاتی سابق ارتش صهیونیستی اذعان می‌کند که استفاده از سیستم هوش مصنوعی کار یک «کارخانه ترور جمعی» را برای ارتش اسرائیل انجام می‌دهد و این ارتش را قادر می‌سازد تا حملات گسترده‌ای به اهداف غیرنظامی از جمله منازل مسکونی انجام دهد.

 

دیگر خبرها

  • شمار شهدای جنگ غزه به 33هزار و 843 شهید رسید
  • بازگشت یک فلسطینی به خان یونس با خودرویی نیمه سالم (فیلم)
  • بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۷۹۷ نفر رسید
  • راهپیمایی خودرویی در حمایت از حمله به اسراییل در قم برگزار شد
  • راهپیمایی خودرویی در قم برگزار شد
  • راهپیمایی خودرویی در قم در حمایت از عملیات وعده صادق
  • افزایش شمار شهدای غزه به 33 هزار و 792 شهید
  • فردا؛تشییع و خاکسپاری پیکر جانباز شیمیایی در خرم آباد
  • بازگشت مهره کلیدی گل‌گهر در وضعیت متفاوت