Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری کوهدشت با اشاره به فرونشست زمین در این شهرستان گفت: وقوع سیلاب در شهرستان کوهدشت با اجرای پروژه‌های آبخیزداری کاهش پیدا می‌کند. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

صمیمی عبدولی در حاشیه کلنگ‌زنی پروژه آبخیزداری کوهدشت با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیماظهار داشت: عملیات آبخیزداری در این شهرستان شامل عملیات مکانیکی، بندهای خاکی، بندهای سنگی و ملاتی و انجام عملیات بیولوژیکی بوده؛ هم‌چنین طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در منطقه «دارابی» کوهدشت شامل بیش از 9هزار و 700هکتار و 250 هزار مترمکعب بند خاکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصفهان| برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی سبب فرونشست زمین شده استاصفهان| خطر فرونشست زمین در کمین نصف‌جهانفرونشست زمین در بخش جعفریه قم نگران‌کننده است

وی با اشاره به کلنگ‌زنی حوزه‌ی آبخیز «دارابی» کوهدشت  با حضور وزیر جهاد کشاورزی افزود: این حوزه درحدود 10 هزار هکتار دارای مساحت است، روان‌آب‌های این منطقه وارد کوهدشت شده و منجر به بروز خسارت در این شهرستان شده‌است.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری کوهدشت عنوان کرد: این شهرستان با فرونشست زمین و افت سفره‌های زیرزمینی رو‌به‌رو بوده، با احداث بندهای خاکی، سنگی و ملاتی از بروز خسارت سیلاب در کوهدشت جلوگیری می‌شود.

وی عملیات آبخیزداری را موجب کاهش و کنترل سیلاب، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از ورود روان‌آب‌ها دانست و بیان کرد: وقوع سیلاب در شهرستان کوهدشت با اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهرستان مهار و کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد