Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در گفتگو با  خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصویب حذف محدوده زوج و فرد از سال آینده گفت: اقداماتی مانند طرح زوج و فرد و معاینه فنی به منظور پیشگیری از حضور پررنگ وسایل حمل و نقل شخصی است تا مردم به سوی حمل و نقل عمومی بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بیشتر بخوانید؛ طرح زوج و فرد از ابتدای سال ۹۸ حذف می‌شود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرعت وضع قوانین ترافیکی مانند اخذ عوارض تردد چه میزان با توسعه حمل و نقل عمومی تناسب دارد، افزود: این دو موضوع کاملا با هم تناسب دارند و در شرایط فعلی اقتصادی شهرداری خوب عمل کرده است.   رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در خصوص برخی معایب طرح جدید ترافیک مانند عدم امکان استفاده ساکنین ساختمان‌های چند طبقه داخل محدوده طرح ترافیک که دارای یک پلاک ثبتی هستند، ولی نمی‌توانند به تعداد خانواده‌هایی که داخل آن ساختمان هستند برای خودرویشان از تسهیلات ۵۰ درصدی تردد در محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، گفت: تلاش می‌کنیم تا این مشکل برطرف شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که چرا پیش از تصویب و اجرای طرح این مشکل را حل نکردید، بیان کرد: در خیلی از موضوعات به دلیل اینکه محدودیت ایجاد می‌شود کار‌های پیشگیرانه سخت است.

جمالی‌نژاد خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم در ۶ ماهه آتی مشکل آن دسته از ساکنین محدوده طرح ترافیک که به صورت چند خانوار در یک ساختمان ساکن هستند و به دلیل برخورداری از یک پلاک ثبتی نمی‌توانند همگی برای خودرو‌هایشان تسهیلات دریافت کنند را حل کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به موضوع کاهش آلودگی هوای تهران و ترافیک ورود کنند، خاطرنشان کرد: اداره کلان‌شهر‌ها پیچیده است و هر کاری که برای حل معضلات بخواهیم انجام دهیم زمان می‌برد.   انتهای پیام/ همه دستگاه‌ها باید به موضوع کاهش آلودگی هوای تهران و ترافیک ورود کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح ترافیک شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در طول دو سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در این منطقه تعریف شده است که بخشی از آن‌ها اجرا شده و بخشی در مرحله افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر رسالت امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌_ در دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۲ در قالب برنامه «مردم سلام» که در مسجد قبای ملک‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: این منطقه از جهت وسعت بیشترین وسعت را به خود اختصاص داده است و حاشیه‌های ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که ارتباط خوبی با مردم داشته باشیم، افزود: در همین راستا در مساجد، معابر و در شهرداری منطقه ۱۲ برنامه ملاقات مردمی برگزار شده و ارتباط خوبی با مردم وجود داشته است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در محلات این منطقه گفت: در محله «محمود آباد» سعی شده است با آسفالت معابر، بخشی از مشکلات مردم در این حوزه برطرف شود.

رسالت با اشاره به وجود بزرگترین پارک در محله محمودآباد افزود: این پارک در سال ۱۴۰۲ دیوارکشی شد.

وی با اشاره به مشکل محله عاشق آباد، بن بست ترافیکی این محله و ضرورت دسترسی به خیابان امام خمینی (ره) به عنوان خواسته مردم این منطقه گفت: در محله عاشق آباد معضل ترافیکی به واسطه میدانی که مسجد وسط آن قرار دارد، به‌وجود آمده است که امسال بخشی از آزادسازی آن انجام خواهد شد، همچنین ورزشگاه بزرگ منهاجی در این منطقه افتتاح شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه آزادسازی‌های صورت گرفته برای اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: تنها در یک مورد ۲۵ میلیارد تومان برای آزادسازی یک خانه انجام شد و شهرک کوثر به محله عاشق‌آباد وصل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محله مهدیه گفت: آسفالت و اصلاح معابر و ساخت مسجدی با همکاری اهالی که به‌زودی افتتاح خواهد شد، از جمله این اقدامات است.

رسالت گفت: در محله و شهرک امیرکبیر که تعداد زیادی از صنعتگران در این بخش حاضر هستند، طی ۲ سال چهار خیابان ساخته شد که ۲ خیابان به‌طور رسمی افتتاح شد و ۲ خیابان دیگر در آینده افتتاح خواهد شد، همچنین در این محله نماد صنعت در مرکز میدان نصب شد.

وی با بیان اینکه در محله ملک‌شهر یکی از بزرگترین معضلات ترافیکی در محله علیخانی برطرف شد و پارکینگی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، ادامه داد: برای پیاده‌روسازی و اصلاح آسفالت اقداماتی انجام شده و فرهنگسرای جدیدی کلنگ‌زنی شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که از ۱۰ سال پیش در دستور کار شهرداری منطقه بوده، تملک پردیس خانواده است که در حال حاضر ۷۰ درصد آزادسازی آن انجام شده است و فاز نخست آن به‌زودی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مجموع در این ۲ سال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ تعریف شده است که بخشی از آن‌ها اجرا شده و بخشی در مرحله افتتاح است.

کد خبر 747334

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • هراز بازگشایی شد/ ترافیک در محور کندوان
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها سرقت آنهاست
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی
  • ۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • ترافیک صبحگاهی در کدام معابر سنگین بود؟