Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - استاندار یزد بر ضرورت تمرکز زدایی و ایجاد انعطاف در سرفصل‌های آموزشی و حتی در نوع رشته های آموزشی دانشگاه ها تاکید کرد و اظهار داشت: ساماندهی مراکز آموزش عالی به معنای کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو نیست.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه یزد که با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، افزود:استان به لحاظ داشتن نیروی متخصص وضعیت مطلوبی دارد و زیرساخت‌های این بخش هم در یزد فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در تقویت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها، فضای فعالیت مناسبی فراهم است و متقاضیان تحصیل کرده زیادی هستند که پارک علم و فناوری به دلیل داشتن فضای فیزیکی محدود، توان پاسخگویی به آنها را ندارند.
وی اضافه کرد: از وزارت علوم انتظار می رود حمایت بیشتری در بحث تقویت پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری داشته باشد.
استاندار یزد اظهار داشت: درباره تجهیزات و کادر اداری، رویکردهای توسعه و منطبق با طرح آمایش سرزمینی استان نیاز است تا بر اساس مزیت‌ها و چالش‌های استان برای برخی دانشگاه ها ماموریت ویژه ای تعریف شود.
طالبی افزود: زمانی گه یکی از اولویت های اصلی استان گردشگری و استفاده از این ظرفیت است باید دانشگاهی داشته باشیم که نیاز استات را در سطح کشور پاسخ دهد و آموزش نیروی انسانی را برعهده گیرد.
در این نشست روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان به تبیین چالش ها و مشکلات پیش روی این مراکز پرداختند.
استان یزد حدود یک‌صد هزار دانشجو دارد که در 68 مرکز آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند و از این تعداد حدود 14 هزار نفر در دانشگاه یزد تحصیل می‌کنند.
دانشگاه یزد افزون بر 400 عضو هیات علمی و 100 رشته تحصیلی دارد.
این استان بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عصر چهارشنبه در سفری 2روزه وارد یزد شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
بهره‌برداری از 2 طرح عمرانی، دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و بازدید از پارک علم و فناوری از برنامه‌های نخستین روز سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یزد بود.
شرکت در آیین گرامیداشت سی‌امین سال تأسیس دانشگاه یزد، بازدید از طرح‌های عمرانی و فناوری سایت اصلی دانشگاه های یزد، اردکان و میبد و حضور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز از برنامه‌های دومین روز سفر وزیر علوم به یزد بود.
7532 / 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ساماندهي دانشگاه تمركز زدايي استاندار يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب دانش‌آموختگان هنر در مراکز رشد/ علوم‌انسانی‌ها بیشترین درصد اشتغال را کسب کردند

فخری سادات حسینی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اشتغال دانش‌آموختگان در صنعت اظهار کرد: طبق ارزیابی صورت گرفته در بخش رصد دانش‌آموختگان شاهد افزایش آمار اشتغال آنان در رشته‌های علوم انسانی مانند حسابداری، مدیریت و ... بودیم. 

وی افزود: تعامل دوسویه صنعت با دانشگاه الزهرا بسیار قوی است و دانش آموختگان در حوزه کسب و کار به متقاضیان صنعت معرفی می‌شوند و روند جذب بستگی به صنایع دارد. 

حسینی تصریح کرد: دانش آموختگان رشته‌های علوم کاربردی مانند علوم پایه، رشته‌های فنی، هنر و ... به خوبی جذب بازار کار می‌شوند، البته دانش‌آموختگان رشته‌های هنر در مشاغلی که خودشان ایجاد می‌کنند، جذب می‌شوند. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا ادامه داد: دانش‌آموختگان رشته‌های هنر در مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه الزهرا مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی بین الملل در رشته اندودانتیکس در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • جذب دانش‌آموختگان هنر در مراکز رشد/ علوم‌انسانی‌ها بیشترین درصد اشتغال را کسب کردند
  • بارگذاری اطلاعات ۴ هزار دانشجوی شهید در فضای دیجیتال
  • اطلاعات ۴ هزار دانشجوی شهید در فضای دیجیتال ثبت شد
  • اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال بارگذاری شد
  • آیین‌نامه‌های دانشگاه حکمت‌بنیان سال آینده نهایی و ابلاغ می‌شود
  • صابری: مسئله محوری پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • صابری: مسئله محوری تمام پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • اطلاعات ۴۰۰۰ دانشجوی شهید در فضای دیجیتال بارگزاری شد