Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-18@10:39:14 GMT

رمز و رازهایی از بزرگترین حسرت روز قیامت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۱۶۴۹

امیرالمومنین (ع) در حکمت ۴۲۹ نهج‌البلاغه به حسرت بزرگی در روز قیامت اشاره کرده است.به گزارش بلاغ،بر اساس آموزه‌های دینی اموال و ارزاق دارای آثار وضعی و معنوی هستند و بر روح و جان افراد اثرات مثبت و منفی می‌گذارند تا حدی که سعادت و شقاوت افراد در میزان توجه آن‌ها به کیفیت کسب درآمد بستگی دارد. از این جهت مراقبت نسبت به عدم آلودگی درآمد به مسائل شبهه‌ناک و روی آوردن به اموال حلال از جمله وظایف سرپرست خانواده‌هاست تا در پرتو آن بتوانند بر رشد و ارتقای افراد خانواده کمک شایانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرالمومنین (ع) در حکمت ۴۲۹ نهج‌البلاغه از حسرت بزرگی در روز قیامت یاد می‌کنند و محبان و شیعیانشان را اینچنین به دوری از کسب حرام و تشویق به کسب حلال دعوت می‌کنند.

«اِنَّ اَعْظَمَ الْحَسَراتِ یَوْمَ الْقِیامَةِ حَسْرَةُ رَجُل کَسَبَ مالاً فی غَیْرِ طاعَةِ اللّهِ، فَوَرِثَهُ رَجُلٌ فَاَنْفَقَهُ فی طاعَةِ اللّهِ سُبْحانَهُ، فَدَخَلَ بِهِ الْجَنَّةَ، وَ دَخَلَ الاْوَّلُ بِهِ النّارَ؛

بزرگ‌ترین حسرت‌ها در روز قیامت حسرت مردی است که از حرام کسب ثروت کرده و آن را مردی به ارث برده و در طاعت خدای سبحان انفاق کرده، پس به خاطر انفاقش وارد بهشت و ارث گذارنده داخل جهنم می‌شود».

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل آزار و اذیت ۲ دختر بچه در فارس

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد فارس گفت: مردی ۵۰ ساله که اقدام به آزار و اذیت ۲ دختر بچه کرده بود در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مهدی جوکار دوشنبه در این باره به ایرنا گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت ۲ نفر مبنی بر آزار و اذیت فرزندشان توسط مردی حدودا ۵۰ ساله ناشناس در یکی از محله‌های شهرستان فیروزآباد، مراتب شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی ناشناس با یک دستگاه موتورسیکلت در یکی از کوچه‌های شهر ۲ نفر دختر بچه را اغفال و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: ماموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند مرد ۵۰ ساله را شناسایی و وی را در حالی که در حال پرسه‌زنی بود دستگیر کنند.

جوکار با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده و تحقیقات مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، از خانواده‌ها درخواست کرد که به کودکان خود بیاموزند که به افراد غریبه هیچ وقت اعتماد نکنند و در اماکن عمومی از مقابل چشم پدر و مادر خود دور نشوند و بدون اجازه خانواده به همراه افراد ناشناس جایی نروند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام
  • تراکتور به دنبال مردی که پرسپولیس را شکست داد!
  • آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت
  • هت‌تریک در برزخ | کهکشانی‌های فوتبال ایران و یک دهه حسرت
  • تراشه‌ای که گوشت حلال را تشخیص می‌دهد
  • امباپه خائن: دیگر کسی حسرت تو را نمی‌خورد
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • حسرت زندگی نزیسته در جنگل پرتقال
  • دستگیری عامل آزار و اذیت ۲ دختر بچه در فارس