Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@11:42:06 GMT

مشاور اسد: آزادی ادلب حتمی است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۱۸۸۹

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: آزادی ادلب امری حتمی است و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نمی تواند یک منطقه امن در شمال سوریه ایجاد کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بثینه شعبان در گفت وگو با شبکه خبری المیادین افزود:اردوغان می کوشد جماعت اخوان المسلمین را به صحنه سیاسی سوریه وارد کند اما دمشق مخالف آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد که ما به هیچکس اجاره نخواهیم داد، هویت سوریه را تغییر دهد.

وی در باره کنفرانس آمریکایی- صهیونیستی که اخیرا در ورشو پایتخت لهستان با حضور نتانیاهو برگزار شد نیز گفت: هدف از برگزاری کنفرانس ورشو، ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی بود.

شعبان همچنین اعلام کرد که درحال حاضر اقدام هایی برای تدارک کنفرانسی در مسکو جریان دارد که قرار است پائیز آینده در باره خاورمیانه و با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برگزارشود.

وی گفت: درباره ادلب چهار توافق وجود دارد اما از سوی ترکیه اجرا نمی شود و آنکارا توافقنامه های مربوط به ادلب را مطابق منافع خود اجرا می کند.

مشاور رئیس جمهوری سوریه افزود: نمی توان تروریسم را در ادلب تا بی نهایت به حال خود رها کرد بلکه باید جلوی آن را گرفت.

شعبان در این باره گفت تصمیم ریاست جمهوری سوریه هماهنگ با متحد روس خود و مبتنی بر این است که ادلب به دامن میهن بازگردد.

مشاور رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که آزادی ادلب حتمی است اما این روند بستگی به زمان دارد.

وی با یادآوری اینکه اظهارات (اخیر) بشار اسد رئیس جمهوری سوریه علیه اردوغان کاملا واقعی است، تاکید کرد که اردوغان موفق به ایجاد منطقه امن در شمال سوریه نخواهد شد.

شعبان همچنین گفت که آنچه از آن به عنوان آمادگی کشورهای عربی برای رویارویی با ترکیه در سوریه یاد می شود، جدی نیست.

وی گفت که اروپا مخالف بازگشت تررویست ها به کشورهای مبدا هستند زیرا ماهیت تروریسم را درک می کند.

مشاور رئیس جمهوری سوریه اضافه کرد:کمک مالی و تسلیحاتی به تروریست ها از سوی یک مجموعه کوچک امکان پذیر نیست بلکه شماری از کشورها در این امر دخیل هستند.

وی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب که از سوی برخی کشورهای عنوان شده است نیز گفت که این موضوع چیز تازه ای نیست و اتحادیه عرب بدون سوریه ارزشی ندارد.

سوریه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مشاور اسد سوریه ادلب آزادی روسیه تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهوری آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود

رئیس‌جمهوری آرژانتین در ادامه حمایت بی قید و شرط خود از رژیم صهیونیستی و در دفاع از جنایت‌های آشکار صهیونیست‌ها در غزه گفت: اسرائیل حتی یک اقدام افراطی هم در غزه مرتکب نمی‌شود.

به گزارش مشرق، خاویر میلی رئیس‌جمهوری آرژانتین در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا که مصاحبه کامل آن، یکشنبه آینده منتشر می‌شود، اطمینان داد که «اسرائیل حتی یک مورد افراط هم در نوار غزه انجام نمی‌دهد».

در بخشی از این مصاحبه که در تارنمای سی‌ان‌ان به زبان اسپانیایی منتشر شده است، وی از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت کرد، چرا که به عقیده این رهبر راست افراطی، «اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و این نوع اقدامات، پاسخ‌های مثال‌زدنی را می‌طلبد».

میلِی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی «در چارچوب قوانین بازی» عمل می‌کند.

موضع خاویر میلی که در اوایل فوریه (اواخر بهمن) به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد، در حالی همچنان حفظ شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، دوشنبه گذشته، قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه را تصویب کرد.

میلی در این سفر که به فاصله تنها ۲ ماه از تصدی ریاست جمهوری آرژانتین انجام داد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و «حمایت قاطع» خود از جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را اعلام کرد.

وی که خود را از نظر سیاسی به عنوان متحدی برای اسرائیل معرفی کرده، از آمادگی آرژانتین برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داده است.

میلی بارها تاکید کرده است که متحدان اصلی بین‌المللی دولت آرژانتین، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. این در حالی است که محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در سراسر جهان به دلیل قتل عام بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در غزه در طول شش ماه گذشته و قرار دادن بخش قابل توجهی از جمعیت این منطقه در شرایط قحطی شدید در حال افزایش است.

دیگر خبرها

  • شعار سال ۱۴۰۳ شعاری اقتصادی با ابعاد اجتماعی است
  • آخرین جزئیات از حملات رژیم صهیونیستی به حومه ادلب/ شهادت شماری غیرنظامی و نظامی
  • نشست تبیین شعار سال با حضور مشاور رئیس جمهوری در مشهد
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • رئیس‌جمهوری آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری