Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

رویداد۲۴ بررسی‌ مکاتبه صورت‌گرفته میان رئیس کل پیشین گمرک ایران با وزیر دادگستری نشان می‌دهد در حالی رأی پرونده بزرگ قاچاق لوازم خانگی در استان البرز صادر شده است که ظاهرا ابلاغیه رای برائت شرکت واردکننده  به دست گمرک به عنوان دستگاه شاکی نرسیده است.

بعد از مدتی دستگاه شاکی به دنبال اعتراض به رای پرونده می‌رود که با توجه به گذشت مدت زمان قانونی اعتراض عملا این امکان فراهم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت رئیس کل گمرک مکاتبه ای را با وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی انجام می‌دهد.

اعتراض به رای تعزیرات در پرونده بزرگ قاچاق لوازم خانگی/ لزوم شفاف سازی ابهامات از سوی نهادهای نظارتی

تازه ترین اطلاعات از این پرونده حاکی از آن است که اجتهادی، مدیر کل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی مامور رسیدگی به این ابهام بزرگ در خصوص ابلاغ رای برائت پرونده مذکور می‌شود.

در توضیحات اجتهادی خطاب به وزیر دادگستری آمده است، شعبه بدوی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز کرج، قرار منع تعقیب صادره را به کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا استان البرز ابلاغ می‌کند که در مهلت قانونی از سوی مقامات مربوطه با اعتراضی مواجه نمی‌شود، بنابراین از این حیث ایرادی به نحوه اقدام شعبه مذکور وارد نیست.

البته در ادامه این مکاتبه آمده است، در عین حال علی رغم تذکرات قبلی، حسب گزارش‌های واصله و مشاهدات عینی برخی از شعب ویژه در انجام این وظیفه قانونی(ابلاغ رای برائت به کمیسیون‌های استانی نظارت بر قاچاق کالا و ارز) سهل انگاری می‌کنند. یا در برخی موارد آرا را به صورت گزینشی به کمیسیون‌های مربوطه ابلاغ می‌کنند. به این ترتیب رای برائت قطعیت پیدا می‌کند.

در خاتمه نیز تاکید شده  بر این اساس در اجرای دستور وزیر دادگستری متنی جهت ابلاغ تاکیدی موضوع به استان‌ها آماده شده  است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قاچاق گمرک اطلاعات پرونده لوازم خانگی نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن کمک به اسرائیل را تایید کرد

وزیر خارجه اردن تایید کرد که کشورش بامداد یکشنبه به رژیم اسرائیل کمک کرده است.

به گزارش فارس، بعد از اظهارات منتشرشده در رسانه‌های اردنی مبنی بر کمک این کشور به رژیم صهیونیستی در جریان پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران، دیپلمات ارشد این کشور این مسئله را تایید کرد. «أیمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن شامگاه دوشنبه تایید کرد که کشورش در رهگیری تعدادی از پهپاد‌های پرتاب‌شده توسط ایران علیه رژیم صهیونیستی، به اشغالگران کمک کرده است.

الصفدی در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «هر چیزی که به آسمان ما وارد شود، حریم هوایی ما را نقض می‌کند، و معتقدیم خطری برای اردن محسوب می‌شود، ما هر کاری که در توانمان باشد برای پایان دادن به این تهدید انجام خواهیم داد و این همان کاری است که انجام دادیم». بر این اساس، وی درباره تنش بین رژیم صهیونیستی و ایران اظهار داشت: «آنچه رخ داد نشانه‌ای از بدتر شدن وضعیت خطرناک بود مگر اینکه با عامل این همه تنش که تجاوز اسرائیل به غزه و ادامه فقدان افق سیاسی است، مقابله کنیم».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این مصاحبه، رئیس دستگاه دیپلماسی اردن اضافه کرد: «اولویت ما حفاظت از اردن و شهروندان اردنی است و هر کاری که می‌توانیم در برابر تشدید تنشی که برای همه مضر است، انجام می‌دهیم».

دیگر خبرها

  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان
  • ضبط ۱۹۰ کیلو گرم بذر آفتابگردان قاچاق در ارومیه
  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • اردن کمک به اسرائیل را تایید کرد