Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان دیروز پنج‌شنبه، 2 اسفند در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی استان کرمان که به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در شهر ماهان برگزار شد گفت: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت های مردمی و معتمدین جامعه به منظور ایجاد صلح و سازش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشور و استان کرمان در حال اجراست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نحوه برگزاری این طرح و انتخاب افراد اشاره کرد و افزود: ابتدا 100 نفر بر حسب نیاز توسط مسئولان قضایی انتخاب و با شرکت در یک دوره و کارگاه آموزشی مطالب لازم را درباره مهارت‌های صلح و سازش فرا می‌گیرند.
موحد بیان کرد: این افراد پس از پایان دوره در شهرستان خود 50 نفر را انتخاب می‌کنند و به افراد آموزش می‌دهند و به این ترتیب فرهنگ صلح و سازش ترویج پیدا می‌کند و هم افرادی با مهارت‌های لازم در سطح جامعه حضور دارند و در هر جایی دعوایی ایجاد شد این افراد به منتظور حل و فصل شدن اختتلاف مداخله می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: اجرای این طرح در اختلافت خانوادگی در بین زن و شوهرها بسیار با اهمیت است چرا که بنا به تاکید قران کریم هرگاه بین زن و شوهری اختلافی ایجاد شد افراد مورد اعتماد در بین بستگان مداخله کنند و با خیراندیشی و صلح اندیشی اختلاف را حل کنند .
وی اظهارکرد: بخش زیادی از مصلحینی که در این کارگاه آموزشی شرکت کردند هم در حل و فصل اختلافات و هم در انتقال آموزش‌های لازم در جامعه برای مهارت حل و فصل اختلافات مؤثر خواهند بود.
موحد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تفاوت انسان با سایر مخلوقات در عقل، قدرت تدبر، تفکر، برنامه‌ریزی است و بقیه موجودات از این استعداد خدادای و توانایی محروم هستند.
وی افزود: علاوه بر این مزیت انسان، طبع انسان اجتماعی است و سرشت انسان جامعه‌گرا است، انسان علاقمند به زندگی جمعی است و سعادت و رستگاری خود را در یک زندگی جمعی و اجتماعی جست‌وجو می‌کند، به عبارت دیگر یکی از ارکان مهم زندگی بشر به حیات انسان اجتماعی است و اجتماع است که بستری فراهم می‌کند تا انسان در آن رشد و تعالی کند وبه کمال مورد نظر خود دست یابد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: انسان در جامعه‌ای می‌تواند رشد کند که آن جامعه اعضای سالمی داشته باشد و رابطه متقابلی بین جامعه و انسان سالم وجود دارد، نقطه مقابل آن جامعه فاسد است که نمی‌تواند شرایط را برای رشد وتعالی افراد فراهم کند، هرکسی برای اصلاح جامعه قدم برمی‌دارد مصلح و هرکس که قدمی برای برهم زدن تعادل اجتماع نیز بردارد مفسد نامیده می‌شود و مفسد نقطه مخالف مصلح است.
موحد گفت: ارزش زمین به داشته‌ها ومخلوقات آن است و چنانچه داشته‌های خود را از دست بدهد فاقد ارزش خواهد شد، در این میان آنچه که موجب فساد فی‌الارض می‌شود باید شناخته و در راستای اصلاح آن گام برداشته شود و زمین هم زمانی ارزش خواهد داشت که انسان در امنیت و آرامش به کار و زندگی پرداخته و جهت تعالی جامعه خود تلاش می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه باید مراقب بود تا جامعه فاسد نشود، افزود: یکی از عوامل اصلی فساد در جامعه اختلاف و دعوا است و مانند ویروسی که به بدن انسان رخنه می‌کند، منازعه و اختلاف نیز جامعه را برهم خواهد ریخت، در این شرایط باید ابتدا تلاش کرد به ویروس مبتلا نشد و در وهله بعدی برای سالم‌سازی جامعه و زدودن آن از ویروس تلاش شود.
موحد با اشاره به اینکه مصلحین راستین پیامبران الهی هستند، بیان کرد: پیامبران برای اصلاح دنیا و آخرت مردم مبعوث شده‌اند، هدف از بعثت نیز اصلاح دنیا و آخرت است و در همه شئونات، حیات طیبه‌ای که از آن نام برده می‌شود همان زندگی عاری از مفسده می‌باشد.
وی سپس با بیان اینکه اولین سازشگر خداوند متعال است، اظهارکرد: در آیه شریفه 103 سوره بقره خداوند همه مؤمنان را الفت قلوب و یکپارچگی و وحدت دعوت می‌کنند و بزرگ‌ترین نعمت الفت بین قلوب است .
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سران طوایف و روحانیون در جهت صلح وسازش و حل وفصل اختلافات و دعاوی تلاش می کنند، تصریح کرد: از این رو حل اختلافات بین قبایل و طوایف از بزرگ‌ترین گام‌ها در راستای ایجاد صلح و سازش در اجتماع محسوب می‌شود و خداوند مصلحین را دوست دارد.
موحد تأکید کرد: راه و روش شیطان کینه و عداوت ایجاد کردن است اما نباید فراموش کرد که وعده خداوند به مصلحین نیز این است که وقتی صلح ایجاد کنند مورد رحمت و عنایت خداوند واقع خواهند شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی موحد دادگستری آموزش مصلحین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و وزارت آموزش و پرورش‌، رضامراد صحرایی با بیان اینکه مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد، اظهار کرد: امروز مدرسه‌ها دارای عملکرد خوبی هستند و اگر در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت کردیم، نتیجه فعالیت و زحمات معلمان در تربیت فرزندان این کشور در مدارس است.

وی درباره چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش افزود: کم و کاستی‌هایی نیز وجود دارد و منکر آن نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند که زمینه‌ساز تضمین آینده کشور در بسیاری از حوزه‌ها و رفع مشکل بیکاری در کشور است.

کد خبر 745761

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • این افراد معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال