Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴کنفرانس ورشو که تحت حمایت ایالات متحده برگزار شد و هدف آن مقابله با ایران بود به دلایل مختلفی شکست خورد. چرا که این نشست از سوی اروپاییان خیلی مورد استقبال واقع نشد. فدریکا موگرینی در این نشست شرکت نکرد، جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلستان نیز خیلی زود این نشست را ترک کرد، فرانسه و آلمان مقامات اصلی خود را نفرستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلایل زیادی از سوی اروپاییان برای عدم حضور در این نشست وجود داشت، اول این که اروپا خود با مسائل داخلی زیادی روبه‌رو است. مثلا فرانسه با تظاهرات زنجیره‌ای روبه‌رو است. شکست سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه دلیل دیگری از سوی اروپاییان برای عدم شرکت در این نشست بود.

علاوه بر این اروپا و آمریکا در مورد مسائل مهم با هم اختلاف‌نظر دارند. مسائلی مانند ایران از جمله اختلاف‌های اساسی اروپا و آمریکا محسوب می‌شود. خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای موجب ایجاد شکست بین اروپا و آمریکا شده است. علاوه بر این، ایالات متحده و کشور‌های اروپایی در مورد چگونگی مقابله با مسائل خاورمیانه، از جمله ایران اختلاف نظر دارند.

اروپا و آمریکا در مورد ایران اختلاف نظر‌های اساسی دارند. چندی پیش انگلیس و فرانسه و آلمان یک سازو کار مالی راه‌اندازی کردند تا با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مقابله کنند.

وزیر امورخارجه انگلستان درباره این ساز و کار گفت: این مکانیزم، امکانی جدید برای ادامه تجارت مشروع میان ایران و اروپا است.

این در حالی است که اگر اروپا به ادامه تجارت با ایران مصمم باشد، احتمال تنبیه و مجازات از سوی واشنگتن برای شرکت‌های اروپایی وجود دارد.

اختلاف‌های سیاسی و اقتصادی در روابط آتلانتیک در حال حاضر وجود دارد. فرانسه و آلمان به شدت برای مقابله با آمریکا و حفظ استقلال اروپا مصمم هستند.

در اجلاس ورشو، مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا خواستار خروج کشور‌های اروپایی از برجام شد. اما با توجه به شواهد اروپایی‌ها برای مقابله با آمریکا تصمیم جدی دارد و این به معنی پایان تسلط آمریکا بر جهان است؛ بنابراین بعید به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها کورکورانه از سیاست‌های آمریکا پیروی و برجام را ترک کنند؛ بنابراین در آینده شاهد اختلاف‌های آمریکا و اروپا خواهیم بود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ارتباط اروپا با ایران همکاری تجاری با ایران تهدید و تحریم ایران درگیری نظامی میان ایران و آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند

به گزارش خبرآنلاین، صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در پاسخ به این پرسش که شکاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر حمله به ایران را چگونه می‌شود برداشت کرد؟ به هم‌میهن گفت: «وجه تفاوت و اختلاف‌نظر آمریکایی‌ها و دولت نتانیاهو قابل فهم است زیرا دولت کنونی آمریکا دموکرات است و تا حدودی و تأکید می‌کنم که صرفاً تا حدودی به موازین دموکراسی پایبند است اما دولت اسرائیل به‌ویژه افراطیون مذهبی اطراف نتانیاهو به‌هیچ‌وجه به‌هیچ‌یک از مبانی دموکراسی پایبند نیستند. نتانیاهو متوجه شده است که افکار عمومی اسرائیل از عملکرد دولت اسرائیل بعد از عملیات هفتم اکتبر حماس رضایت ندارند؛ به همین دلیل سعی دارد که بحران را حفظ کند. مجموعه این دلایل باعث شده است که نتانیاهو و شرکای راست‌گرای افراطی‌اش با هیچ نوع آتش‌بس موافقت نکنند و به هر شکلی که ممکن است بحران را ادامه دهند با بهانه نابودی حماس. نتانیاهو می‌داند اگر راضی به آتش‌بس شود، افکار عمومی دولتش را کنار می‌گذارند و در مجموع استمرار بحران برای نتانیاهو به منزله باقی‌ماندن در قدرت است».

او ادامه داد: «شرایط اما برای جو بایدن متفاوت است. او به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد که چه آمریکا و چه اسرائیل با ایران مواجهه نظامی داشته باشند. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل، ایران را بزند، ماجرا تمام نمی‌شود و ایران پاسخ می‌دهد و درگیری بالا می‌گیرد و حتماً پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه هم هدف ایران قرار می‌گیرد و این آتش شعله‌ور شده و به این سادگی‌ها خاموش نمی‌شود. این را هم بگویم که چنین شرایطی به نفع روسیه است زیرا توجه غربی‌ها را از جنگ اوکراین به خاورمیانه معطوف می‌کند و آمریکا مجبور می‌شود بخشی از توان نظامی‌اش را به‌جای آنکه به اوکراین بدهد، به خاورمیانه بیاورد.در عین حال می‌داند اگر جنگی در بگیرد ممکن است چین از این موقعیت استفاده کند و تایوان را تسخیر کند و طبیعی است در آن شرایط برای آمریکا سخت است که به مقابله با چین هم برود. همه این شرایط باعث شده است که آمریکا نخواهد جنگی با ایران در بگیرد.

در مقابل همان‌طور که گفتم نتانیاهو برای استمرار بحران بدش نمی‌آید که با ایران وارد جنگ شود؛ بنابراین بین بایدن و نتانیاهو بر سر جنگ با ایران اختلاف جدی وجود دارد». زیباکلام درباره اینکه ایران از چنین شکافی چه استفاده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ مطرح کرد: «متأسفانه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا سیاست خارجی‌اش در خدمت ایدئولوژی غرب‌ستیزی و انقلابی‌گری بوده است. اکنون و با توجه به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل، ایران می‌تواند یک بار هم که شده بدون واسطه با آمریکا وارد مذاکره شود تا به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی فضا را به نفع خود پیش ببرد». 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896579

دیگر خبرها

  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • متفکر عرب: حمله ایران یک تحول بزرگ و مهم است