Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برنامه ریزی برای آزادسازی تلفن بین الملل و واگذاری آن به بخش خصوصی از شهریورماه سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات تلفن بین الملل تاکنون در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت بوده، واگذاری آن به اپراتورهای بخش خصوصی با توجه به ضوابط و شرایطی که باید برای آن تعریف شود، اقدام ساده ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: ترافیک بین الملل ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد و هزینه اصلی آن نیز هزینه ارزی است؛ این موضوع باعث شد در تعریف مدلهای اولیه شرایط و ضوابط واگذاری ترافیک بین الملل به بخش خصوصی، زمان بیشتری اختصاص دهیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با بیان اینکه تدوین مقررات واگذاری تلفن بین الملل مجددا در دستور کار قرار گرفته و به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شده است، افزود: در این زمینه پیشنهاد شده است که موضوع از اپراتورها نیز نظرخواهی شود و در نهایت پس از اعمال نظرات این بخش، پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن بین الملل نهایی شده و در سال ۹۸ واگذار شود.

وی هدف از اجرای این طرح را خروج شرکت ارتباطات زیرساخت از بخش‌هایی از ارائه خدمات تلفن بین الملل و واگذاری آن به بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: البته درهرصورت همچنان بخشی از کار، در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت باقی می ماند چرا که طبق قانون، ترافیک ارتباطات باید تحویل زیرساخت شود و از شبکه زیرساخت خارج و به بین الملل تحویل داده شود.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه با انجام این طرح، دخالت زیرساخت در پروژه های مربوط به ارتباطات صوتی ایران و خارج، کاهش می یابد، ادامه داد: در مدل پیشنهادی ارائه شده به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، بخشی از ارائه خدمات تلفن بین الملل که مربوط به انعقاد قرارداد با کریرهای خارجی (اپراتورها) می شود به بخش خصوصی واگذار می شود. به این معنی که اپراتورها از نظر قیمت با هم به توافق می رسند و خدمات ارائه می دهند. تنها در زمان عبور ترافیک، رد شدن از مسیر زیرساخت، انجام می پذیرد.

وی با بیان اینکه تمامی اپراتورهایی که به لحاظ قانونی اجازه ارائه خدمات تلفن را دارند می توانند مجوز ارائه خدمات تلفن بین الملل را دریافت کنند، افزود: از این رو برای ارائه خدمات سمت کریر بین المللی به اپراتورها آزادی عمل داده می شود تا با تعامل با کریر، در فضای رقابتی قیمت و کیفیت مناسبتری را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن بین الملل می توانند با ایجاد فضای رقابتی در تعامل با کریرهای خارجی، کیفیت بهتر و قیمت مناسبتری را برای ارائه مکالمات بین الملل در اختیار کاربران قرار دهند و سرویس دهی بهتری به کاربران داشته باشند.

کد خبر 4548962 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: تماس تلفنی شرکت ارتباطات زیرساخت صادق عباسی شاهكوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین

                                                                   

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ داریوش امانی در نشست هماهنگی اربعین حسینی مرز مهران اظهار داشت: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری بویژه ترمینال برکت و پایانه شهید سلیمانی، سایبان‌ها ، دوربین‌ها و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم اربعین امسال را با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار کنیم افزود: پیگیر واردات اتوبوس با توجه به کمبود ناوگان هستیم چرا که در حوزه حمل و نقل غیر از ایام اربعین برخی استان‌ها مثل ایلام با مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه عنوان کرد: سال گذشته بصورت میانگین بیشترین معطلی زائران برای انتقال ۲ ساعت بوده که امسال تلاش میکنیم این میانگین کاهش یابد.

امانی همچنین اضافه کرد: امسال با دولت عراق مذاکرات خوبی برای استقبال از سایر مرز‌های زمینی کشور غیر از مرز مهران انجام شده است.

دیگر خبرها

  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • تلفن ثابت سازمانی
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت