Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@19:24:47 GMT

اعلام زمان برگزاری جشنواره قرآن در دانشگاه صنعت نفت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۳۳۱

اعلام زمان برگزاری جشنواره قرآن در دانشگاه صنعت نفت

سید عباس طالب‌رکنی مدیر اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: مرحله دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در چهار دانشکده این دانشگاه آغاز شده است. 

وی با بیان اینکه بخش شفاهی جشنواره قرآن دانشجویان در دانشکده نفت آبادان، دانشکده علوم دریایی محمودآباد و دانشکده نفت تهران هم چهارشنبه 8 اسفندماه برگزار خواهد شد، گفت: بخش شفاهی این جشنواره 1 اسفندماه با حضور 10 دانشجوی پسر در مسجد دانشکده نفت اهواز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طالب‌رکنی افزود: همه شرکت‌کنندگان بخش آوایی در چهار دانشکده دانشگاه صنعت نفت آزمون خود به شیوه حضوری برگزار می‌کنند و پس از آن فایل صوتی این آزمون در اختیار داوران جهت ارزیابی و انتخاب برگزیدگان قرار می‌گیرد.

مسئول اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نفت اهواز گفت: در این دوره نزدیک به 50 دانشجوی دختر و پسر ثبت‌نام کردند که بیشترین آمار مربوط به دانشجویان پسر است.

وی افزود: بخش شفاهی جشنواره قرآن کریم شامل قرائت، ترتیل، تحقیق، حفظ 5 جزء اول، ده جزء اول، حفظ کل قرآن کریم، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشیح است.

طالب‌رکنی بیان کرد: بخش کتبی جشنواره شامل آشنایی با احادیث اهل‌بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با مفاهیم ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی که دوشنبه 6 اسفندماه ساعت 10:30 به صورت سراسری در کشور برگزار خواهد شد.

مسئول اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نفت اظهار کرد: بخش پژوهش شامل مقاله‌نویسی و تلخیص کتاب است و همچنین بخش فناوری و اطلاعات دارای رشته‌های تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن و کانال شبکه‌های مجازی است.

وی بیان کرد: بخش هنری دارای رشته‌های خوشنویسی، معرب و منبت، عکاسی فیلم کوتاه، نقاشی، طراحی تذهیب و طراحی پوستر است. همچنین بخش ادبی در سه رشته داستان‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: جشنواره سرزمین من با هدف کمک به تحکیم و وحدت در زمینه هویت ملی برگزار شده است.

هاشمی افزود: در استان بوشهر آیین‌ها و سنت‌های قدیمی وجود دارد که از نسل‌های گذشته به نسل فعلی منتقل شده و ما وظیفه داریم آنها را نگه داشته و به نسل بعد منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: برخی از این سنت‌های قدیمی کنار گذاشته شده و هدف ما از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جدید با آیین‌های سنتی استان بوشهر است.

معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: امروز در این جشنواره دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف آیین‌های قدیمی جنوب را به همکلاسی‌هایشان نشان دادند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • پای صنعت باید در دانشگاه باز شود
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم