Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه وشهرسازی از مخالفت مجلس با واگذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان املاک وزارت راه به دانشگاه تهران خبر داد و گفت: مجلس با افزایش ۵۰۰۰ میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن از منابع وزارت راه موافقت کرد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران کفاش با اشاره به روند ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 در مورد لایحه بودجه سال 1398 کل کشور، اظهار کرد: در جلسه علنی روز پنج شنبه 2 اسفند ماه مجلس، نمایندگان مردم با واگذاری هزار میلیارد تومان املاک وزارت راه به دانشگاه‌ تهران مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: طبق نامه معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی به شماره 87767.300 مورخ 1397.7.4 طرح ساماندهی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکنون "سند مصوب ابلاغی" نداشته است و تمامی مصوبات این طرح مشروط بوده و مصوبه نهایی را اخذ ننموده است. موضوع این طرح قرار بود در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری 1397.10.24 مورد بررسی قرار گیرد که به خاطر عدم ارائه جزئیات طرح از دستور کار خارج  شد. نمایندگان مجلس در خصوص انتقال بلاعوض املاک وزارت راه تا سقف هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌ تهران با بند الحاقی (2) تبصره (8) ماده واحده این لایحه با 108 رأی موافق، 55 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

وی با اشاره به اینکه این بند الحاقی در لایحه بودجه دولت اعلام نشده بود و کمیسیون تلفیق بودجه سال 1398 این ردیف اعتباری را اختصاص داده بود، اظهار داشت: در بند الحاقی (2) تبصره (8) آمده بود که وزارت راه و شهرسازی مکلف است معادل 10هزار میلیارد ریال از املاک مسکونی متعلق به خود در محدوده شهر تهران را برای کمک به تأمین منابع مورد نیاز دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران (شهردانش) به صورت بلاعوض در اختیار این دانشگاه‌ها قرار دهد و  اسناد آن را منتقل کند که این بند با اعلام مخالفت نمایندگان از بودجه مصوب دولت در سال 98 حذف شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: نمایندگان مجلس در بررسی تبصره 8 ماده واحده لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند یک این تبصره که شامل افزایش 5000 میلیارد تومانی سرمایه دولت در بانک مسکن بود موافقت کردند.در بند مذکور آمده است؛ بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف پنجاه هزار میلیارد ریال به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و مبلغ مذکور به‌ عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور می‌شود. بدهی دولت به بانک مرکزی در اجرای این حکم مشمول تبصره بند (الف) ماده (10) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه نمی‌شود. بانک مسکن متعهد به اعطای تسهیلات برای موارد فوق‌الذکر است.

کفاش همچنین گفت: نمایندگان در نشست علنی دیروز  مجلس در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند 3 تبصره 8 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.  در بند مذکور آمده است؛ در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای 99 ساله متعلق به خود می‌باشند. همچنین نمایندگان در نشست علنی پنج شنبه، 2 اسفندماه مجلس در بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با جز (4) بند (ب) تبصره (8) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

وی در ادامه توضیح داد: در (4) بند (ب) تبصره (8) آمده است: وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمین‌های متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف سی هزار میلیارد ریال طی قراردادهایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تأمین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفصیلی و آماده‌سازی مصوب را أخذ کند.

کفاش تصریح کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت با جز (2) بند (ب) تبصره (8) ماده واحده این لایحه موافقت و وزارت راه و شهرسازی را مجاز کردند تا سقف هزار و 500 میلیارد تومان از منابع داخلی و تهاتر ارضی برای اجرای طرح مسکن مهر استفاده کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه وشهرسازی تاکید کرد: در جز (2) بند (ب) تبصره (8) آمده است که وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مجاز است تا سقف 15 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت‌ و سازمان ذکر شده را از طریق مزایده و با ساز وکار گردش خزانه صرف اجرای طرح‌های فوق کند.

موارد مصوب شده در صحن علنی مجلس پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ از طرف دولت برای اجرا، نهایی و قابلیت اجرایی خواهد داشت.

مسکن 2.9درصد گران شد/ رشد 39درصدی معاملات در بهمن

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند

 حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین کارهایی که می توانیم انجام دهیم واگذاری زمین به مردم و نهضت مردمی سازی مسکن است گفت: خوشبختانه در طرح جهش تولید مسکن که دولت سیزدهم برنامه‌ریزی کرده پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه  بر این اساس توزیع عادلانه زمین اجرا می شود که باعث خواهد شد افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند از امکان زمین بهره‌مند شوند گفت: با تخصیص این اراضی و پرداخت تسهیلات  ساخت تدریجی مسکن را پیش ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه  طرح نهضت ملی مسکن نیز یکی از طرح‌هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می‌گیرد گفت:  می‌توان  طرح  نهضت ملی مسکن را نمونه‌ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، دانست چون نقطه آغاز و پیشرفت این طرح، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت طرح ها است.

جنتی یادآور شد: بنابراین جهش تولید با مشارکت مردم» یکی از شعارهای بسیار خوب است که بر اساس آن باید مردم در صحنه باشند. به این ترتیب می توان به رفع معضل همیشگی مسکن در کشور امیدوار بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • پیشبینی دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران از انفجار قیمت مسکن در آینده؟
  • نماینده تهران: از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام