Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری سوریه، آزادسازی ادلب را امری حتمی خواند و متذکر شد که تلاش‌های رئیس‌جمهوری ترکیه برای ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه محکوم به شکست است. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد که آماده‌سازی مقدمات برگزاری کنفرانسی در مسکو در پاییز آینده درباره خاورمیانه، با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبان، در گفت‌وگوی عصر دیروز با شبکه تلویزیون «المیادین»، اظهار داشت کنفرانس «والدای» درباره خارومیانه، که سه‌شنبه گذشته در مسکو برگزار شد، بر واقعیت‌ها در سوریه و موضوع تروریسم و تجاوزهای اسرائیل تمرکز داشت. وی خاطرنشان کرد گفت‌وگوها با همپیمان روسی همچنان ادامه دارد و بر نشست‌ها در حاشیه کنفرانس والدای محدود نیست.

مشاور ارشد «بشار اسد» افزود، توافق درباره ادلب چهارمین( توافق) است ولی در واقع این توافق از سوی ترکیه اجرایی نمی‌شود. طرف ترکی توافق درباره ادلب را مطابق با منافع خود اجرا می‌کند. او تأکید کرد که نمی‌توان تروریسم در ادلب را به حال خود رها کرد باید جلوی آن گرفته شود.

شعبان تصریح کرد، تصمیم دولت سوریه با هماهنگی همپیمان روسی بر این است که ادلب به آغوش وطن بازگردد، مساله آزادسازی ادلب قطعی است ولی موضوع زمان مطرح است.

حملات گسترده ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در حماه و ادلبلاوروف: جبهه النصره بر بخش اعظم استان ادلب سوریه سیطره دارد

وی یادآور شد، صحبت‌های روسیه درباره بازگشت به توافق «آدانا» رد آن چیزی است که آنکارا درباره منطقه امن خواستار است.

مشاور ارشد اسد افزود، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تلاش می‌کند گروه «اخوان المسلمین» را وارد صحنه سیاسی سوریه کند ولی دمشق این را رد می‌کند. «اخوان المسلمین تحت حمایت ترکیه است» و «ما به احدی اجازه نمی‌دهیم هویت سوریه را دستخوش تغییرات کند».

بثینه شعبان افزود، اظهارات بشار اسد علیه اردوغان واقعی بود و اردوغان موفق نخواهد شد «منطقه امن» در شمال سوریه ایجاد کند، او با برگه‌های زیادی بازی می‌کند.

این دیپلمات ارشد سوریه در ادامه گفت جدیتی درباره آمادگی کشورهای عربی برای مقابله با ترکیه در سوریه وجود ندارد. اروپایی‌ها با بازگشت تروریست‌ها به کشورشان مخالف هستند؛ چرا که آنها از طبیعت تروریست‌ها آگاه شده‌اند. پروژه تامین مالی و تجهیز تسلیحاتی تروریست‌ها نمی‌تواند به دست گروهی کوچک انجام شود بلکه بسیاری از کشورها در این امر نقش‌آفرین هستند.

شعبان درباره بازگشت احتمالی سوریه به اتحادیه عرب، گفت: چیز جدیدی در این مورد وجود ندارد و اتحادیه عرب بدون حضور سوریه ارزشی ندارد. از رئیس پارلمان سوریه برای مشارکت در نشست‌های پارلمان‌های عربی( در اردن) دعوت به عمل آمده و این اتفاقی خوب است.

وی متذکر شد، هدف از نشست ورشو عادی‌سازی با اسرائیل بود.

انتهای پیام/

 

R1016196/P/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس کد خبر 847046 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت