Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه اوکراین به چالشی جدی برای کشورهای اروپایی تبدیل شده، تاکید کرد که مسکو اجازه نخواهد داد تا اقدامات تحریک آمیز دیگری از سوی کی‌یف در منطقه تنگه کرچ تکرار شود. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور اجازه نخواهد داد تا اقدامات تحریک آمیز از طرف اوکراین در منطقه تنگه کرچ تکرار شود و اقدامات لازم دیپلماتیک در این رابطه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته هشدار داده بود که طرف اوکراینی درصدد تکرار اقدامات تحریک‌امیز خود در تنگه کرچ است و سعی دارد تا پای کشورهای عضو ناتو را نیز در این ماجرا باز کند.

زاخارووا شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی با اعلام این مطلب یادآور شد: «پاسخ رهبران روسیه به چنین اقدام احتمالی از قبل مشخص است. اولا، واکنش قاطع به نخستین تلاش مقامات کی‌یف داده شده است و در ثانی، تدابیر لازم در نظر گفته شده و اجازه تکرار چنین اقدامی به اوکراین داده نخواهد شد.»

به گفته وی، وزارت خارجه روسیه در حال انجام اقدامات دیپلماتیک برای ممانعت از چین حادثه‌ای است و "سرگئی لاوروف" در جریان مذاکرات دوجانبه با همتایان اروپایی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، توجه آنها را به این موضوع جلب کرده است.

زاخارووا با اشاره به اینکه متاسفانه دورنمای حل و فصل بحران اوکراین روشن نیست و وخامت اوضاع هر لحظه ممکن است، گفت: «من فکر نمی‌کنم که اوکراین،چالشی برای روسیه باشد، بلکه در حقیقت دردسری برای اروپا و در وهله نخست باعث شرم و خجالت کشورهای اروپایی شده است، برای اینکه چنین درگیری نظامی داخلی در خاک اروپا سال‌هاست که ادامه دارد و در آن نیروهای مسلح یک کشور در مقابل مردم خود آن ایستاده و آنها را به قتل میرساند. ضمن اینکه برنامه اقدام برای حل و فصل این بحران هم روی میز قرار داشته و توسط روسای جمهوری کشورهای بزرگ اروپایی امضاء شده، ولی آشکارا از سوی مقامات کی‌یف عمل نمی‌شود و این مسئله واقعا جای شرمندگی دارد. بدین ترتیب اوکراین بدون تردید چالشی برای کشورهای اروپایی است.»

اوکراین خواستار حضور گسترده‌تر ناتو در دریای سیاه استرزمایش نظامی ضدروسی مرزبانان اوکراینی در دریای آزوفاختصاص کمک مالی 700 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین فقدان هر نوع نتیجه تحقیقات در رابطه با «حوادث میدان» کودتای دولتی سال 2014 در کی‌یف و از سرگیری درگیری‌های موافقات و مخالفان قدرت حاکمه کنونی در شهرهای مختلف اوکراین را نیز باعث شرمندگی دانست و شکستی برای سازمان‌های حقوق بشر اروپایی ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات اوکراین به خاک روسیه را محکوم کرده باشد.»

در این جواب، دو نکته وجود دارد. یکی اینکه در عین حال که روس‌ها به اوکراین تجاوز کرده‌اند و اوکراین پاسخ تجاوز آنان را داده، انتظار دارند تجاوزشان نادیده گرفته شود و طرف مورد تجاوز محکوم شود! و نکته مهم‌تر این است که معنای سخن سخنگوی وزارت خارجه روسیه اینست که اگر اسرائیل اوکراین را محکوم کرده بود، روسیه نیز ایران را محکوم می‌کرد! این، یعنی روس‌ها بشدت اهل معامله سیاسی هستند و به هیچ‌ چیز غیر از منافع خود فکر نمی‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • اسرائیل با اقدامات تحریک کننده به اوکراین دوم تبدیل خواهد شد
  • زلنسکی: اوکراین مانند اسرائیل به کمک نیاز دارد
  • وزیر خارجه اوکراین رسما بابت قیمت نفت از غرب اخاذی می‌کند
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوترش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • لاوروف در گفتگو با امیرعبداللهیان: اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک است