Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@23:30:32 GMT

ماجرای مرگ مرموز مرد استرالیایی + عکس

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۴۳۵

ماجرای مرگ مرموز مرد استرالیایی + عکس


کالبدشکافی اعضای بدن نشان داد که او مسموم شده است، اما هیچ نشانه‌ای از باقی مانده سم در بدن یافت نشد. چهار ماه بعد از پیدا شدن جسد و در پی تحقیقات جدی‌تر پلیس، معما کمی پیچیده‌تر شد. کاغذی کوچک و لوله شده که کلمات Tamam Shud (تمام شد) از صفحه آخر رباعیات خیام روی آن چاپ شده بود، در جیب مخفی داخل جیب شلوار مرد پیدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویری از کاغذ در رسانه‌ها برای عموم منتشر شد، تا این که مردی اطلاع داد نسخه‌ای از کتاب رباعیات، ویرایش اول، ترجمه «ادوارد فیتزجرالد» را در پشت ماشینش و در شب ۳۰ نوامبر ۱۹۴۸ یافته است و از این که این کتاب چگونه در ماشین قرار داده شده است، اظهار بی اطلاعی کرد.

کتاب پیدا شده، فاقد کلمه «تمام شد» در آخرین صفحه‌اش بود و آزمایش‌ها نشان می‌داد کاغذ، از همین کتاب بوده‌است. در بخشی از کتاب نشانه‌هایی دیده می‌شد که شامل پنج خط مدادی با حروف بزرگ انگلیسی بود و روی خط دوم آن، خط کشیده شده بود که احتمالاً رمز بودند. متخصصان در رمزگشایی متن ناموفق بودند. در پشت کتاب شماره تلفن زنی بود که ظاهرا در محلی نزدیک به پیدا شدن جسد، به شغل پرستاری مشغول بود. زن در ادعایی به پلیس گفت که در طول جنگ جهانی دوم در بیمارستانی در سیدنی کار می‌کرد و یک نسخه کتاب رباعیات را به یک ستوان به نام «Alfred Boxall» داده است. پلیس بدون هیچ شکی مرد مرده را همان «بوکسال» فرض کرد، اما نه تا زمانی که بوکسال را زنده و با همان کتاب اهدایی پرستار و بدون پارگی پیدا کردند، آن هم با عبارت کامل و دست نخورده «تمام شد» در صفحه آخرش!

بعد از بیش از ۷۰ سال این معما و هویت مرد مرده همچنان برای پلیس استرالیا حل نشده است. حتی مارک لباس‌های تن مرد نیز در هیچ فروشگاهی در جهان ثبت نشده بود. آیا این مرد از فضا آمده بود؟ آیا مرد سامرتنی همزاد آن سرباز بود؟ آیا او در فضا سفر کرده بود؟ یا کل داستان یک انتقام گیری عاشقانه بود؟ با توجه به جذابیت این داستان سازندگان سریال «فارگو» نیز تصمیم گرفتند یک فصل سریال شان را بر اساس این پرونده مرموز بسازند.

انتشار این خبر مبنی بر تایید محتوای آن نمی‌باشد و صرفا جهت سرگرمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مرگ مرموز مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

علیرضا محمدی اظهار داشت: در پی گزارشی مبنی بر مفقود شدن فردی به هویت (م. د) دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضایی جهت پیدا شدن این فرد صادر شد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: سرانجام صبح امروز سوم اردیبهشت کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش احدی از دشتبانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

دادستان رفسنجان بیان کرد: به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام وتحقیقات جهت پیدا شدن فرد گمشده آغاز شد که نهایتا با استفاده از هلی شات جسد فرد در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر می‌شوند و تحقیقات اولیه آغاز می‌شود.

محمدی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما درحال حاضر ۲ مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه های سرچشمه پیدا شد
  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد