Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۴۴ کشور در دنیا با بیماری تراخم درگیر هستند و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا در معرض این بیماری قرار دارند. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر علیرضا رییسی در حاشیه یازدهمین جشنواره پروفسور محمد قلی شمس که همراه با اهدای گواهینامه بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت به ایران به دلیل ریشه‌کنی تراخم برگزار شد، اظهار کرد: 5 دهه پیش بیماری تراخم، سالانه هزاران نفر را مبتلا می‌کرد و این بیماری علت اصلی کم‌بینایی و نابینایی بود اما بعد از انقلاب با اقداماتی که انجام و هماهنگی‌هایی که بین نهادهای مختلف ایجاد شد، ایران به عنوان هشتمین کشور دنیا موفق به ریشه‌کنی تراخم شد که سه کشور عمان، مراکش و ایران در منطقه آسیا و آفریقا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: برای ریشه‌کنی بیماری تراخم، وجود 5 درصد این بیماری برای اهدای جایزه مورد قبول سازمان جهانی بهداشت است اما بیش از یک دهه است که در کشور حتی یک مورد تراخم هم ثبت و گزارش نشده است و بیشترین کاری که در ایران انجام شده، توجه به جنبه‌های بهداشت فردی و عمومی در سطح مدارس و جامعه است و با توجه به زیرساخت‌های حوزه سلامت و شبکه قوی بهداشت و درمان در کشور و وجود بیش از 30 هزار بهورز در بیش از 18 هزار خانه بهداشت و پایگاه مرکز جامع خدمات سلامت و همچنین همکاری های بین بخشی بین جهاد کشاورزی، سازمان آبفا و آموزش و پرورش و مشارکت مردم، ایران توانست مورد تشویق سازمان جهانی بهداشت برای ریشه‌کنی تراخم واقع شده و به عنوان یکی از کشورهای موفق معرفی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران در آستانه موفقیت‌های بزرگ بهداشتی قرار دارد، افزود: امیدواریم تا دو سال آینده موفق به ریشه‌کنی و حذف مالاریا در کشور شویم و در حال حاضر در مرحله حذف کامل فلج اطفال در کشور قرار داریم و بیش از 17 سال است که هیچ موردی از فلج اطفال در کشور ثبت و گزارش نشده است.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت "ترویج بی‌اخلاقی" در جامعه پزشکی را تکذیب کردسخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی زاهدان را تشریح کردمعاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت منصوب شد

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه سلامت شهری در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی در گفتگوی خبری سیما با اشاره به اهمیت مراقبت از سلامت ساکنان جزیره کیش، گفت: مراقبت از سلامتی براساس یک برنامه پیوسته و همیشگی برای حفظ سلامت مردم از نظر بیمار‌های واگیر و غیر واگیر باید انجام شود.

احمدی با بیان اینکه هفتاد درصد مرگ و میر‌ها در جهان بر اثر بیماری‌های غیر واگیر رخ می‌دهد، گفت: غربالگری‌های اولیه در سطح یک با حضور مراقبان سلامت انجام می‌شود و این برنامه مبتنی بر شناسایی جمعیت نیازمند به مراقبت و ارجاع بیماران به پزشک اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی نوروزی، گفت: از ۲۴ اسفند تاکنون بیش از هفتصد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و در حدود سیصد مکان عمومی بازدید شده است.

احمدی افزود: پایش آب آشامیدنی، نمونه برداری از مواد غذایی، مراقبت از مادران، واکسیناسیون چهل فرد دچار حیوان گزیدگی، آزمایش‌های غربالگری تروئید دوازده کودک تازه متولد شده نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش در تعطیلات نوروز بوده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، گفت: در راستای اجرای نظام مراقبت از بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز  نود لام تشخیصی مالاریا تهیه شد و مراجعان مشکوک به سل و یا خطر بیماری‌های عفونی نیز برای تشخیص دقیق به آزمایشگاه ارجاع داده شدند و خدمات بهداشتی را دریافت کردند.

اسدالله احمدی گفت: دو پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه و بندرگاه کیش مستقر است و ورود گردشگران را رصد می‌کنند و بازدید‌های بهداشتی را از کشتی‌های ورودی به بندرگاه براساس دستورالعمل‌های بین المللی انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ پرسپولیس و استقلال تا ۱۰۰ سال دیگر زیر نظر وزارت ورزش بودند
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • شکار جدید گواردیولا: جذاب‌ترین 14ساله دنیا!‏
  • نظم و فرهنگ رانندگی در شلوغ‌ترین کشور دنیا (فیلم)
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • ریشه‌های نوروز عمق تاریخ را درنوردیده است
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان