Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:18:22 GMT

ورود گردشگران به پارکی ملی نایبند ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۴۸۶

ورود گردشگران به پارکی ملی نایبند ممنوع شد

بوشهر-ایرنا-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در راستای حفاظت از گونه در خطر انقراض لاک‌پشت دریایی پوزه عقابی ورود گردشگران به پارک ملی دریایی نایبند تا 31 خرداد سال 1398 ممنوع شد.

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به آغاز فصل لانه گزینی لاکپشت‌های دریایی در سواحل نایبند این گونه نیاز به ایجاد امنیت و آرامش در سواحل محل تخم گذاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سواحل پارک ملی دریایی نایبند با توجه به حساسیت بالا و محدودیت‌های فراوان چندی است مورد استفاده گردشگران قرار گرفته و شاهد افزایش تردد در سواحل حساس آن هستیم.
قلی نژاد ادامه داد: در راستای ایجاد آرامش برای لاک پشت ها مقرر شد، تردد گردشگران به ساحل منطقه سیف، بنود نایبند و اطراف آن ممنوع و محدود شد.
وی بیان کرد: جمعیت لاک‌پشت‌ دریایی عقابی بعنوان دومین لاک پشت دریایی در مناطق حفاظت شده نخیلو، تهمادون، ام الگرم و نایبند در محدوده استان بوشهر به حد بحرانی رسیده و زیستگاه‌ های آنها کاهش یافته است.
قلی نژاد یادآور شد: نادرترین لاک‌پشت در دنیا لاک‌پشت پوزه عقابی است که نایبند محل زاد و ولد و زیست این نوع لاک‌پشتان است.
منطقه حفاظت‌شده نایبند در استان بوشهر نقطه اتصال کوه‌های عسلویه به دریای خلیج فارس است و با داشتن پوشش گیاهی مناسب و حیات وحش متنوع جلوه‌ای زیبا از طبیعت کوه و دریا را در سواحل آبی و خشکی خلیج فارس به وجود آورده است.
پیشروی خشکی در دریا که به دماغه نایبند معروف است موجب تشکیل خلیجی کوچک به نام نایبند در 320 کیلومتری جنوب ‌شرق بوشهر شده است.
منطقه حفاظت‌شده و خلیج نایبند با جنگل‌های همیشه سبز حرا و کوه‌های پیوسته به دریا با پوشش گیاهی مناسب یکی از ارزشمندترین زیستگاه‌های دریایی و حیات وحش را در خلیج فارس به وجود آورده است.
7212/6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد محيط زيست لاك پشت پارك ملي دريايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت رعایت نکات ایمنی در شرایط جوی و دریایی ۲۸ و ۲۹ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد کیش با اشاره به اطلاعیه اداره کل هواشناسی هرمزگان و صدور هشدار قرمز هواشناسی اعلام کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و وقوع بارش باران و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در ۲۸ و ۲۹ فروردین، ضروری است ساکنان و گردشگران برای نکات ایمنی را رعایت کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تغییرات جوی سازندگان املاک نسبت به پیش بینی تمهیدات لازم در فعالیت‌های ساختمانی خود اقدام کنند و ساکنان و گردشگران نیز از توقف و پارک خودرو در اطراف درختان و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت و نیمه کاره خودداری کنند و در مجاورت سازه‌های فلزی توقف نکنند.

دیگر خبرها

  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع شد
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • ضرورت رعایت نکات ایمنی در شرایط جوی و دریایی ۲۸ و ۲۹ فروردین