Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@14:59:23 GMT

افزایش علاقه به کوهنوردی و اسکی در ترکیه + عکس

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۵۴۱

افزایش علاقه به کوهنوردی و اسکی در ترکیه + عکس

در سالیان اخیر تعداد فراوانی از جوانان ترکیه به رشته‌های کوهنوردی و اسکی علاقه‌مند شده‌اند. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم در سالیان اخیر تعداد فراوانی از جوانان ترکیه به رشته‌های کوهنوردی و اسکی علاقه‌مند شده‌اند و برخی از گروه‌های کوهنوردی با تجهیزات اسکی در کوهستان‌ها و بر فراز تپه‌هایی خارج از پیست‌های معمول اسکی٬ ورزش می‌کنند و کشف مسیرهای جدید اسکی را به عنوان یک هیجان ورزشی فرح‌بخش٬ امتحان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردشگری در مناطق آتشفشانی ترکیه + عکس

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان

ایسنا/خوزستان یک باشگاه‌دار و مربی در رشته کوهنوردی از برگزار نشدن دوره‌های آموزشی مربوط به این رشته در استان خوزستان، آن هم در حالی که دانش لازم در این زمینه می‌تواند باعث ایمنی در کوهنوردی شود، انتقاد کرد.

امیرحسین مشتی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: باشگاه‌های ورزشی کوهنوردی به عنوان یک بنگاه اقتصادی برای بقا و پرداخت هزینه‌های اداره یک باشگاه مثل کرایه دفتر نیاز به اجرای برنامه‌های کوهنوردی یا برگزاری کلاس‌های آموزشی دارند اما متاسفانه در سال ۱۴۰۲ و نیز سال ۱۴۰۳ شاهد بوده و هستیم که هیات کوهنوردی استان خوزستان با عدم تایید برگزاری دوره‌های آموزشی یا با تاخیر در تایید دوره‌ تا روزهای آخر فرصت رو از باشگاه‌ها می‌گیرد و متاسفانه بازهم به علت تکمیل نشدن ظرفیت در آن مدت محدود، شاهد کنسل شدن دوره و ضرر مالی به باشگاه‌ها و مدرسان دوره هستیم.

وی ادامه داد: کوهنوردی زیر شاخه‌های زیادی مثل یخنوردی، سنگنوردیریال غارنوردی و دره‌نوردی دارد که مهم‌ترین خطر این ورزش مربوط به حوادث کوهستان است که اغلب اوقات در پی بی‌احتیاطی و عدم رعایت ایمنی رخ می دهد. متأسفانه خطراتی مثل دور شدن از تیم یا گم شدن و یا سقوط و مرگ بین کوهنوردان آموزش ندیده جدی است.

این مربی کوهنوردی عنوان کرد: علم و دانش لازم در این زمینه می‌تواند باعث ایمنی در کوهنوردی شود و از مزایای این آموزش، ارتقای سطح آموزشی بین کوهنوردان استان خوزستان بوده که این امر می‌تواند اتفاقات و حوادث کوهنوردی را در استان کاهش دهد.

او با بیان این که موضوع مهم و حیاتی مربوط به جان کوهنوردان استان خوزستان یعنی آموزش و تایید نشدن برگزاری کلاس‌ها را چندین بار به هیات کوهنوردی استان اطلاع داده‌ایم، ادامه داد: با توجه به ضرر مالی به باشگاه‌ها به ویژه باشگاه خود من برای حل این قبیل مشکلات به ریاست فدراسیون کوهنوردی و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اطلاع داده‌ایم اما هر بار این ارگان‌ها با عدم بررسی موضوع به نوعی به هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان در این ضربه مالی به باشگاه‌های کوهنوردی سطح استان کمک کرده‌اند.

مشتی‌زاده گفت: در آخرین اقدام هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان خوزستان یکی از دوره‌های مرتبط با دره‌نوردی که قرار بود ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه سال جاری در قلعه تل توسط برگزار شود، توسط هیات استان به علت بارندگی و هشدار نارنجی در سطح استان لغو شد، این در حالی بود که همان تاریخ در شهر قلعه تل، بدون هیچ مشکل آب و هوایی یا بارندگی، جشن روز قلعه‌تل به دعوت شهرداری این شهر و با حضور هزارنفر برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • افزایش پروازها در حریم هوایی اردن
  • همدان، میزبان دوره مربیگری کوهنوردی در برف و یخ
  • برگزاری دوره مربیگری درجه ۳ کوهنوردی در همدان
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان
  • بیانیه حزب‌الله در واکنش به عملیات ایران علیه اسرائیل
  • بیانیه گروه ۷ درباره پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی
  • بهره‌برداری از اسنو پارک پیست اسکی توچال
  • گروه هکری حنظله رادارهای رژیم صهیونیستی را هک کرد