Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@14:39:40 GMT

طلا امروز چقدر قیمت خورد؟

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۵۹۷

طلا امروز چقدر قیمت خورد؟

ساعت24-رویترز نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۳۲۴ دلار و ۵۹ سنت رسید.

 به دنبال خوش بینی نسبت به حل اختلافات تجاری آمریکا و چین که موجب تضعیف ارزش دلار شده است قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت، اما نشانه هایی از احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در آمریکا موجب شده تا قیمت ها در روزهای اخیر رو به کاهش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۳۲۴ دلار و ۵۹ سنت رسید. فلز زرد در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی به میزان تقریبا ۰.۳ درصد قرار دارد. قیمت طلا در روز پنجشنبه به بالاترین رقم ۱۰ ماه گذشته رسیده بود، اما بعدا قیمت ها تضعیف شد. قیمت طلایآمریکا نیز امروز به ۱۳۲۷ دلار و ۷ سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «نوسانات روزانه قیمت طلا متاثر از تغییرات در بازارهای ارز و ارزش دلار است. چشم انداز قیمت این فلز گرانبها در میان مدت بیشتر به مسائل ژئوپلتیک و سوددهی اوراق قرضه گره خورده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در مسیر کاهش هفتگی تقریبا ۰.۳ درصدی قرار دارد که می تواند بزرگترین افت هفتگی در طی یک ماه گذشته باشد.

قیمت فلز زرد روز چهارشنبه به بالاترین رقم ۱۰ ماه اخیر یعنی ۱۳۴۶ دلار و ۷۳ سنت رسید، اما انتشار صورت مذاکرات نشست فدرال رزرو نشان داد که بانک مرکزی آمریکا ممکن است امسال نرخ بهره را افزایش دهد و همین مسئله تضعیف قیمت فلز زرد را به دنبال داشت.

موسسه فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «ارسال سیگنال های افزایشی از سوی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو موجب شده تا شاخص ها در بازارهای بورس تقویت شود و در عین حال قیمت طلا کاهش یابد.» افزایش نرخ بهره معمولا موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران می شود.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت روز جمعه در پی گزارش‌هایی مبنی بر «حمله اسرائیل به ایران»، در بازارهای جهانی افزایش یافت و نگرانی‌ها را در مورد مختل شدن عرضه نفت از خاورمیانه برانگیخت.   شاخص قیمت نفت خام در ابتدای انتشار خبر حمله اسرائیل، بیش از ۳ دلار جهش کرد و سپس اندکی کاهش یافت.    در ساعت شش بامداد به وقت گرینویچ، بهای نفت برنت برای تحویل در ماه‌های آینده ۱.۴۰ دلار یا ۱.۶۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸.۵۱ دلار در هر بشکه رسید.    قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا با ۱.۶۸ درصد (۱.۳۸ دلار) افزایش یافت و به ۸۳.۴۸ دلار در هر بشکه رسید. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صدای انفجار در اصفهان / مورد هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد