Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@03:30:31 GMT

نفت کثیف کالیفرنیا گران شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۶۸۴

به گزارش ایسنا، پالایشگاه‌های ایالت طلایی مجبور شده‌اند بیشتر نفت مورد نیاز خود را وارد کنند زیرا تولید این ایالت تقلیل پیدا کرده است. اگرچه تولید نفت وست تگزاس منطقه پرمیان باسین رشد روزافزونی پیدا کرده است اما محدودیت گزینه‌های انتقال مانع از این شده که نفت آن با قیمت ارزان به کالیفرنیا برسد.

میانگین قیمت نفت میدوی-سان ست اخیراً ۶۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۴ دلار در هر بشکه بود که حدود ۵ دلار بالاتر از شاخص قیمتوست تگزاس اینترمدیت بود. بیش از ۲۲ میلیون بشکه از این نفت که سنگین‌تر از نفت مایای مکزیک یا وسترنکانادین سلکت است در سال ۲۰۱۷ در منطقه سان خوزه والی تولید شد.

جان اوئرز، نایب رئیس شرکت مشاوره انرژی " ترنر میسون" در این باره به بلومبرگ گفت: گرانی قیمت این نفت سنگین، نتیجه محدود شدن عرضه در بازار به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، محدودیت اجباری تولید در کانادا و کاهش تولید گریدهای نفتی سنگین و ترش از سوی اعضای اوپک نظیر عربستان سعودی است.

وی در ادامه افزود: عوامل داخلی نیز بی تاثیر نبوده‌اند زیرا پالایشگاه‌های کالیفرنیا فاقد خط لوله یا انتقال ریلی به سایر نقاط کشور هستند. به این ترتیب دسترسی به گریدهای نفتی سبک که در منطقه بیکن یا پرمیان باسین تولید می‌شود برای پالایشگاه‌های کالیفرنیا مانند پالایشگاه‌هایی که در منطقه گلف کاست هستند دشوارتر است.

برخلاف آمریکا به صورت کلی، وابستگی کالیفرنیا به واردات نفت خارجی از دهه ۱۹۸۰ با افت کاهش تولید این ایالت و آلاسکا، همواره رو به افزایش بوده است. بدون تولید مازاد، میزان چندانی از نفت کالیفرنیا به بازارهای خارجی راه پیدا نمی‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل آتش نشانی یاسوج از ادامه تلاش‌های سه روز آتش نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله در رودخانه خرسان خبر داد.

محمد رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: یک تیم ۶ نفره غواصی آتش نشانی یاسوج به فرمانده مدیرعامل آتش نشانی پس از حدود ۱۰ کیلومتر پیاده روی در منطقه کوهستانی و سخت گذر، جستجوها را از سمت منطقه «دره شور» شروع کردند.

وی اظهار کرد: این کودک ۵ ساله در منطقه «نارمه» پشت کوه شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری غرق شد که آب رودخانه خرسان جسد این کودک به حوزه استحفاضی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال داد و نیروهای امدادی با حس انسان دوستانه سه روز است که در تلاش برای پیدا کردن جسد این کودک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد + فیلم
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ریزش سنگین قیمت تارا، پژو پارس، هایما و ساینا
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد