Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شاملو پنجشنبه شب در جمع مسئولان شهرستان های انار و رفسنجان اظهار داشت: بازسازی طرح های هادی روستایی در اولویت برنامه های بنیاد مسکن قرار دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که برای بازنگری طرح های هادی و بهسازی آنها و واگذاری اراضی روستایی به متقاصیان  ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم و بودجه ملی برای انجام امور کم است ولی در این اندازه هم اجرای طرح های هادی روستایی در اولویت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاملو تصریح کرد:  برای واگذاری زمین به متقاضیان‌ افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و نیز خانواده شهدا تا ۲۰ درصد قیمت کارشناسی به آنها زمین واگذار می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در ارتباط با طرح های گردشگری روستایی هم با اشاره به وجود ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در کشور گفت: بر اساس قانون برنامه و بودجه برای اجرای طرح های هادی در این روستاها بودجه و اعتبار می گذاریم ضمن اینکه برای اجرای طرح های هادی دو روستای اودرج و دره جوز  هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار می گذاریم.

شاملو در بحث سهمیه واگذاری قیر به روستاها نیز گفت: دو هزار و ۸۰۰ روستا در استان کرمان بالای ۲۰ خانوار وجود دارد و با توجه به تعداد روستاهایی که به قیر نیاز دارند قیر اختصاص می دهیم و در شهرستان انار که ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد  یک میلیارد تومان اعتبار تامین قیر برای آنها اختصاص داده شده و در شهرستان رفسنجان نیز ۳ میلیارد تومان اعتبار برای قیر روستاهای این شهرستان اختصاص یافته است.

وی افزود: چنانچه تا ۲۰ اسفند ماه این اعتبارات جذب شود سهمیه این اعتبارات افزایش خواهد یافت.

شاملو اضافه کرد: ۳ میلیارد تومان اعتبار قیر مصرفی روستاهای رفسنجان در قالب یکهزار تن است که بین ۱۵ تا ۲۰ روستا را پوشش می دهد.

بخشدار مرکزی رفسنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: بهتر است شرط سنی برای واگذاری زمین به جوانان از ۲۵ سال به ۱۸ تا ۲۰ سال و جوانانی که معافیت سربازی را کسب کردند کاهش یابد چون  بسیاری از جوانان پس از سن ۱۸ سالگی ازدواج می کنند و برای تهیه مسکن دچار مشکل هستند.

مصطفی بخشی بیان کرد: از آنجا که خشکسالی های پی در پی در رفسنجان موجب شده آرای بابای در روستاهای رفسنجان خشک شود لذا پیشنهاد می شود که این اراضی از کشاورزی به مسکن تیر کاربری شود.

وی همچنین بیان کرد: روستای زین آباد از توابع رفسنجان است که نیاز به بوستان روستایی دارد و تقاصا داریم اعتباری برای اجرای آن در نظر گرفته شود.

کد خبر 4549017

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، غلامرضا اسماعیلی مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان در آستانه سالروز ایجاد حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش از هر ارگان دیگری در کشور تاسیس شده است که نشان از اهمیت موضوع ساخت مسکن در هر همان زمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی به منظور قانونمند کردن فعالیت های عمرانی در سطح روستاها مورد استفاده بوده است، تاکید کرد: تمام اقداماتی که در راستای طرح اقدام ملی مسکن توسط این نهاد دنبال می شود در حوزه مسکن روستایی است.

اسماعیلی ادامه داد: همه روستاهای استان اصفهان دارای طرح هادی هستند و نقشه و برنامه برای ساخت مدرسه یا مسکن در مناطق مختلف روستایی و پیاده روسازی. ساخت معابر برای ما کاملا مشخص است.

در ادامه این نشست محمود فقیه نیا معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان تعداد ۹۳۵ روستای بیش از ۲۰ خانوار و دو هزار و ۵۶۲ روستای کمتر از ۲۰ خانوار داریم که از این تعداد ۳۵۶ روستا دارای جمعیت هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف بنیاد مسکن روستایی تهیه طرح هادی است، تاکید کرد: طرح هادی برای تمامی روستاهای بیش از۲۰ خانوار تهیه شده است و از ۳۵۶ روستای دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار، ۱۵۲ مورد تعیین محدوده و طرح هادی آنها تعیین تکلیف شده است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان تاکید کرد: صدور اسناد اماکن روستایی و شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر، از دیگر وظایف بنیاد مسکن روستایی است که از طرف راه و شهرسازی در این راستا نمایندگی داریم که با همکاری اداره ثبت اسناد صادر می شود.

فقیه نیا گفت: در تیرماه سال گذشته در راستای انجام نهضت ملی روستاها یک هزار و ۸۳۳ هکتار زمین در ۱۶۹ روستا شناسایی شد که ۸۰۳ هکتار از آنها در شورای مسکن استان برای ۸۷ روستا مصوبه دریافت کرد و مصوبات کمیته تصویب بنیاد مسکن استان اصفهان نیز ۷۳۳ هکتار برای ۵۱ روستا بوده است که تملکات در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ۱۷ هزار و ۲۳۲ قطعه پلاک را در سامانه راه و شهرسازی ثبت و یک ‌سوم تا یک ‌دوم این زمین‌ها را در اختیار روستاهای زمین تملک شده قرار می گیرد؛ ثبت‌نام در این راستا آغاز شده است و زمین ها به شکل ۹۰ ساله واگذار می شود.

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان تاکید کرد: ۱۹ هزار و ۸۹۷ تن قیر در سال گذشته به شکل یارانه ای در اختیار این بنیاد قرار گرفته است و از طریق اعتبارات ملی، استانی و هم همچنین اعتبارات داخلی بنیاد مسکن نیز سال گذشته دو میلیون و ۹۸۴ هزار متر مربع در ۳۴۸ روستا اجرای آسفالت انجام شد.

تعریف ۱۲ روستای دارای بافت با ارزش و ۹ روستای هدف گردشگری

فقیه نیا اضافه کرد: در استان اصفهان ۱۲ روستای دارای بافت با ارزش و ۹ روستا با هدف گردشگری داریم که به شکل ویژه به آنها پرداخته می شود تا بافت آن به شکل سنتی حفظ شود چراکه بومگردی در این مناطق برای مردم روستا درآمدزایی به همراه دارد.

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: ۹ روستای دیگر در این راستا تعریف و کارگروه های مربوطه تشکیل شده است که از این تعداد دو مورد دارای بافت با ارزش وهفت مورد روستای با هدف گردشگری تعریف شده است.

وی ادامه داد: مصوبات اولیه در ارتباط با این روستاها، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و میراث فرهنگی طی شده و به شورای عالی در پایتخت ارسال شده است که در صورت تصویب هر ساله برای آنها اعتبارتی در راستای بهسازی در نظر گرفته می شود.

فقیه نیا تاکید کرد: از دیگر اقدامات بنیاد اصفهان، صدور اسناد است که سال گذشته در زمینه قانون الحاق سال گذشته ۱۰ هزار جلد سند در حوزه روستایی وشهری با هماهنگی اداره ثبت صادر و تحویل مردم شده است که در حوزه روستایی پنج هزار و ۴۳۵ و شهری چهار هزار ۵۷۳ جلد سند تحویل شده است، به طور کلی از سال ۱۳۸۵ تا کنون ۲۸۰ هزار و ۱۸۱ جلد سند تحویل مردم شده است.

تحویل ۲۸۷ پلاک زمین در قالب قانون «جوانی جمعیت»

وی گفت: همچنین در قالب قانون «جوانی جمعیت» سال گذشته ۲۸۷ پلاک زمین تحویل جوانان دارای فرزند سوم و چهارم در روستاها شده است.

در ادامه معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن اصفهان با بیان اینکه این بنیاد را در حوزه معاونت مسکن شهری در دو جبهه فعالیت دارد، اظهار کرد: تعدادی از پروژه‌ها از جمله مسکن مهر توسط دولت‌های مختلف به بنیاد تکلیف می‌شود که در این راستا ۲۷ هزار واحد مسکونی مهر را تکمیل و به متقاضیان تحویل دادیم.

محمد اصفهانی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیز ۱۵ هزار واحد در دست اقدام داریم که برخی از آنها توسط بنیاد مسکن و با تسهیلات دریافتی توسط ما ساخته می‌شود (بنیاد ساخت ) و برخی از این واحدها در زیرمجموعه گروه ساخت محسوب شده و زمین تحویل مرم شده تسهیلات و متولی ساخت مسکن خود مردم هستند.

وی ابراز کرد: در پروژه بنیاد ساخت هشت هزار و ۹۵ واحد در دست احداث داریم که در قالب ۳۶ پروژه در شهرستان‌های مختلف سطح استان اجرا می‌شود و میانگین پیشرفت ۴۸ درصدی در کل استان دارد.

تحویل ۷۰۰۴ واحد زمین روستایی در قالب «گروه ساخت»

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن اصفهان گفت: هفت هزار و چهار واحد زمین نیز در قالب گروه ساخت به مردم تحویل شده که به صورت واحدهای یک، دو و سه طبقه در قالب پنج هزار و ۱۷۳ پروژه مجزا در سطح استان اصفهان توسط مردم در حال ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه برخی زمین ها در شهرهای مختلف متعلق به خود بنیاد مسکن هستند که در سال جدید دو هزار ۱۰۲ واحد در قالب ۶۱ پروژه مجزا در برنامه بودجه سال جدید قرار گرفته است، اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۲ بوده که هنوز به اتمام نرسیده که شامل دو هزار و ۵۹۱ واحد می‌شود.

اصفهانی با بیان اینکه جمع پروژه های در حال ساخت توسط بنیاد مسکن در اراضی مربوط به خود بنیاد در مجموع چهارهزار و ۶۹۳ واحد است، بیان کرد: در زمینه آماده‌سازی اراضی در پروژه نهضت ملی مسکن نیز آماده سازی ۲۸ سایت با بنیاد است که هم اکنون مساحتی معادل ۲۷۸ هکتار در حال آماده سازی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896019

دیگر خبرها

  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان