Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@09:40:14 GMT

لاریجانی درگذشت آیت‌الله مومن را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۷۶۵

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال آیت الله محمد مومن را تسلیت گفت.

متن پیام لاریجانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال یار دیرین انقلاب ، امام و رهبری ، عالم مجاهد آیت الله محمد مومن موجب تاثر گردید.

ایشان از چهره های درخشان فقهی و حوزوی بودند که دروس دینی را نزد اساتید بزرگی همچون حضرت امام (ره)، علامه طباطبایی و آیت الله مشکینی فرا گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های پیش از انقلاب در صف مقدم مبارزه علیه رژیم ستم شاهی قرار داشتند تا جایی که این فعالیت ها منجر به بازداشت و تبعید وی گردید.

آیت الله مومن همواره منشأ ثمر بودند و در عرصه های مختلف از جمله عضویت شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای عالی سیاستگذاری و ریاست حوزه علمیه قم و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، خدمات فراوانی عرضه داشتند.

ضمن عرض تسلیت ضایعه درگذشت این روحانی بزرگوار به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، روحانیت و حوزه های محترم علمیه و بیت مکرم، برای روح بلند ایشان رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر واجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای انقلاب امام و رهبری حضرت امام شورای نگهبان مجلس خبرگان حوزه علمیه قم جامعه مدرسین حوزه علمیه رهبر معظم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رئیس مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی آیت الله مومن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه های علمیه در پی قتل استاد حوزه علمیه ماهشهر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی با ابراز تأثر از حادثه‌ سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام حمزه اکرمی معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) ماهشهر، از سرعت عمل و دقت مسئولان قضایی و امنیتی خوزستان در شناسایی و بازداشت عوامل این جنایت قدردانی کرد.

متن پیام تسلیت آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به این شرح است: 

«الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» (بقره/۱۵۶)

حادثه‌ی سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حمزه اکرمی رحمه الله در شهرستان ماهشهر از استان خوزستان که با سنگدلی و خشونت همراه بود، مایه مزید تاثر گردید.

زهد، قناعت، مظلومیت، شهادت، ایثار و فداکاری در راه اسلام و مردم سنت دیرین روحانیت و حوزه‌های علمیه وارثی است که از بزرگان دین و حوزه به ارث رسیده است و همچنان در نسل‌های جدید تداوم یافته و خواهد یافت.

ایشان استاد و معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرستان ماهشهر بود که همواره در راه تربیت و تعلیم طلاب علوم دینی و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی از مشعل داران ایمان و هدایت و علم و فضلیت بود که در حادثه‌ای دلخراش و در ماه رحمت الهی به لقاء الله پیوست.

با عرض تسلیت این مصیبت غمبار به خانواده مکرم ایشان، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی در کشور و استان سرافراز خوزستان به ویژه حوزه علمیه صاحب الزمان علیه السلام ماهشهر، دوستداران، شاگردان و مردم ولایتمدار و انقلابی ماهشهر، رفعت مقام و تنعم در بارگاه الهی و حشر با اولیاء و شهدا را برای آن فقید سعید و شکیبایی و آرامش و پاداش نیکوی الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند منان خواستارم.

در پایان از سرعت عمل و دقت مسئولان قضایی و امنیتی استان خوزستان در برخورد با عوامل این جنایت قدردانی و تشکر دارم و بر تداوم آن تاکید می‌ورزم؛ و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور از خدمات مختلف سپاه
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه
  • دیدار نوروزی شهردار قم با آیت‌الله اعرافی
  • پیام مدیر حوزه های علمیه در پی قتل استاد حوزه علمیه ماهشهر
  • قتل یک روحانی در ماهشهر و ادامه واکنش‌ها
  • پیام تسلیت وزیر نفت برای درگذشت والده نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس