Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عیسی منصوری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری خوزستان در محل استانداری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بیشتر صنایع استان خوزستان بزرگ هستند که سرمایه گذاری بالایی را می طلبند از همین رو پرداخت تسهیلات اشتغالزایی عمدتا مشکل این صنایع بزرگ را حل نمی کند.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات در بررسی طرح های اشتغال فراگیر استان خوزستان زمانبر بودن آنها است، حداکثر زمان بررسی طرح های متقاضیان توسط دستگاه های اجرایی 55 روز می باشد اما این آمار در خوزستان 125 روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی دیگر از نگرانی های ما مساله انحراف از طرح ها توسط متقاضیان در استان خوزستان بود اما با تشکیل کارگروه های نظارت روند بررسی طرح ها مناسب ارزیابی می شود.
معاون وزارت کار خاطر نشان کرد: تفاهم نامه ای میان استانداری، وزارت نفت و کار برای جهت گیری مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در این منطقه شکل گرفته است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه مهارت افزایی نیروی کار و ساخت قطعات پیچیده مورد نیاز است.

**واگذاری بدون شناخت مشکل واحد های بزرگ خوزستان
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در این نشست از مهم ترین مشکلات واحدهای دولتی بزرگ استان خوزستان را واگذاری بدون برنامه به بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: شرکت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد نمونه ای از این واحدها هستند که بدون شناخت دقیق به بخش خصوصی واگذار شده اند.
امیرحسین نظری ادامه داد: همچنین برخی واحدهای بزرگ مانند تصفیه نیشکر اهواز و کشت و صنعت کارون در تملک دولت و بانک ها هستند و برای تعیین تکلیف آنها هیچ اقدامی نمی کنند.
وی خاطر نشان کرد: شرکت فولاد اکسین یکی از شرکت های منحصر بفرد در خاورمیانه است اما درحال حاضر با مشکلاتی مانند بدهی های سنگین مواجه است، این شرکت طرح توسعه ای شمش فولاد را در دستور کار داشت که به درستی پیگیری نشد.
نظری با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی ها سطح زیر کشت نیشکر 40 درصد کاش یافته است خاطر نشان کرد: صنایع نیشکر حدود 30 هزار کارگر دارند و بروز مشکل در آنها برخی مسائل کارگری را به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: 200 هزار میلیارد ریال برای 410 طرح صنعتی در استان خوزستان سرمایه گذاری شده است که زمینه اشتغال بالایی را فراهم می کند.
نظری با اشاره به اینکه درحال حاضر 2هزار و 178 پروانه صنعتی در خوزستان صادر شده است گفت: خوزستان در سرمایه گذاری رتبه دوم و در ایجاد اشتغال این پروانه ها، رتبه دهم را دارد.
وی ادامه داد: خوزستان در صنایع جانبی نیشکر رتبه نخست، صنایع فولاد رتبه دوم، روغن کشی رتبه دوم و فرآورده های پتروشیمی رتبه دوم را دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه برای شرکت در نشست شورای اشتغال استان خوزستان و بررسی مشکلات حوزه تعاون روستایی و اشتغال فراگیر چند شهر این استان نظیر شوش، اندیمشک و مسجدسلیمان به این استان سفر کرد.
9887/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 ایجاد اشتغال بیکاری خاورمیانه سازمان صنعت معدن و تجارت استان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ­ حیدرزاده در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره موضوع پژوهش گفت: موضوع برنامه و مستندی که قرار است طبق این متن آماده شود، سقط جنین است و آشفتگی آماری که در این حوزه مشاهده می‌شود که ما آمار متقنی نداریم که در دست سیاست گذاران و برنامه ریزان باشد برای اینکه بتوانند برای پیشگیری و کم کردن آمار سقط جنین برنامه ریزی کنند، ­­این مستند به این آشفتگی آماری می‌پردازد.

وی افزود: مجموعه مستند «کوچک، بزرگ و بزرگتر» که از طرف رادیو معارف ساخته می‌شود یک مجوعه مستند ۱۵ قسمتی است و این پژوهش یکی از ۱۵ قسمتی است که ساخته می‌شود و قرار است، ­اواخر تابستان از رادیو معارف پخش شود.

وی درباره دشواری‌های کار و روند کار گفت: مهم‌ترین مشکلی که در این حوزه و موضوع داریم اینکه افراد خیلی خوددار هستند که اطلاعات بدهند و کسانی که غیرقانونی کار کرده اند حاضر نیستند­، جلوی دوربین مصاحبه کنند. ­

وی افزود:­ ما برای خیلی از منابع تحقیقاتی خود به صورت میدانی با افراد گفتگو می‌کنیم ­و ­مجبوریم در مناطقی که دارو‌هایی غیرمجاز این موارد خرید و فروش می‌شود، حضور داشته باشیم، خطراتی که در این زمینه است، مهم‌ترین مشکل در مسیر ساخت این مجموعه است، ما توانستیم با چند نفر از گروه‌هایی که در زمینه سقط جنین مبارزه می‌کند مرتبط بشویم که این نقص را جبران کنیم.

وی درباره فرق پژوهش رادیویی با پژوهش مکتوب گفت: برای ساخت مستند رادیویی چند مرحله وجود دارد، ­­مرحله اول باید این مستند براساس یک پژوهش انجام شود، ­­پژوهشی که براساس واقعیت‌های میدانی، تحقیق‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی که معتبر هستند و منابع دیگر که بتوانند اطلاعاتی درباره موضوع ارایه بدهد؛ آرشیو‌های صوتی و تصویری است، ­ مصاحبه‌های مردمی است حتی مصاحبه‌های کارشناسان و افراد خبره، اما تفاوتی که با پژوهش دانشگاهی دارد این است که تکیه ما به آمار به روز خیلی بیشتر است.

درباره این موضوع سالهاست که مقاله نوشته می‌شود، رساله‌های دکتری دفاع می‌شود و مقاله‌هایی که در در نشریات علمی معتبر چاپ می‌شود ولی اینها دیگر منبع ­قابل استفاده برای مستندی که در این حوزه می‌خواهد ساخته شود، نیست و باید به روز باشد تا بتوانیم اعتماد مخاطب را جلب کنیم.

او درباره همکاری نهاد‌ها هم گفت: یک بخشی از نهاد‌های دولتی معمولا در این زمینه زیاد همراهی نمی‌کنند شاید به این علت که به نوعی نقص کار بعضی از نهاد‌ها مخصوصا در حوزه بهداشت و درمان را نشان می‌دهد، خیلی مایل نیستند در این حوزه کار کنند، ولی گروه مردمی هست که در این زمینه خیلی فعال هستند که شعبه‌های متعددی دارند و دارند در زمینه حفظ حیات جنین کار می‌کنند.

وی گفت: منظور از آشفتگی آماری سقط جنین، سقط جنین قانونی نیست، سقط جنین قانونی آمار دارد  که وزارت بهداشت و پزشکی قانونی به صورت رسمی اعلام می‌کنند اما  این آماری که آنها ­اعلام می‌کنند، با آن آماری که در جامعه اتقاق می‌افتد خیلی متفاوت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



­
­

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران