Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:18:25 GMT

ورزش کارگری؛ انسجام اجتماعی، راندمان کاری

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۲۸۲۲

ورزش کارگری؛ انسجام اجتماعی، راندمان کاری

تهران- ایرنا- اهمیت ورزش و تزریق نشاط اجتماعی در محیط های کاری افزون بر آن که موجب شکل گیری یک انسجام گروهی در بین کارگران می شود، افزایش راندمان کاری را نیز به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ورزش کارگری یکی از مقوله های مهم در جامعه محسوب می شود. اهمیت دادن به این بخش می تواند در افزایش انسجام و همدلی کارگان در محیط کار نیز موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قشر زحمت کشی که چرخ تولید این ممکلت را می چرخانند و قدم برداشتن برای سلامت آنها، می تواند در بالا بردن بازدهی فعالیت آنان در اجتماع تاثیرگذار باشد.
«جواد رمضی» سرپرست فدراسیون ورزش های آماتوری کارگری در خصوص اهمیت این موضوع گفت: اثرات ورزش را می توان در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشاهده کرد. از سوی دیگر این امر سلامت کارگران را تضمین می کند و در محیط های کاری سبب افزایش انسجام، همدلی، مشارکت و احساس موفقیت خواهد شد.
وی ادامه داد: امروزه بیشتر فعالیت های ورزشی کارگران در قالب رویدادهای قهرمانی خلاصه می شود اما هدف نهایی باید ورزش کارگران در محیط کاری باشد تا بتوانیم از دل آن، ورزشکاران نخبه را شناسایی و در جهت توسعه ورزش کارگری گام های مهم تری برداریم.
سرپرست فدراسیون ورزش کارگری در بخش دیگری از سخنانش به انگیزه کارگران برای ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: کارگر باید با وجود مشکلات اقتصادی ضرورت ورزش کردن را حس کند تا بتواند با انگیزه بیشتری به کار کردن بپردازد. اگر این انگیزه در او ایجاد نشود درگیر آسیب ها و ناهنجاری هایی خواهد شد که باید برای رفع آن بسیار هزینه کند.
رمضی با بیان اینکه فرهنگ ورزش کردن برای کارگران می بایست نهادینه شود، گفت: تحقق این امر نیازمند آموزش، کارهای تبلیغاتی، تکرار، پافشاری، از خودگذشتگی و الگوسازی است که با همراه شدن مسئولان و پشتیبانی از این ورزش می توان شاهد موفقیت در این عرصه بود.
همچنین «محسن اسمعیلی» عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزایش راندمان کاری کارگران را در گرو ورزش کردن دانست و عنوان کرد: انسجام در محیط کاری در صورتی شکل می گیرد که شرایط ورزش کردن گروهی کارگران فراهم باشد.
وی ادامه داد: هدف ورزش کردن انفرادی یا گروهی کارگران است. این امر سبب افزایش انگیزه برای کار و روابط غیر رسمی می شود. این روابط در محیط کار؛ سبب ایجاد همدلی و صمیمیت میان کارگران خواهد شد تا با آرامش در فضایی دوستانه فعالیت کنند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم بخش دیگر سخنان خود را به نقش وزارت ورزش در توسعه این امر اختصاص داد و بیان کرد: وزارت ورزش و فدراسیون ورزش کارگری از مسئولان این امر محسوب می شوند و می توانند با همکاری وزارت کار، فضای همدلی و انسجام را فراهم کنند.
وی افزود: همچنین مسئولان امر باید در تعاملاتی گسترده با وزارت کار به شناسایی نخبگان این عرصه بپردازند و آنان را به مسابقات جهانی اعزام کنند. این همکاری ها سبب بالا بردن جایگاه ورزش کارگری در سطح جهانی است.
با توجه به سبک جدید زندگی و ماشینی شدن تولیدات کارگری، انگیزه بسیاری از کارگران برای ورزش کردن بسیار کاهش یافته و حتی این قشر از جامعه به دلیل وجود مشکلات بسیار از وارد شدن به دنیای ورزش پرهیز می کنند.
بنا بر اعلا کارشناسان، برای ترغیب کارگران به ورزش باید پشتیبانی و حمایت وجود داشته باشد تا آنان مسیر موفقیت را برای افتخارآفرینی در عرصه جهانی طی کنند.
ورزشی**9128**2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كارگري انسجام اجتماعي قهرمان پروري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روزهایی تعطیل خواهد شد اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

به گزارش تسنیم؛در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰درصد کاهش خواهد یافت.

محمد چکشیان,معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران،‌ مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات،‌تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمارها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898511

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر
  • یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده